paljonko varata rahaa talon laajennukseen?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tarkoitus olisi laajentaa meidän omakotitaloa. Lisäneliöitä tehdään noin 40, jotka sisältää kaksi makuuhuonetta ja vaatehuoneen. Talo on yhdessä kerroksessa. Paljonko tuohon laajennukseen pitäisi varata rahaa? Riittääkö 20 000?

Tiukkaa saattaa tehdä. Tarvikkeet voi irrota tolla summalla, mutta työ päälle. Kannattaa tehdä budjetti etukäteen. Nykyään saa netistä hinnat melkein kaikille tarvikkeille. Ja kun laskee ovh-hinnoilla, voi kokea iloisen yllätyksen myöhemmin...

jos teet itse rittää uskoisin käy sivustoilla jossa remontti laskureita..esim.rakentaja.fi yläkerran laajennus (ylöspäin aina kalliimpi) maksoi itse tehden noin 60 000 ja neliöitä 65

vieras
40-50000 olis munkin arvio kun kaikki kulut lasketaan yhteen. Jos tarkoitus tehdä kunnolla suht nopsaan eikä ilman rakennuslupia itse tavarat sieltä'-täältä vuosien mittaan tarjouksista hankkine.

Aurora
Enpä usko että riittää. Siihen kun pitää laittaa kaikki: perustukset, maansiirtotyöt, runko, katto, sähkötyöt, pintamateriaalit jne. Neliöhintaa laskisin varmaan sellaisen 1200-1500e/neliö. Laskettakaa budjetti jollain ammattilaisella, saatte jonkunlaisen kuvan. Ja tuo vaatii varmasti jo rakennusluvan, jolloin pitää olla myös vastaava mestari valvomassa projektia - hyvä vastaava mestari osaa kyllä laskea myös budjetin.

vierailija
Onko tuoreita kokemuksia laajennuksen toteuttaneilta? Itse harkitsemme alle 10v vanhaan omakotitaloon laajennusta n. 20 neliötä. Tarkoitus olisi laajentaa 2. kerroksisen talon alakertaa makkarilla ja olohuoneen lisäosalla. Tuleva laajennusosa olisi lähes kauttaaltaan valmiiksi paalutettu (terassin takia). Pyörittelemme suunnitelmia ja hahmottelemme kustannuksia. Varmaan jotain 30000-50000 € tähän menisi.. Niin ja olisi avaimet käteen -periaatteella.

vierailija
Nostaisin tämän vanhan viestiketjun. Missä hinnoissa on laajennuksen neliöhinta pääkaupunkiseudulla? Pari makkaria tahdottais lisää, varmaan 30 neliötä yhteensä. Riittääkö enää 2000 e/m2 vai meneekö reippaasti yli? Maantasossa tulisi laajennusosa.

Yhteistyössä