Paljonko umpisuolentulehdus sattuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pieras"

Vieras
Mun sattui vatsaa viime yönä ja aamulakin oli vielä tuskaista, niin meninpä terkalle. Se lähetti mut lääkäriin, joka epäili umpparia.

En kuitenkaan mennyt sairaalaan, sain lähetteen ja määräyksen mennä kotiin odottelemaan.

Nyt ei satu enää paitsi alaselkää.

Niin kertokeeas, kelää tämä tauti on ollut, voinko jo huokaista helpotuksesta vai tuleeko uneton yö...?

Mulla se oli sellasta epämukavaa oloa ylävatsassa. Kävin 1,5h tunnin kävelylläkin. Sit alko nousee lämpö ja puolessa tunnissa se oli 38 astetta. Makuuasennossa ei sattunu yhtää ja aattelinki et vatsaflunssa vaa tulossa, mut se kuume mua hämäs joten menin päivystykseen. Aloin siinä vaiheessa jo kävelee kaksinkerroin. Sielläkin oli tulehdusarvot kohdillaan, mut kun lääkäri paino vasemmalta puolelta alavatsaa ja päästi irti niin voi saatana, helvetti, perkele sitä kipua mitä se aiheutti.
Se on ainut tapa todeta toi. Jouduin vielä leikkauksen jälkee viikoks tiputukseen, kun tulehdusarvot jatku nousuaan leikkauksenkin jälkeen.

Kyllä se sattuu niin paljon, että tietää olevan tosi kyseessä. Itse ainakin lähdin sairaalaan jo muutaman tunnin kärvisteltyäni, koska kipu ei ollut pelkästään voimakasta vaan myös ihan erilaista kuin mikään aiemmin kokemani kipu. Valehtelin kivun kestäneen jo edellispäivästä, etteivät lähetä kotiin, koska tajusin ja tunsin, että nyt ei ole mitkään ilmavaivat kyseessä. Lisäksi oksensin koko päivän, lopulta pelkkää vihreää mahanestettä kuin ei vatsassa ollut mitään oksennettavaa, mutta oksennusrefleksi ei vain lakannut. Koko päivän sain maata käytävällä, makasin tuolien päällä kun ei mitään muuta tilaa ollut, lopulta illalla siirsivät osastolle ja yöllä leikattiin.

Minäkin kuvittelin, että "kyllä sen tunnistaa", että on selkeästi niin voimakas kipu. Mut ei se minusta ollut, päivystykseen päädyin kun äiti pakotti vaikka itse olin varma ettei se nyt mitään vakavaa ole. Tosin mä ehdin 8cm:iin ennen kuin huomattiin synnytyksen olevan käynnissä ja kävelin pari viikkoa murtuneella jalalla ennen kuin tajusin mennä sitkeän turvotuksen takia lääkäriin. Mun kroppa toimii vinksahtaneesti, pienemmät kolhut saa kyllä itkemään :D

Täälläkään ei ollu mistään elämää suuremmasta kivusta kyse. Pientä jomotusta alavatsalla (vaikea kuvailla, mutta erilaista kuin menkkakivut), joka kesti taukoamatta vajaa vuorokauden ennen ku lähdin päivystykseen. Vähän kuumetta ja oksentelua lisäks. Lääkärissä sattui oikealta puolelta painaminen.

Yhteistyössä