Paljonko tietokone päällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ainomieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ainomieli

Aktiivinen jäsen
09.11.2007
6 834
0
36
Hesari 30.1.08: Jos tietokone kuitenkin on päällä koko ajan, se haukkaa vuodessa yhtä paljon energiaa kuin kahdesti viikossa lämpiävä saunan kiuas.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tietokone+sy%C3%B6+s%C3%A4hk%C3%B6%C3%A4+yht%C3%A4+paljon+kuin+saunan+kiuas/1135233655311?ref=rss

Paljonko teillä on tietokone päällä????
Meillä yleensä aina kun ollaan kotona ja hereillä :ashamed:

Olkkarin ATK-kulman alla hurisee kaks pöytä konetta, joita pääasiassa isäntä käyttää ja ne on päällä pääasiallisesti 24/7. Kannettavaa käytän mie ja se on yleensä yöt sammutettuna.
Uudempi noista pöytämasiinoista tosiaan menee virransäästötilaan jos ei kukaan sitä käytä.

Aamulla kun herätään niin aukaistaan ja se on päällä siihen asti kunnes mennään nukkumaan.Jos ei olla kotona niin tietenkin sitten sammutetetaan kone myös päivällä.

Joo ja nimen omaan pöytäkone vie sitä sähköä. Meillä miehen pöytäkone on päällä aina, sammutetaan vaan jos lähdetään yöksi pois kotoa, eli kerran vuodessa kesälomalla. Mulla läppäri, ja sen on kiinni ainoastaan yöt, välillä silloinkin auki. Esikoisen huoneessa myös pöytäkone, ja se on oikeestaan vaan illat auki, mutta ei edes joka ilta välttämättä. Eli ei ihme noita meidän sähkölaskuja...

Pöytäkone oli aina 24/7, paitsi jos ollaan jossai pitemällä reissussa. Kannettava on auki aina kun mä olen kotona.
Mutta nyt meni ukollekin perille että tuon pöytäkoneen voi pitää kiinni jos se ei tee työhommia, kun vie niin hemmetisti sähköä..

Uusimmat

Yhteistyössä