Paljonko teille tuli kiloja raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Mä aloin itse lihoa jo ennen raskautta kiitettävästi joten mulla ei tarkkaa muistikuvaa ole paljonko juuri raskauden aikana tuli kiloja, olin siis tosi lihava sekä ennen että jälkeen. Nyt olen onneksi normaalipainossa (kumminkin vielä aion pikkuisen tiputtaa) ja sen puolesta voitaisiin siis jo alkaa pikkukakkosta yrittämään pikkuhiljaa, mua vaan huolettaa ne kilot ihan kamalasti :ashamed: :ashamed: Miten paljon muilla on tullut normaalipainoisena kiloja raskaudesta jos olette pyrkineet syömään kevyesti? Eli ei mitään kamalaa mässäilyä, siitähän tietty kiloja tulee. Ja jos kiloja jäi paljon, niin lähtivätkö itsestään vai oliko työtä saada kilot pois? Pelkään painonnousua :snotty:

Söin täysin normaalisti kumpanakin raskausaikana, herkuttelua myös kohtuudella, painoa tuli ekasta 9kg ja tokasta 12kg. Kuukauden sisällä kilot häviiny, ja imetys karistanut jokusen kilon veks senkin jälkeen. Säännöllisesti liikuntaa.

Jos syöt ja liikut normaalisti niin ei tarvii pelätä, ne mitä tulee, lähteekin :)

ekasta tuli 30, toisesta jotain 20, nyt kolmannella viikkoja 24 tai 25 ja painoa tullut n. 13.
Aiemmista suurin osa kiloista jäänyt laitokselle ja loput lähtenyt pikkuhiljaa imettäessä.

4:n ja 6:den välillä viisi kertaa. Kaikki jäi sairaalaan ja vähän ylimääräistäkin.
Nyt vuosien jälkeen pitäisi vähän tormistua kun on tullut iän mukana viitisen kiloa kun työ vaihtui henkiseen.

lähtöpaino oli 84 kg ja laihduin alkuraskaudessa 81 kiloon..loppuvaiheessa raskautta painoin 91 kg. Sairaalaan jäi jo 6 kg eli palasin melkeinpä samantien ns.lähtöpainoon. Nyt oonkin sitten parin vuoden jälkeen siitä lihonut lisää 3 kg :) Mutta ei se vaatteissa tms. näy.

Painoa tuli vajaa 9 kiloa nyt kun vauva on reilu 3kk kaikki se on lähteny ja vielä yli 7 kiloa päälle :O pääsin takaisin parikymppisen mittoihini. saa nähdä kuinka pysyvä painonmuutos tää on. kieltämättä kiva olla hoikka taas vuosiin.
söin raskausaikana normaalisti ja herkuttelinkin, loppuraskaudesta tosin puhkesi raskausdiabetes ja se hiukan määritti syömistä. ja liikuin tosi vähän kun oli niin kauhea iskias puolestavälistä saakka.
mun mielestä tuo raskauslihominen on hirmu yksilöllistä, toiset lihoo ihan älyttömästi jo heti alussa ja toiset vaan laihtuu vaikka syö kuin. toki siihen itse syömisillään eniten voi vaikuttaa. ei pelkät hormonit tai perintötekijät ketään lihota, suuhun mätettyjä kaloreita siihen tarvitaan.

Yhteistyössä