Paljonko teillä on sähkönkulutus noin 100m2 paritalossa? Lämmityksenä kaukolämpö

  • Viestiketjun aloittaja "tunkion kukko"
  • Ensimmäinen viesti
"tunkion kukko"
Otsikossa se kysymys tulikin.

Itselläni on 97m2 paritalo, rakennettu 2002, lattialämmitys on noin 10m2 alueella, kaukolämpö.

Ongelma on liiallinen sähkönkulutus: meillä menee vuodessa 1200kWh. Laskureiden mukaan pitaisi mennä paljon vähemmän.

Olen tehnyt kaikki testit: lainannut kulutusmittarinkin kirjastosta yms.
 
"heh"
[QUOTE="vieras";27035550];) Sinäkö lämmittelet taloas ja käytät kodinkoneita 1200kw/h vuodessa? Kerro ihmeessä miten siihen pystyy!!? Olisi jo maailmaa mullistava keksintö semmonen.[/QUOTE]

Luulen, että on Miamissa se kämppä:)
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";27034837]Lämmitätkö lattialämmityksellä koko asuntoa? Säädä hemmetisti pienemmälle.[/QUOTE]

No en tietenkään. Lievästi typerä kysymys. Yleensä se on pois päältä, ellei ole todella kylmä olo jaloissa.
 
"Piip"
[QUOTE="a.p";27036013]No en tietenkään. Lievästi typerä kysymys. Yleensä se on pois päältä, ellei ole todella kylmä olo jaloissa.[/QUOTE]

Et varmaan kunnon vastauksia haluakaan, kun haukut vastaajia. Selvitä siis ongelmasi itse, niin voit päteä vaikka naapurillesi (jolta et ilmeisesti voi kysyä mielipidettä sähkönkulutukseenkaan...).
 
"hemasi"
Sähköinen lattialämmitys kaukolämpötalossa, jippii!
Sulla varmaan diesel auto jota vähän tuunattu.. johon tankaat bensaa..
Maksat dieselveron ja tankaat kallista bensaa..
 
"a.p"
[QUOTE="hemasi";27036699]Sähköinen lattialämmitys kaukolämpötalossa, jippii!
Sulla varmaan diesel auto jota vähän tuunattu.. johon tankaat bensaa..
Maksat dieselveron ja tankaat kallista bensaa..[/QUOTE]

Kappas, kun näin Skanska on rakentanut taloja. Eikä meillä kyllä ole siis lattialämmitystä kuin märkätiloissa.
 
"a.p"
[QUOTE="Piip";27036486]Et varmaan kunnon vastauksia haluakaan, kun haukut vastaajia. Selvitä siis ongelmasi itse, niin voit päteä vaikka naapurillesi (jolta et ilmeisesti voi kysyä mielipidettä sähkönkulutukseenkaan...).[/QUOTE]

Kyllä mä oikeita vastauksia ihan haluaisin. Jos joku kysyy, lämmitänkö mä koko taloa vessan lattialämmityksellä, niin mun rehellinen mielipide on, että se on typerä kysymys.
 
"vieras"
"Kymmenen neliöinen lattialämpö voi maksaa sähkölaskussa jopa 882 euroa vuodessa. Kaukolämmitteisissä asunnoissa sähköinen lattialämmitys onkin melko älytön laite."
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";27037018]Yleensä se sähkösyöppö on juurikin lattialämmitys, jolla huomaamattaan lämmitetään koko asuntoa. Usko pois.[/QUOTE]

Tuo lattialämmitys ei ole se ongelma, usko pois. Olen sen kytkenyt pois kokonaa yleensä keväällä ja avannut vasta syksyllä. Ei ole auttanut sähkönkulutukseen niinä kuukausina.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";27037107]Tuo lattialämmitys ei ole se ongelma, usko pois. Olen sen kytkenyt pois kokonaa yleensä keväällä ja avannut vasta syksyllä. Ei ole auttanut sähkönkulutukseen niinä kuukausina.[/QUOTE]

Olen 90% varma että siitä tässä juurikin on kyse.

Mutta jos et apua halua, niin hanki sitä ihan itse.



t: Muutama vuosikymmen talonmiehenä
 
"sasa"
[QUOTE="a.p";27036021]Jeps 12 000. Anteeksi virhe.[/QUOTE]

Ihan älytön kulutus. Meillä menee 260 neliöisessä maalämpötalossa sähköä _kokonaisuudessaan_ 15-16t kWh/vuosi. Sisällä +23 ja 45 neliön autotallissa +18 astetta.
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";27037137]Olen 90% varma että siitä tässä juurikin on kyse.

Mutta jos et apua halua, niin hanki sitä ihan itse.



t: Muutama vuosikymmen talonmiehenä[/QUOTE]


Mä olen saanut raportin sähkönkulutuksesta niiltä kuukausilta, kun koko lattialämmitys oli pois päältä täysin. Ihan samana kulutus pysyi.

Itse asiassa en voi hankkia mitään apua kulutuksen seurantaan, koska olen yrittänyt pitkään selvittaa kulutusmittareilla, mikä laite kuluttaa sen säkon, mutta syyllistä ei ole loytynyt.

Etäluettavaa mittaria ei pysty asentamaan.
 
"a.p"
[QUOTE="sasa";27037139]Ihan älytön kulutus. Meillä menee 260 neliöisessä maalämpötalossa sähköä _kokonaisuudessaan_ 15-16t kWh/vuosi. Sisällä +23 ja 45 neliön autotallissa +18 astetta.[/QUOTE]

Kiitos tiedoista. Sen takia olen monta kuukautta yrittänyt selvittää, mikä sen sähkön oikein syö. Heikosti menee, kun ei ole pääsyä itse lukemaan sähkömittaria, huoltoyhtiö suostui keväällä lukemaan sen 3 kuukautena itse.
Sähköyhtiöt mainostavat raportteja jopa tunnin tarkkuudella, mutta itse en saa mitään raportteja, koska meidän yhtiössa käyvät lukemassa mittarin vain kerran vuodessa.
 

Yhteistyössä