Paljonko teillä menee rahaa joulu lahjoihin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sannulii

Aktiivinen jäsen
26.08.2007
5 666
1
36
joo.. tää on varmaan jo käsitelty täällä, mutta mä heräsin nyt, kun pahaa oloa on ollut niin pirusti..

Meillä raha tilanne aika tiukka, mutta rakastan lahjojen ostamista ja aina ostanut niin sukulaiset varmaan odottaa lahjoja..

ongelmana on vaan että suvut on isit ja läheiset molemmilla puolilla.. siis mun ja miehen..

niin mies kusy millä rahalla mä luulisin selviäväni... sanoin 200e

ja siinä ei omaa perhettä ole.. vain sukulaiset..

Meillä on rahaa, mutta lapsi saa vain kaksi lahjaa max 50 e. Suklaarasia appivanhemmille ja se siitä.
Kaikki roina ja vaatteet -50% ekana arkena joulun jälkeen, jos jotain jäi ostamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Kaikki roina ja vaatteet -50% ekana arkena joulun jälkeen, jos jotain jäi ostamatta...

Mä olen järkeillyt lahja-asian myös näin :D .

Isommat pojat saa meiltä 2 lahjaa/poika ja alesta haetaan sitten jotain, mitä mieli tekee ja vaatetta;) . Pikku-ukolle on jo muutama :whistle: paketti ja muutama vielä ajateltiin hankkia...

Kummitytöt 30e, veljenlapset 25e (lehtitilaus), appi&anoppi 10e lahja ja kukka n. 15e (teen itse astelman). Sukulainen 25e lahjatilaus ja kukka n. 15e (teen itse).miehensisko kirja20e ja 20e,eli 160e

Omille lapsille: jääkiekkopeli 50e, 2 dvd:tä 30e pleikkapeli 80e, lautapeli 20e ja yksi lelu 20e+ suklaata 200-250e
Sitten kuusi ja ruoat n. 100e tarkoitus on päästä alle 500e:hen

Mennyt lahjoihin n.270? vielä lahjat isovanhemmille ostamatta. Eli reilu 300? menee yhteensä. Joo, ja tuohon summaan sit varmaan vielä lisää joku lahja minulle, jonka mies ostaa.

Meillä on aikaisempina jouluina mennyt n. 250-400? mutta nyt ajateltiin selvitä vähän vähemmällä. Osa lahjoista vielä ostamatta, mutta uskoisin että 200-250? menee yhteensä, jopa vähän alle.

En laske sen kummemmin, ostamme sen minkä ostamme, ja sillä selvä. Omille lapsille, kummilapsille ja sisarusten lapsille. Varmaan 200e menee, tai sitten enemmän tai vähemmän :) Periaatteella 10 - 20e/lapsi. Aikuisille jotka viettävät joulua kanssamme, jonkin ihan pienen jutun muistoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
300. Muistettavia on mulla monta. omalle lapselleni ostin "vain" 60:lla.
Kummilapsilleni en ostanut, olis mennyt yli 100 heille.

Siis onko sulla joku tietty summa millä on pakko ostaa, ja sit ennemmin oot muistamatta ollenkaan kun tulis liian kalliiksi? Omalle lapsellekaan en ostaisi 60e lahjaa, ellei ole sitten jokin tosi fiksu juttu. Siihen päälle kaikki muut joulun paketit, niin johan on.

Ja mä muuten ostelen pitkin vuotta juttuja alennuksista tms. Esim. kun tilaan itselle & lapsille vaatteita ellokselta tai anttilasta, katson samalla lelupuolen tarjoukset. Nytkin monta lahjaa varastossa, sen kun paketoi vaan :)

Yhteistyössä