Paljonko teidän vauvat syö maitoa ja miten paino nousee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on nelikuinen, joka syö n. litran korviketta päivässä. Silti paino oli noussut vähän hintsusti (vain n. puoli kiloa kuussa) ja nyt ollaan menossa parin päivän päästä kontrolliin.

Mulla ei oo pullovauva, mut vauva kuitenki=)

Painonnousu on ollu n. 500g/kk kiinteiden syömiseen asti. Oon aina pitäny sitä ihan ok painonnousuna. Sekö ei sit ookkaan niin..

Mulla ei oo pullovauva, mut vauva kuitenki=)

Painonnousu on ollu n. 500g/kk kiinteiden syömiseen asti. Oon aina pitäny sitä ihan ok painonnousuna. Sekö ei sit ookkaan niin..

Kuulemma pitäisi minimissään nousta 170g aina 4 kuukauden ikään asti eli 680g/kk. Minustakaan 180g:n heitto ei ole mikään katastrofi. Mutta kun ne kattoo niitä käyriä...ja kun meidän tytöllä painokäyrä ns. romahti. Ja toisaalta luulisi tietenkin tuolla syömisellä, että painoa tulisi enemmän.

yksi pullo- ja kaksi rintavauvaa, ekalla paino nousi noin 500g/kk, tokalla nousi paino 5kk asti noin kilo/kk, sen jälkeen kasvu tasaantui hyvin paljon. Kolmannella paino on noussut vajaa puol kiloa, keskimäärin varmaan 250g/kk. Pikkuinen tuo kolmonen kyllä on. Aina on neuvolassa sanottu, jos vaipat kastuu ja vauva on muuten pirteä hyvinvoiva ja keihttyy hyvin, ei syytä huoleen.

No juu. Kontrollissa nyt painoa tullut hyvin (puoli kiloa kahdessa viikossa) = nousi nollakäyrälle, mutta pituutta ei ollut tullut 2 viikossa yhtään = romahti +10:stä nollakäyrälle. Ota näistä nyt sitten selvää.

Meillä oli "rintavauva" enkä siis voi sanoa määriä mitä maitoa meni, mutta kun vauva alkoi lakkoilla rinnalla, se näkyi ensimmäisenä pituuskasvussa, ei painossa. Eli pituuskavun vuoksi sitä maitomäärää pitää tarkkailla, ettei vauva saa liian vähän.

Yhteistyössä