Paljonko teidän lapsilla on vaatteita, entäpä monta kevätpukua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiyslomalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitiyslomalla

Vieras
mua ihan hävettää kun meidän lapsosilla on tasan yhdet kevätpuvut, eikä nekään mitään kosteussuojattuja eikä muutenkaan "laatuvaateita" ole..
Eikä täysin ehjiä eikä tahrattomiakaan :/
Vaatteita lapsilla on 2 hyllyllistä/lapsi... ja täytyy sanoa että liian vähän.
Mutta milläs minä menen ostamaan kun ei ole rahaa.. miehen kanssa yhdessä pitäisi jutella mitä lapset tarvii ja yhdessä ostaa etten tuhlaile. mutta naisena sitä haluaa katsoa myös vaatteen ulkonäköä kun taas miehelle merkkaa käytännöllisyys vain.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiyslomalla:
mua ihan hävettää kun meidän lapsosilla on tasan yhdet kevätpuvut, eikä nekään mitään kosteussuojattuja eikä muutenkaan "laatuvaateita" ole..
Mutta milläs minä menen ostamaan kun ei ole rahaa.. miehen kanssa yhdessä pitäisi jutella mitä lapset tarvii ja yhdessä ostaa etten tuhlaile. mutta naisena sitä haluaa katsoa myös vaatteen ulkonäköä kun taas miehelle merkkaa käytännöllisyys vain.

osta vaikka huutonetistä, niin saat halvemmalla. Käytetyt voivat olla myös ihan hyväkuntoisia. Ja miehesi on kyllä oikeassa, että jos rahaa on vähän, kannattaa sijoittaa käytännölliseen ja hyvään vaatteeseen, eikä tuijotella värejä tai malleja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

osta vaikka huutonetistä, niin saat halvemmalla. Käytetyt voivat olla myös ihan hyväkuntoisia. Ja miehesi on kyllä oikeassa, että jos rahaa on vähän, kannattaa sijoittaa käytännölliseen ja hyvään vaatteeseen, eikä tuijotella värejä tai malleja.

sieltä olenkin jotakin ostellut , samoin kirppareilta. en kaupastakaan mitään kallista osta, yleensä vain alesta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja lisäilen vielä, et molemmi lapsillani on kahdet ulkoiluvaatteet kevääksi +erikseen kauppareissu/kyläilyasusteet, ettei tarvii kuraisella haalarilla lähteä ihmistenilmoille. Kaksi haalaria (toiset käytettyinä ostettuja) siksi, että on varavaatteet pesun ajaksi. Sisävaatteita on paljon, liikaa, mutta suuri osa käytettynä hankittuja.

no jaa...ite oon tähän mennessä tehny tuulipukuja kevät puvuiksi ja niitä on pidetty sitten hiukan lämpösemmällä ja sitä ennen on käytetty toppapukuja tai alle paljon vaatteita ja fleecet päällä...
nyt ostettiin esikolle ensimmäinen kevätpuku jossa fleecevuori..oli löytötavaratalossa 8.95?..en ehkä muuten olisi tänäkään vuonna ostanu.
siinä oli jotain mainintaa että kestävä ja vettähylkivä.

vaatteita on isommalla n 10-15 paitaa(osa villapaitoja)
t-paitoja on samanverran
housuja taitaa olla nyt sopivia joku kymmenkunta mutta sitten isompia oon ostllu varastoon mitkä menee loppukesästä ja syksyllä jo!

vauvalla on aika paljon esikon vanhoja ja nyt saatuja sekä lahjaksi tuotuja...
äitini juuri eilen kysy kun kerroin mitä isommalle ostin kaupasta että mitäs pienempi sai niin vastasin "lämmintä kättä ; D"
sillä kun on ennestään aika paljon tavaraa ja isolla ei mitää...
no täytyy myöntää että harvoin ostan näin plajoo kerralla kun tuli sen kevätpuvun lisäksi college puku ,sormikkaat, pipo(ohut) ja värityskirjakin vielä kaupan päälle!
mut eipä menny paljoo rahaakaan!! : D

Molemmilla välikausihaalarit ja tuulipuvut, sekä toiset kaksiosaiset pihapuvut. Kesäksi kesätakit ja farkkutakit.

Sisävaatteita on molemmilla aika paljon. Tosin suuren osan niistä olen huutanut huutiksesta tai ostellut lastenvaatekirppiksiltä.

Pikkuväellä on kevätvaatteita kahdet, paitsi pk:ssa käyvällä pojalla 3.
Haalarit pihalle ja kaksiosaiset autoiluun jne ja varalle. Pk:ssa käyvällä on kaksi haalaria, toinen pk käyttöön, meidän piha on niin mutainen että pihahaalari on aina karseassa kunnossa..

Muuta vaatetusta on riittävästi, pyrin suosimaan kierrätystä lasten vaatteissa.
Vanhimalle pienelle ostan myös uutta koska ne periytyvät nuoremmalle veljelle, tytölle ostan vain vähän uutta ja jos kalliinpia ulkovaatteita pitää ostaa niin ostan sellaisella värityksellä että sopiitarvittaessa myös pikkuveljen käyttöön.

Miehen kanssa emme erikseen keskustele lastenvaatteista, minä kerron mitä tarvitaan jos tarvitsen "sponsoria" tai sitten vain hommaan itse.

Pihalla rymyämis haalari ja sitte kauppa reissuja varten ulkoilupuku jossa takki ja housut noilla isommilla. Vauvalla kans kaks pukuu, toinen vähän lämpimämpi ja toinen ihan ohkanen tuulelta suojaava..
Ja muuten vaatetta on riittävästi.
Vaatetta saa edullisestikin ja ihan nättejä..meillä ainakin ihan käyttövaatteena semmosta tavallista ja sit jos mennään johku niin voi olla vähän "paremmat" sitä varten..

Mie just totesi, että jos mulle sattuisi jotain, niin voi poikaparkaa - kuka sitä sitten vaatettaisi. Taisi olla mulle pieni piikki.

Meidän lapsella on reilusti vaatteita, mutta ne on mitoitettu siten, että joka päivä voi vaatteet vaihtaa, päiväkodissa saa varavaatteet likaantua ja reilu viikko pitää pärjätä ilman pesukonetta. Minä en ehdi viikolla pesukonetta pyörittää. Käytännössä pärjätään paljon pitempään, koska minä ostan jo seuraavaa vaatekertaa. Mä olen oikein tarjous/alefriikki. Ja minä delegoin vaateostoja isovanhemmille (kun kumminkin haluavat ostaa lapselle lahjoja). Paitoja on noin 15, saman verran t-paitoja odottamassa kesää, 10 colleget (perusvaate päiväkodissa), 2 suorat housut, turhan paljon villapuseroita ja college takkeja/paitoja. 5 neuleliiviä ja 3 paitapuseroa. Ei yhtään oikein hienoja juhlavaatteita. Kesäksi noin 10 shortsit.

Viime keväänä näytti 3 ulkoasua olevan hyvä määrä ja saman verran olen nyt ostanut. En pue selvästi likaisia ulkovaatteita päälle. Eli kaksi olisi minimi. Kenkiä: siistit kengät, gorelenkkarit, sandaalit ja kumpparit. Pohdinnan alla on toiset kumpparit (toiset on päiväkodissa) ja sotkukäyttöön sandaalit.

Mutta kirpparilta saa varmasti hyvää tavaraa edulliseen hintaa ja tietysti alet kannattaa hyödyntää. Ei se ole mikään huono paikka ostaa, olen itsekin ostanut vaikka lähinnä ostan uutena.