ET, ittee oon 154.cm, 40.kgOon 11v 28 kg 141 cm oonko lihava
t ihan normaali painoinenMä oon10:v tyttö mä painan noin 20-21kg ja mä oon 160cm kaikki haukkuu läskiks.
Itse en ollut noin pitkä 10 vuotiaana, mutta olen nyt 13 vuotias, pituudeltani 164cm ja painan noin 43kg. Aion yrittää vähän laihtua.Tyttö 10v., 150cm ja 49kg.
Olet alipainoinen. Kävin tarkistamassa painodeksisi, sillä halusin antaa mahdollisimman tarkan vastauksen. Deksisi on 15,6 ja osuit kohdalle merkittävä alipaino. 15:sta alaspäin on sairaalloinen alipaino ja normaali paino alkaa 21:stä.Minä olen 13.v ja painan 37 kg sekä olen 156.6cm pitkä onko se minulle normaali paino? Kuulen paljon ystäviltäni koulussa samoja lauseita monesti "olet alipainoinen" ja vastaan siihen että en ole ja he vain jatkavat haluan vain vastauksen olenko alipainoinen??
Enpä kyllä usko. jos noin laiha olet niin luulisi sinun olevan jo puolikuollut. tuon pituiselle norm paino ehkä noin 52kgMä oon10:v tyttö mä painan noin 20-21kg ja mä oon 160cm kaikki haukkuu läskiks.
Mä oon IHAN samanlainen tai no oon 148.9 cm mut muuten samanlainenMun 11v tytär on 149,5 cm pitkä, ja painaa 51 kg.
Tästä samaa mieltä. Mutta nuo käyrät neuvoloissa ja kouluissa on ihan hanurista. Siellä ei monikaan kato yksilöllisyyttä, vaan tuijottaa tiukasti käyriä.tyhmä ketju sinänsä, kun jokaisella on erilaiset geenit, on isot vanhemmat tai pienet vanhemmat, joten ei kannata huolestua ....
Joku voi olla tosiaan jo 10 vuotiaana 170-180 cm pitkä ja joku toinen vasta 140 cm pitkä, ja molemmat on ihan normaalia, omilla käyrillään kasvaa omien geenien ja perimän mukaan.