Paljonko teidän häät maksoi ja mitä

Gluteus maximus
jaa-a. Lopetettiin laskeminen siinä 6000 euron kohdalla

sillä sai kirkon vuokran, ruuat ja hääpaikan vuokran. Bändi ym. rekvisiitta tuli sitten noiden kustannusten päälle+ hääsviitti jne. En tiedä loppusummaa.
 
mie vaan
Alkuperäinen kirjoittaja maiusammakko:
ei kukaan haluais kertoa?
Eli meiän häät tehtiin hyvin pitkälle itse vieraille 170 henkilöä tarjottiin ruoka ja kakkukahvit sekä suolainen iltapala orkesteria ei ollut oli dj pidimme nuorisoseuran talolla kaikkinensa pukuineen kukkineen yms. yms. 2000 euroa.
 
Nyt äkkiseltään kun suurinpiirtein laskee niin n. 1700 ?. Ja poppoota kaiken kaikkiaan n. 50 henk.
Tuohon summaan kuuluu:

-kutsu-ja kiitoskortit (itse tehdyt)
-juhlapaikka + ruoka yms. tarjottavat
-bändi
-tarjoilu
-sormukset
-samppanjalasit
-korut
-omat alusvaatteet + kengät
-miehen vaatteet (suorat housut ja paita)
-juhlapaikan koristelu + kukat (kaikki)
-jatkot ravintolassa
 
30000 mk.
Sisälsi siis ihan kaiken. Tilavuokran, ruuat, siivouksen, astiat, bändin, puvut, morsiusneitojen puvut, sormuksen...
ja vieraita 120.

Jaa, kuvat ei olleet tuossa budjetissa mukana.

Just laskeskeltiin, ettei 5000?:lla enää järjestäisi vastaavia bileitä! Sen verran on hinnat viidessä vuodessa nousseet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
jaa-a. Lopetettiin laskeminen siinä 6000 euron kohdalla

sillä sai kirkon vuokran, ruuat ja hääpaikan vuokran. Bändi ym. rekvisiitta tuli sitten noiden kustannusten päälle+ hääsviitti jne. En tiedä loppusummaa.

huh! eli se on niinku tän kämpän käsiraha.... joo... kyllähän sitä saa menemään häihin aivan älyttömästi rahaa. ja suurin osahan on juuri tuo hääpaikan vuokra ja ruuat. niihin menee varmaan monilta se 3-4000 euroa (ottaen huomioon missäpäin suomea ja mimmoset tarjoilut).
 
Jaa... meillä kans joku 5000-5500?
Meillä vieraita n. 80
-Mun sormus ja korut 260?
-Mun puku + asusteet n.665?
-Miehen puku + asusteet 135?
-Kampaus ja meikki ja miehen hiusten leikkuu 404?
-Kukat (juhlapaikalle, morsiuskimppu, heittokimppu, vieheet) 144?
-Bändi 650?
-Pitopalvelu 1660? (tingitty 2080?:sta juhlien jälkeen muutaman "pienen" mokan takia, sisältää siis ruoan ja tarjoilun, tilavuokran, hääsviitin, muutamalle vieraalle huoneen.)
-Juomat (onnittelumaljat, ruokailuun viinit, konjakit ja ligöörit ja illan juomingit) n.800?
-Muistamiset Kaasoille ja Bestmanille n.80?
-Kerttis kamerat pöytiin 50?
-Maljakot (että saatiin varmasti kaikki samanlaiset) 20?
-Servetit n. 80?
-Mein omat kuohulasit Joista toiseen pitopalvelu onnistui saamaan särön reunaan ennen juhlaa) 40?
-Lasten huoneeseen tarvikkeita n.40?
-Kutsut ja kiitoskortit (itsetehtynä) n.160?
-Hääpuvun pesettäminen pesulassa 35?
-Saippuakuplat tsydeemit sinne kirkolle (ei siis riisiä) + 30? lahjakortti eräälle joka oli auttanut kovasti meitä noissa askartelu kuvioissa yht. n. 60?

Ja sitten oli kauheesti kaikkea pieniä ostoksia milloin mistäkin ja joista ei ole kuitteja ja kovasti meni bensaa kun lahdessa asti käytiin tavaraa hommaamassa ja sovittelemassa pukua ym. ym.

Lisää hintaa tulee vielä kun tilataan kuvat kiitoskortteihin (meillä oli oma kuvaaja joka kuvasi hääkuvat meille lahjaksi!), ja kun saadaan kehitettyä nuo kerttis kameroiden kuvat.
 
EpätoivoisenRento
Meillä laskettiin n.3500e saakka. siihen sisälty kummankin puvut. kaason puku, morsiuskimppu,vieheet ja morsiuslasten kukat juhlapaikan vuokra, bändi, pitopalvelu 100hlölle, kukkaset+ muut juhlapaikan koristeet, sulhaspojan vaatetus. Boolit ja muut alkoholit, sormus ja ilotulitteet jäi listan ulkopuolelle.
 
Meillä 5000 euroa. Kattoi kaiken: mun puvun (netti-löytö), miehen vuokrasaketti, rintakukat vanhemmille, appivanhemmille, bestmanille, kaasolle, ruoat + kattaus + hääkakkukahvit + tarjoilijat - vieraita 100 hlöä (ei paikkavuokraa erikseen), booli hääpaikasta, alkupaukut (minttukaakao -talvihäät) vieraille odottaessa hääpaikasta, mun sormus, hääkimppu, 5-henkinen bändi soittamaan, kutsut, valokuvaus... jne. Kyllä tuolla rahalla saa jo komeat häät. Itse tein pöytiin hääkarkit ja pöytäpaikkalaput, joissa ihmisten istumajärjestys, sekä kutsukortit. Otettiin hääkuvaus tosi hyvässä studiossa, teetettiin sieltä vain itselle ja vanhemmille valokuvat, kiittäen-kortit tein sitten itse omasta HYVIN ONNISTUNEESTA valokuvasta vieraille.

Tuttava kertoi juuri olleensa häissä, jotka maksoivat hääparille 15 000 euroa, ruoka ihan paskaa ja kaikki vähän jotenkin huonosti järjestettyä, eli ei se häiden onnistuminen tai tunnelma ole aina siitä rahasta kiinni!
 
Nalletar
Meidän häät maksoi n.6500-7000e. Säästettiin ja kummankin vanhemmat auttoi kustannuksissa. Tähän summaan kuuluu aivan kaikki alusta loppuun.

Sillä rahalla sai mm.
i
tsetehdyt kutsut, kuoret ja postimaksut (jotain 150kpl)

koristeita (lähinnä erilaisia naruja, kartonkia, jne. eli itse teimme), kynttilöitä, kipot riisille, hääkarkit, servetit, vieraskirja, jne. Tämmöstä sälää oli paljon.

Käytetyn hääpuvun, alusvaatteet, kengät, laukun, hartiahuivin, tiaran, sukkanauhan, koruja eli kaikki mun asusteeseen kuuluvan. Niin ja tietysti sormuksen. Miehen puku oli työn puolesta. Mutta miehelle kalvosinnapit ja sukat.

Kampaajalla käynti x2 ja meikkaus

Paljon kirkasta viinaa, lantringit (mehua, vissyä, jne.) ja jotain 50 l sahtia.

Noutopöydän, kahvitukset ja iltapalan. Kaikki oli laskettu 200 hengen mukaan, vaikka paikalla oli 157 henkilöä. Itse teimme paljon, mutta hääpäivänä pitopalvelu.

Vuokraa maksoimme juhlapaikasta, isosta teltasta, hääautosta, lisä pöydistä ja tuoleista.

Summaan sisältyy myös bändi ja hääyö.

Ja kiitoskortit postituksineen. Sekä mun papereiden uusiminen ja passi. Ja valokuvien kehittäminen, ilmotus lehteen, yms.

Joka puolelle sitä rahaa tuntui menevän. Meidän oli ylimitotettava kaikki, kun ei yhtään oltu varmoja moniko tulee. Toki pyydettiin ilmottamaan, mutta...



 
Meiän häät maksoi noin 10 000?..

mun puvun teki äiti, mut tuli sillekin hintaa.. pelkkä päällikangas maksoi melkein 200?..
ruoat 100 vieraalle oli noin 1700?
sormukset 300?
bändi oli muistaakseni 1000?
kutsukortit, "ohjelmavihot" ja hääkarkit tehtiin ite.. ne olis varmaan tullu tilaamalla halvemmiksi..

Eikä maksettu itse muuta kuin valokuvaus, sormukset, bestmanin ja kaason lahjat ja jotain pikkujuttuja vielä lisäksi..
 
Meillä maksoi paikka (kartano) ruokineen, koristeluineen ja henkilökuntineen reilu 6000?, vieraita oli 160. En muista sitten mitä muut, mutta kyllähän sitä rahaa meni; puvut, sormus, kampaus, meikki, kukat, kuvat, kutsut, kiitokset... Häälehtiäkin ostin ostin varmaan ainakin 10 :D Huh, huh.. Onneksi vain kerran elämässä!

Ja unohtui jo: bändi, juomat, hääsviitti, häämatka.. En halua enää edes muistella!!
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja maiusammakko:
Ajattelin vaan et mitähän tulis maksaa;
- puku
- ruoat 100vieraalle
- sormukset
- Bändi ois n.100e
-paikka n. 100e

Mitäs viel...
Jos pitopalvelusta joutuu ruuat ottamaan niin ottavat sellasen 20-25e per naama.
 
Meillä maksoi vajaa 10000 vanhaa mummon markkaa. Sillä sai 50 vieraalle juhlapaikan hotellin kabinetista, shampanjat, ruuat (alku, pää ja jälkiruuat + hääkakun), kattaukset, kynttilät ja kukat juhlapaikalle, tarjoilun (vanhuksille pöytiin). Siis kaikki (myös morsiuskimpun) paitsi minun hääpuvun sekä miehen asun.
 
vieras
Meillä maksoi häät n. 20000 euroa.
Sormus ei sisälly tuohon, mutta muut menot kyllä.
Kalleimpia olivat hääpaikka ruokineen ja juomineen, sekä valokuvaus.
Häissä oli reilu 100 vierasta.
Vaikka ei viimisillä rahoilla häitä järjestetty, niin näin jälkikäteen jos voisin jotain muuttaa, niin jättäisin kutsulistalta sukulaisia pois (kutsuttu vain tavan vuoksi) ja oltais kutsuttu enemmän kavereita.
Mutta oli ne kivat kemut!
 

Yhteistyössä