Aika paljon, ensimmäisen arvioista kokenut neuvolakätilö totesi, ettei se voi pitää paikkaansa, vaan minun on pitänyt menettää paljon enemmän kun mitä se yli puolen litsran arvio oli, kun näki hemoglobiinilukemiani synnytyksen jälkeen ja mitä sitten mittaili vauvan ensimmäisessä tarkastuksessa. Hänen mukaansa minun arvojen tippuminen ei mitenkään selittynyt kirjatulla arviolla. Toisella kertaa ne arviot oli isommat, sillä kertaa taisivat punnita ison hyytymän (puolisen kiloa). Sillä kertaa harkititsivat lisäveren antamista, mutta päättivät ensin katsoa saadaanko minua kuntoon pelkillä rautatableteilla nestetiputuksen lisäksi.
Kolmannella kerralla sitten yrittivät kanyyliä laittaa kaikessa kiireessä tuon historian perusteella valmiiksi.Sain siitä yrityksestä vain pelkät mustelmat kämmenselkään, kun ei sitä siinä ponnistusten keskellä sitten enempää ehtineet kokeilla. Sillä kertaa en sitten sitä verta juurikaan menettänyt eikä kanyylille ollut tarvetta, mutta sillä kertaa lapsi joutui sitten teholle.