paljonko tarvitsit säästöjä hoitovapaan aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
paljonko sinulla oli säästöjä hoitovapaan aikana Kelan 300e/kk tuen lisäksi ja kuinka pitkään pystyit olemaan kotona? paljonko meni rahaa n. kuukaudessa ruokaan ja vauvan tavaroihin.

olen syksyllä töihin menossa,lapsi nyt 2½v,vielä ei ole säästöihin tarvinnut kajota.Mulla on hyväpalkkainen mies,joka nimenomaan toivoi että olisin pitkään kotona,tämä on ollut ihanaa :).

Mulla mitään säästöjä ole ollut.
Helsingissä sain tosin ekan kanssa hoitolisää ja kuntalisää, hoitolisä tipahti sittemmin pois kun tulot kasvoi, ja muualle muuton jälkeen meni se kuntalisäkin. Olen hoitovapaatkin tehnyt viikonloppu-, ja iltatöitä, nyt teen tavallaan kotonakin töitä.
Menot on meillä kuukausittain tähtitieteelliset, mutta niin on kyllä ruokittavien määräkin.

Kyllä tässä jotenkuten kitkutellaan, nuorimmaisesta vasta loppui vanhempainraha, eli ainakin 3 vuotta vielä kotihoidontukea tulee, mutta varsinaisesti hoitovapaalla en koe olevani, kun niitä töitä teen kuitenkin koko ajan.

en käyttänyt säästöjä oikeastaan ollenkaan. Nyt jäin juuri äitiyslomalle ja kun jään hoitovapaalle niin täytyy sitten miettiä uudestaan. Säästöjä on minulle kerääntynyt kyllä aika paljon. tosin ne on rahastoissa, joten en mielellään niihin koske.

molempien lasten aikaan olen ollut kotona siihen saakka kun nuorin noin 1,5v eli hoitovapaata tullut noin 7kk. Säästöjä on ollut noin 3000 molempien aikaa eli noin 500 kuussa olen käyttänyt säästöjä.

Yhteistyössä