Paljonko synnytys maksaa?

  • Viestiketjun aloittaja "Juulia"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Synnytys maksaa vuorokausimaksujen verran. Ei muita maksuja. Vai meinasitko, että synnytys kaikilla mausteilla on kallein ja luomuna osaston vessassa yksin vain parikybää.=) :D
 
"heips"
120 e oli meiän lasku, josta 90 euroa oli kun mies yöpyi perhehuoneessa. Mun osuus siis oli vain polikliniikkamaksu itse synnytyksessä, osastolla saa olla kai 3 päivää ilman maksua (sen jälkeen n. 30 e/päivä), itse olin vain 2 päivää.
 
Riippuu asuinkunnasta. Esim. Turussa kaupunki maksaa 3 sairaalapäivää synnytyksen yhteydessä. Joissain kunnissa taas joutuu itse maksamaan sairaalassa olosta poliklinikkamaksun(30,30e) mutta kunta maksaa neuvolat ja synnytyksen.
 
PP harmaana
Varsinainen synnytys ei sinänsä maksa mitään. Vuorokausimaksuja maksat sen mukaan kuinka kauan olet sairaalassa. Neuvolat ovat ilmaisia, poliklinikkakäynnit sen sijaan maksavat normaalitaksojen mukaan. Jotkut kunnat maksavat osan sairaalamaksuista jos olet synnyttänyt.
 
vc
[QUOTE="poppana";23796336]Riippunee paikasta? K-SKS laittaa mielellään kotiin jo kolmantena päivänä, uudelleensynnyttäjän toisena päivänä synnytyksestä. Sektion vaikutusta asiaan en tiedä.[/QUOTE]

Ma-ti välisenä yönä sektio, pe kotiin. Eli 5vrk maksu n. 160€(kirjauduttiin maanantain puolella sisään), oltais päästy jo to mutta imetys ei ollut vielä kunnolla "käynnissä". Aika pikaseen olivat pois työntämässä, ottaen huomioon että mä olin tosi kipeä leikkauksen jäljiltä.
 
"anna"
Sairaalan sivuilta näkee hintoja osastolla olemiseen.
Jorvissa se on n.30e päivä, perhehuone tuplaten koska siihen kuuluu miehen oleminen ja ruoat.
Itse synnytin Jorvissa, ensisynnyttäjä ja tasan kaksi päivää olin siellä.
 
[QUOTE="Jenis";23796382]3. päivänä lähettävät kai ensisynnyttäjätkin kotiin nykyään?

Ja itse kunkin sairaalan sivuilta näkee tosiaan sen vuorokausimaksun.[/QUOTE]

Voi ollakin, minun ensisynnytyksestä on aikaa reilu 8-vuotta joten varmasti on jutut jo muuttuneet :)
 
"vieras"
Jos lapsi joutuu teholle, menee hänestä erikseen vuorokausimaksu. Meillä lasku oli noin 300e, itse jouduin jo paria päivää ennen synnytystä käynnistykseen. Muistaakseni max. oli 7vrk, jonka jällkeen ei enää mene vuorokausimaksua.
 

Yhteistyössä