Paljonko sait asuntolainaa?

• Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti
Sain yksin tarjouksen 200 000:sta, mutta kiinteää vakuutta on. En ottanut niin suurta lainaa kuitenkaan. Järkättiin asia muuten.

Niin, siis sen verran sanon että en tiedä tuosta omakotitalosta, koska nehän laskee niitä ylläpitokustannuksia hiukan eri kaavalla kuin esim. asunto-osakkeen kanssa.

Ja mulla on vähän isommat tulot kuin lähihoitajalla.

Viimeksi muokattu:
"Lilli"
Sain yksin tarjouksen 200 000:sta, mutta kiinteää vakuutta on. En ottanut niin suurta lainaa kuitenkaan. Järkättiin asia muuten.

Niin, siis sen verran sanon että en tiedä tuosta omakotitalosta, koska nehän laskee niitä ylläpitokustannuksia hiukan eri kaavalla kuin esim. asunto-osakkeen kanssa.

Ja mulla on vähän isommat tulot kuin lähihoitajalla.
Saako kysyä mitä sinulla on kiinteää vakuutta? :)

[QUOTE="Lilli";28200602]Saako kysyä mitä sinulla on kiinteää vakuutta? :)[/QUOTE]

Olen jakamattoman kuolinpesän osakas, ja siihen kuuluva kiinteistö käy vakuudeksi. Lisäksi on vähän metsää ja maata, mutta niitä ei rasitettu sitten lainkaan lopulta. Niin, ja myös oli 25 000 säästössä, mutta sitä ei ollut tarkoitus käyttää asunnon hankintaan vaan remppaan. Ottivat sen kuitenkin huomioon, koska se vaikuttaa hankittavan asunnon arvoon.

Viimeksi muokattu:
"yyhoo"
No, vimeksi kun erosin, niin about 90 t kahdella takaajalla. Lyhensin sitä kuitenkin heti sen verran, mitä sain, kun exälle osuuteni yhteisestä kämpästä myin. Ja takaajat melko pian poistuivat kuvioista ja nyt olen siinä mielelssä ns. "omillani", eli kämppä riittää vakuudeksi. Mutta eipä takaajat muutenkaan kovin pajon stressiä ottaneet, kun tietävät, että hoitsuille riittää aina töitä.... ;)

"Lilli"
[QUOTE="jaaha";28200664]Kysyin pankista tuossa pari kuukautta sitten. Tulot noin 5600e bruttona kuussa, omaa rahaa 150 000e. Sanoivat, etten saa yhtään lainaa. Et repikää siitä, heh.[/QUOTE]

Niin varmaan :D

Jaaaa
[QUOTE="jaaha";28200693]Ihan totta tämä on. Ja vielä pankki, jossa mulla on ollut edellinen asuntolaina ainakin 4v.[/QUOTE]

Eli sulla on jo yksi tai useampi laina?
Tai luottotiedot menny...?

"vieras"
Olin äitiyslomalla ja sain niin paljon kun halusin. Hain omiin nimiini, koska mieheni oli työttömänä. Sain sitten 130000€, kun sen verran tarvittiin. Säästöjä oli 40000€.

m29
Ohhoh, melkoisia potteja palstalaisilla säästössä. Itsekin säästäväinen, mutta en kyllä ole koskaan tavannut naista joka kykenisi viisinumeroisia summia keräämään. :O

vierailija
Asuntolainan saatu summa ei kerro vielä mitään, koska lainaa myönnetään aina hakijan talouden tietojen perusteella. Jos taloustiedot ovat erinomaiset, korko on luokkaa 0,6% ja jos huonot se voi olla tupla tai vieläkin korkeampi. Pankit säätelevät myös lainan määrällä sitä, paljonko hakijalle voidaan antaa. Laina voi olla ehdoiltaan parempi, jos takaajana on taloustiedoiltaan hyvä henkilö.

Yhteistyössä