Paljonko saatte rahaa?

niin..paljonko saatte rahaa jotka elätte päinsä lasten kanssa?

Laskestelin että äippäpäiväraha on n 330euroa,lapsilisä 100e, asumistuki 180euroa ja elatusmaksu 180e luokkaa.. eli vuokrakin on jo 500e...miten ihmeessä n 100 riittää elämiseen? Ruoka,vaatteet,lääkärit, auto, lemmikit yms..
 
Emakko
Mä saan elatustukea 118,60e,lapsilisät+yh-korotus 136e,kotihoidontuki+kuntalisä 440e ja asumistuki 309e.Eli 1003eyhteensä.
Vuokra on 520e,puh ja netti n.40-50e/kk,Kameran osamaksu 25e lisäk aina jotain muitakin laskuja...Hyvin noilla rahoilla pojan kans pärjätään.Toimeentulotukeen olisin oikeutettu(saisin 60e/kk)mut pärjään ilmankin.Haen sitä vaan silloin,jos tulee sellaisia lääkäri ym. laskuja,joihin rahat ei riitä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2006 klo 23:29 Minä kirjoitti:
niin..paljonko saatte rahaa jotka elätte päinsä lasten kanssa?

Laskestelin että äippäpäiväraha on n 330euroa,lapsilisä 100e, asumistuki 180euroa ja elatusmaksu 180e luokkaa.. eli vuokrakin on jo 500e...miten ihmeessä n 100 riittää elämiseen? Ruoka,vaatteet,lääkärit, auto, lemmikit yms..
Mä käyn töissä....
 
Leena82
Hei. Miten ihmeessä asumis tukesi on noin pieni jos asut yksin lapsen kanssa?
Minä itse kahden lapsen kanssa yksin ja hyvin on pärjätty minimeillä ja sossusta ei oo ikinä tarvinnu hakea mitään vaikka saisikin.
Mese: Leena.linna1@luukku.com
 
kumma kysymys
Miksi oletat että kaikki saavat rahaa jostakin. Monet varmaan hankkivat rahansa tienaamalla ne käymällä töissä, eivätkä siis saa rahaa, vaan itse ne ansaitsevat.
 
Hyvin pärjätään 1777e/kk. Kotihoidontuella olen vielä 2 vuotta. Sitten jos löytyis töitä jostain, tai työttömäksi kortistoon. Saa nähdä miten talous sitten menee.
Vuokra 550e/kk
Sähkö 30e/kk
puhelin+netti n.50e/kk
kaikki muu siihen päälle vielä (vakuutukset, lehdet, tv-lupa...)
 
Tympiintynyt
ap. Käyt töissä, mutta luettelet kuitenkin äippäpäivärahan? Onhan siinä edes kyllä n. kirjain, joten ilmeisesti et ole vielä päätöstä saanut. Jos sulla on todella tulossa noin pieni äitiyspäiväraha, tulee sulla olemaan korkeampi asumistuki. Tai sitten sulla on aivan älyttömästä ns. hukkaneliöitä.

Mekin tullaan hienosti toimeen. Palkka 2700e/kk. Elatus 150e/kk + lapsilisä.
Vuokra 450, sähkö 20e/kk, vesi 10e/kk, puhelin n. 25e/kk, netti 20e/kk, ruuat ja vaatteet. Vieläpä jää säästöönkin laitettavaa :)
 
Lintu

Tulot:

kotihoidotuki + hoitolisä +kuntalisä 555e käteen, elatustuki 118e ja lapsilisä 118e, asumistuki on 348 -

Menot:
vuokra 578e
sähkö 15e/kk
internet 25e/kk
puhelinlaskut n. 60e ( etsin töitä ja tuon suuruista puhelinlaskua on vaikeaa välttää),
lisäksi turvaistuimen lyhennys 14e,
joustoluotto (jonka otin vuokratakuisiin) 50e /kk,
opintolainan korot 27e/kk

että en todellakaan malta odottaa, että pääsen töihin ja alan saada taas palkkaa :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 08:56 vieras kirjoitti:
Hyvin pärjätään 1777e/kk. Kotihoidontuella olen vielä 2 vuotta. Sitten jos löytyis töitä jostain, tai työttömäksi kortistoon. Saa nähdä miten talous sitten menee.
Vuokra 550e/kk
Sähkö 30e/kk
puhelin+netti n.50e/kk
kaikki muu siihen päälle vielä (vakuutukset, lehdet, tv-lupa...)
Hetkinen, olet kotihoidon tuella ja saat miten sen 1777 eur/kk????
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 10:11 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 08:56 vieras kirjoitti:
Hyvin pärjätään 1777e/kk. Kotihoidontuella olen vielä 2 vuotta. Sitten jos löytyis töitä jostain, tai työttömäksi kortistoon. Saa nähdä miten talous sitten menee.
Vuokra 550e/kk
Sähkö 30e/kk
puhelin+netti n.50e/kk
kaikki muu siihen päälle vielä (vakuutukset, lehdet, tv-lupa...)
Hetkinen, olet kotihoidon tuella ja saat miten sen 1777 eur/kk????
Minä saan kotihoidontukea, sitä jää käteen verojen jälkeen 368e.....

että ei paljon juhlita..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 10:11 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 08:56 vieras kirjoitti:
Hyvin pärjätään 1777e/kk. Kotihoidontuella olen vielä 2 vuotta. Sitten jos löytyis töitä jostain, tai työttömäksi kortistoon. Saa nähdä miten talous sitten menee.
Vuokra 550e/kk
Sähkö 30e/kk
puhelin+netti n.50e/kk
kaikki muu siihen päälle vielä (vakuutukset, lehdet, tv-lupa...)
Hetkinen, olet kotihoidon tuella ja saat miten sen 1777 eur/kk????
Kaikki mitä saan on yhteensä tuon verran.

Asumistuki 410e
Lapsenhoidontuki 183e
Elatukset (3lasta) yht. 363e
Lapsilisät (+yh. korotukset) 451e
Kotihoidontuki 370e

yhteensä 1777e
 
köyhästi
Tulot:
Palkka 1000 e / kk
Lapsilisä 100 e /kk

Menot:
työmatkakulut julkisilla n. 70 e /kk
päivähoitomaksu 200 e / kk

ruoka- yms,. menot perheen henkilölukumäärä vaihtelee 3-7 hlö


Menoina lisäksi se, että täysi-ikäset, omillaan asuvat ja opiskelevat lapset tarvitsevat apua välillä, käyvät töissä, mutta Kela rajaa työsskäynnin aika tehokkaasti, joten ovat aina tiukoilla. Opintojen ohessa ei voi tehdä niin paljon töitä että eläisi ja eikä opinnot kärsisi - jos kelan tuet jättäisi pois.

puhelinlaskut: oma ja toisen opiskelijan
vakuutusmaksu
lapsen sairauskulut


Tuloina miehellä

noin 2000 e /klk

Menot miehellä

Asuntolaina
yrityslaina
autolaina
vakuutukset
puhelinlaskut
sähkö- ja vesilasku
viikonloppuhesari

elatusmaksut kahdesta lapsesta


Tulin toimeen paremmin kun olin yh ja nuo nyt täysi-ikäiset lapset koulussa, sain as.tuen yms.

 
Hedy 83
opintotuki 192 e,elatustuki 150 e,asumistuki 290, lapsilisä 116 e....siitä vuokra 550 e,sähkö 54 e, vesi 13 e....plus puhelinlasku ym...pelkästään vuokran jälkeen jää 198 euroa...vielä vuos jäljellä, sitten valmistun ja painan kyllä niin paljon duunia että saa kaupasta vaikka mitä...
 

Yhteistyössä