Paljonko saatte kuussa säästöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tipu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tipu

Vieras
Ja siis kysymys teille jotka säännöllisesti saatte jotain säästöön.
Paljonko jää asumiskustannusten jälkeen käteen ja minkä verran pyritte laittamaan sivuun? Säästättekö tiettyä asiaa varten?

Meillä nyt se tilanne että mies vihdoin sai töitä, nettotulot ei ole huimat mutta n.2500?, asumiseen menee 800?.
Ajateltiin että kun vähemmälläkin ollaan pärjätty niin ilman hirveää pihistelyä yritetään laittaa 50-100? joka kuu sivuun.

noin 250-300e laitetaan säästöön ja asumiskustannusten jälkeen jää noin 1550e josta maksetaan vielä laskut.. käyttörahaa(ruoka jne ) kuuksi jää yleensä noin 800-500e.

säästämme asp tilille asuntoa varten ja pojalle lapsilisää joskus omalle tililleen.

Me laitamme n.200-500? säästöön.

Rahat menee yleensä matkusteluun vuoden mittaan, ei mihinkään tiettyyn säästellä on vaan kiva kun on isompi summa ylimääräistä tallessa.
Toistaiseksi voidaan näin toimia kun minäkin käyn osa-aikaisesti töissä mutta jos kokonaan keskityn opintoihin niin hyvä jos satanen saadaan sivuun, tuskin mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
kädestä suuhun eletään =)

Tämä kysymys oli niille jotka laittavat säännöllisesti säästöön.

aivan, vastaaminen siis kielletty :saint:

Pelle.
Kysyttiin vaan säästävien budjetteja ja sinä ilmoitat ettet säästä ollenkaan. Vielä kiukuttelet kun asiasta huomauttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
kädestä suuhun eletään =)

Tämä kysymys oli niille jotka laittavat säännöllisesti säästöön.

aivan, vastaaminen siis kielletty :saint:

Pelle.
Kysyttiin vaan säästävien budjetteja ja sinä ilmoitat ettet säästä ollenkaan. Vielä kiukuttelet kun asiasta huomauttaa.

en minä kiukuttele, mua on aika mahoton saada suutahtamaan :D

Me ei mitenkään erityisen tarkoituksen mukaisesti säästetä, ja nyt kyllä menee remonttiinkin rahaa niin paljon että säästöön ei jää. Mutt s-bonarit meillä on jemmassa useammalta vuodelta, eli jotain pientä siis.

Tulot ei ole kummallakaan suuret, mutta menot on meillä pienet eli kaikkien pakollisten menojen jälkeen jää käteen n.1000?. Siitä 600? menee automaattisesti tilipäivänä säästöön. Koitetaan laittaa enemmänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaihtelevasti:
Kuusta riippuen 0-500eur + lapsilisät menee lasten tileille. Minä äitiyslomalla ja miehen tuloista en tiedä. Lainoihin menee 1000?/kk.
Lasten fyffet kandee panna osakerahastoon. 18-vuotiaana pystyvät ostamaan lapsilisillään asunnon.

50? menee säästöön joka kuukausi.Lapsille 20? /lapsi kuukaudessa.Yleensä laitetaan kaikki isommat rahat kuten lomarahat säästöön ja käytetään niitä tarpeen mukaan.Nyt olen hoitovapaalla niin ei mitään ihmeellisyyksiä kerry.

No just nyt mä heitän sivuun 400 - 450 e/kk meidän raksatilille. Mutta tähän lystiin on varaa vain 3 kk ja viimeinen kuukausi on jo alkanut. Kun aloitan opiskelut, niin nettotulot tippuu tämänhetkisestä n. 1200 e/kk ja normaalista 750 e/kk. *hoijakkaa*

Lapsilisät + elatusmaksut kahdesta lapsesta ohjautuvat suoraan säästötilille. Kummankin lapsen omalle tilille menee suoraveloituksena 50 ?/kk. Kuukauden nettotulot vaihtelevat 2500 -4500 euron välillä (suuri vaihtelu johtuu tulospalkkauksesta )

Yhteistyössä