S
"Sara"
Vieras
Minulla on vain käyttötili ja olen jo pitemmän aikaa miettinyt että haluaisin ruveta vähän säästämään. Tilillä ennen lomien alkua n.2000e, mutta kesäloma verottanut reippaasti ja sanoisin että rahaa on nyt n.1000e verran. Ongelma on vain se että saan kuukausittain aika paljon kulumaan rahaa eli en mieti miten paljon minäkin kuukautena rahaa laitan ostoksiin ym. Sen vuoksi ajattelin että voisin laittaa säästöön etten turhaan kuluttelisi.
Olen 5v lapsen yh-äiti. Teen osa-aikatyötä (30h/vk), nettopalkkani n.1400e/kk). Kuukaudessa vuokraan menee 605e ja sähkö + muut menot viel päälle. Hirveesti ei rahaa kuukaudessa jää käyttöön, mutta uskoisin että saisin ainakin n.200e/kk laitettua sivuun jos oikeen haluaisin. Nyt alan maksaa opintolainaa pois tahdilla 250e/kk (opintolainaa n.1000e verran).
Onko järkevää alkaa säästään? säästötili vai sukanvarteen? Paljonko te laitatte kuukausittain säästöön?
Olen 5v lapsen yh-äiti. Teen osa-aikatyötä (30h/vk), nettopalkkani n.1400e/kk). Kuukaudessa vuokraan menee 605e ja sähkö + muut menot viel päälle. Hirveesti ei rahaa kuukaudessa jää käyttöön, mutta uskoisin että saisin ainakin n.200e/kk laitettua sivuun jos oikeen haluaisin. Nyt alan maksaa opintolainaa pois tahdilla 250e/kk (opintolainaa n.1000e verran).
Onko järkevää alkaa säästään? säästötili vai sukanvarteen? Paljonko te laitatte kuukausittain säästöön?