Höh. mitä höpisen. Vuonna 1998 siis sain 200 markkaa.Itse antaisin ainakin 500 euroa ja enemmänkin, jos todella töitä tehty eikä vain yritetty päästä kokeilta läpi.
Itse sain vanhemmiltani 200 mk v. 2009ja minusta oli tosi vähän. Olin pettynyt.
Miksi niin vähän?Itse en antaisi viittäkymppiä enempää, vaikka talous sallisi suurempienkin summien antamisen.
Tottakait - vaikkei se meidän lapsilla mikään vaihtoehto ollutkaan koskaan. Siis kumpikaan lapsista ei halunnut amikseen vaan lukioon ja siitä korkeakouluun. Eihän me tiedetty silloin kun lapset syntyivät ja säästämispäätös tehtiin, että mitä he haluavat opiskella jne. Periaatteessa tarkoitus oli että tuolla rahalla tuetaan sitten itsenäistymistä ja omilleen muuttamista - ehkä amikseen mennessä olisi tarvinnut sitten rahaa jo aiemmin opintokuluihin? Lukion kirjat tosin lapset ovat ostaneet kesätyörahoillaan/kierrättäneet kaveri- ja sukulaisporukassa. Mutta varmaan me amiksen käyneellekin oltaisin annettu sama summa.Annatteko saman summan amiksesta valmistuvalle?
Amikset ei tartte rahaa, niillä on sitä jo muutenkin.Annatteko saman summan amiksesta valmistuvalle?
Aloin miettimään kysymystä juuri tämän mukaan eli mitä vanhin lapsi sai amiksesta valmistuttuaan. Hän sai noin 700 euron arvoisen lahjan. Ylioppilaaksi kirjoittavalle en tällä hetkellä keksi mitään sopivaa lahjaa, mutta onneksi tässä on vielä vuosi aikaa miettiä. Hänelle voisi raha olla paikallaan, mutta mieluummin antaisin jotain muuta.Annatteko saman summan amiksesta valmistuvalle?