Paljonko palkkaa lastenhoitajalle?

Mietimme tuossa jos otettaisiin hoitaja (joku opiskelija?) katsomaan meidän prinsessoja (3v 9kk ja pienempi 8kk).

Mutta mitä tuollaiselle hoitajalle pitäisi palkkaa maksaa? :ashamed:

Eli onko tiedossa mitä tuollaisesta satunnaisesta lastenhoidosta pitäisi maksaa (per tunti). Tarkoitus olisi saada isille ja äidille vähän yhteistä :heart: vapaa-aikaa, tarve voisi olla muutamia kertoja kuukaudessa/kerran viikossa (varmaan joku 3-4 per kerta).

.. Niin ja paikkakuntakin varmaan vaikuttaa noissa korvauksissa, joten Espoossahan me.
 
Heips! Mie olen nyt lastenhoito apuna,ja ollaan sovittu että 5? tunti.Eli miettii,kun koulutusta ei ole mutta muuten osaa ja antaa turvaa. Niin on se ihan ok miun mielestäni.Ei liian paljon eikä liian vähän.Mutta se on minun mielipide. :heart: Pakko sanoa,että lapset on niin ihania vintiöitä.Itse odotan esikoista 5+2 menossa ja kyllä sitä vaan odottaa,että pääsee omaa mussua hoitamaan.Mutta Semi jos hoitajan löydät,niin oikein ihanaa vapaa-aikaa teille ja ottakee kaikki irti :heart:
 
voit kysellä asiaa oman alueesi mll:n lastenhoitajavälityksestä. taksat varmaankin vaihtelee alueittain, turun seudulla on käytössä reilu 6e/h. taksa nousi, kun matkakorvausten maksu poistui. lasten ikä/lukumäärä vaikuttaa hoitajien määrään. itse olen ollut kerralla hoitamassa 10v, 6v ja 4v lapsia. jos pienimmät kovin nuoria (en muista mikä se raja on) ni lapsia saa olla yhtä hoitajaa kohden vain 2. kysy toimistosta, osaavat auttaa!!

niin ja kröhöm.. jos hoitaja ei maksa veroja saamastaan palkasta, ei sinunkaan tarvitse hoitaa mitään tyel tael juttuja yms! vakuutusasioistakaan en tiedä, kun itsellä oli oma vapaa-ajan vakuutus hoitaja-aikoina.
 
JADE
Kovin kuulostaa pieneltä summalta 5euroa tunti!Itse olen maksanut opskelijalle 50 euroa illasta (nelisen tuntia on kerrallaan hoitanut) kun olemme käyneet esim.syömässä tms.kahdestaan.Ja tietty olen myös varannut syötävää hoitajallekin illaksi.Maksan tuon summan mielelläni luotettavalle tutulle tytölle,josta myös lapset tykkäävät kovasti.
 

Yhteistyössä