paljonko ootte vauvan kanssa kahdestaan?

• Viestiketjun aloittaja äiti pirkanmaalta
  • Ensimmäinen viesti
äiti pirkanmaalta
Niin, en nyt tiedä tuliko oikeelle palstalle, mutta kysynpä vaan paljonko joudutte oleen vauvan kanssa kahestaan?

Meillä mies on luonnollisesti arkipäivät töissä, klo 9-18 ollaan siis kahestaan ma-pe. Lisäksi yhtenä arki-iltana mies harrastaa, jolloin hän on poissa n. klo 18-01. Ja joka viikonloppu vähintään jompana kumpana päivänä on harrastuksissa, tänään lähti 10:30 ja tulee varmaan siinä puolenyön jälkeen. Usein vielä sitten harrastus-illan päätteeksi mennää kavereiden kanssa baariin. Eli ollaanko tavallista enemmän vai vähemmän kahdestaan? Mä kaipaisin kovasti miestä kotiin.. yksin on yksinäistä. Arkipäivät menee kohtuullisesti mutta illat ja viikonloput on tosi yksinäisiä.

Vauvanhoitoapua (tms) ei saa, joten välillä on rankkaakin. Mummot ei oo kiinnostuneita auttamaan vauvan hoidossa eikä muitakaan apuja ole. Ärsyttää kun neuvolassa aina kysytään että missä isovanhemmat asuu ja eikö ne vois välillä ottaa vauvaa hoitoon. En halua ees antaa hoidettavaksi sellaiselle joka ei oo oikeasti kiinnostunut hoitamaan.

Vauvan syntymän jälkeen on muutenkin ollut yksinäisträ. Kaverit ei oo edes onnitelleet vauvan syntymästä, saati että olisivat tulleet vauvaa katsomaan. Onneksi ei tullut leivottua pakastiinta täyteen pullaa. Kenellekään kun ei oo tarvinnut pullaa tarjota (vauva nyt 5kk).

bridget harmaana
Mies on viikolla töissä 9-17, tulee kotiin, syö ja monesti hipsii suoraan koneelle :headwall:
Yleensä kyllä ottaa pojan syliin ja touhuaa hänen kanssa.
Mutta kyllä se minä aika paljon pojan kanssa kaksistaan joudun olemaan :/
Ei ole herra joutunut kertaakaan heräämään yöllä pojalle tuttia antamaan.
Olen kyllä tottunut tähän osaan, nautin pojan kanssa olosta.

Viikonloppuna yleensä mies kivasti pojan kanssa, sitten saa äiti välillä huilia, nyt onkin tarpeen, koska väsyttää kauheasti, kun odotan toista vauvaa :heart:
Voimia sinulle, et ole ainoa :hug: =)

bridget harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2004 klo 18:18 bridget harmaana kirjoitti:
Mies on viikolla töissä 9-17, tulee kotiin, syö ja monesti hipsii suoraan koneelle :headwall:
Yleensä kyllä ottaa pojan syliin ja touhuaa hänen kanssa.
Mutta kyllä se minä aika paljon pojan kanssa kaksistaan joudun olemaan :/
Ei ole herra joutunut kertaakaan heräämään yöllä pojalle tuttia antamaan.
Olen kyllä tottunut tähän osaan, nautin pojan kanssa olosta.

Viikonloppuna yleensä mies kivasti pojan kanssa, sitten saa äiti välillä huilia, nyt onkin tarpeen, koska väsyttää kauheasti, kun odotan toista vauvaa :heart:
Voimia sinulle, et ole ainoa :hug: =)
niin meillä poika 7kk :)

Oiskohan tuota kannattanut odottaa muutama vuosi ennen kuin alkaa niitä vauvoja väsäämään?
Miten luulit elämän muuttuvan kun vauva tulee+ Mies sanoo itsensä irti töistä ja pitää sinua kädestä kiinni ja isovanhemmat unohtaa oman elämän ja hoitaa vauvan, että sinä saat omaa aikaa.

Hohhoijaa teidän kanssanne.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2004 klo 11:35 vieras kirjoitti:
Oiskohan tuota kannattanut odottaa muutama vuosi ennen kuin alkaa niitä vauvoja väsäämään?
Miten luulit elämän muuttuvan kun vauva tulee+ Mies sanoo itsensä irti töistä ja pitää sinua kädestä kiinni ja isovanhemmat unohtaa oman elämän ja hoitaa vauvan, että sinä saat omaa aikaa.

Hohhoijaa teidän kanssanne.
Etpä ole kovin kannustava.
Voimia sinulle sinne pirkanmaalle.
Onko sinulla mahdollisuus käydä esim. perhekerhoissa, vauvajumpassa tai -uinnissa? Niissä tutustuu helposti äiteihin. Juttuakin on helppo keksiä, kun lapset ovat aihetta antamassa. Kirjoittele kuulumisia! :hug:

Ipsu
HEI ÄITI PIRKANMAALTA!
Mun mielestä kuulostaa, että sä oot tosi paljon yksin vauvasi kanssa. Kyllä munkin mies on paljon poissa, mutta sitten kun on mahdollista, hän ottaa intensiivisesti ja vastuullisesti osaa lastenhoitoon. Suosittelisin sulle kans (jos vain jaksat) jotain vauvaharrastusta kuten muskaria, perhekerhoa tms. Miten teillä yöt sujuu, eli saatko nukkua öisin?

Meillä on ollut miehellä työpäivät yleensä aamu 5-6 yöhön saakkaa.. joskus 23 tai sen jälkeen kotiutuupi. Myös viikonloppuja: yhdessä vaiheessa oli rahllisesti tosi tiukkaa ja mies teki ylitöinä kaikki vapaansa mitä sattui osumaan kohdalle. Päivä tai kaksi kahdessa viikossa oli luksusta jos oli kotona. Siihen aikaan miehellä ei ollut ystäviä joten muita virikkeitä ei tuon työnteon ohella löytynyt: paitsi tietysti pakolliset kuviot työ porukan kanssa. Ja kyllä, etenkin siis silloin vauva-aikana otti välillä todella lujille tämän asian kanssa. Tavallaan kuitenkin nautin siitä että saatiin tehdä täällä kotona lapsen kanssa asiat siinä järjestyksessä kuin meille oli hyvä ja sain siivoilla ja tehdä ruokaa ilman että kukaan ärsyttävästi makoilee sohvalla (se jos mikä olisi veetuttanut, veetuttaa yhä). Kun miehellä oli ne vapaat tuntui että se miehen kotona olo sekoitti koko päivän järjestyksen kertaheitolla (tämä pätee myös yhä). Mutta sitä aikuisen seuraa olisi kyllä enempi kaivannut, varsinkin kun ei kavereita juuri ollut samassa tilanteessa. Mitä isommaksi tyttö tulee, sen järkevämmin osaan tämän asian ottaa (koska työnteon määrä ei sinällään juuri ole vähentynyt, vapaapäivänsä kyllä pitää ja lisäksi on niitä ystäviäkin ilmaantunut kuvioihin ja harrastus) ja kuitenkin viettää tytön kanssa aikaa hirveästi sitten kun kotona on ja siihen on aikaa. Ja nykyisellään minulla on myös ystäviä ja tekemistä enempi joten juttuseuraa on myös muista kuin tuosta miehestä: siitä ihan ensimmäinen vinkki sulle, jos päivät käy pitkiksi ilman aikuista kaveria: tutustu vaikka täällä netissä uusiin ihmisiin pirkanmaalta ja sopikaa treffit. Voi tulla huti, mutta voi löytyä myös joku jonka kanssa taajuus on sama. :wave:

mape70
Mll:n hoitajan saa tilattua kotiin lasta hoitamaan ihan pienellä rahalla. Voithan mennä vauvan kanssa vaikka mihin. Ite käyn uimassa (mies töissä), vauva 6kk istuu altaan reunalla turvaistuimessa. Punttisalilla käyn myös. Vauva istuu sielläkin ja kattelee ja välillä nukkuu.

Öisin, kun vauva herää, minä sille aina laitan tuttia. En edes odota, että mies tekisi sen, koska hänen on kuitenkin herättävä aamulla töihin. Ite voin vauvan kanssa ottaa päiväunia.

Syksy
Nyt olen töissä, mutta yksivuotiaaksi asti olin kotona. Minulla oli vauvanhoitovuoro 24 h, miehellä 0 h. Kävi töissä (normaali 8 h päivä), mutta työpäivä venyi joka päivä, mitään ylityökorvauksia ei ole tähän päivään mennessä tullut (=nössö mies), sitten kunmies tuli kotiin, hän halusi vähän aikaa rentoutua lukemalla lehden, syömällä valmiin ruuan jne jne. sitten lähti talonrakennushommiin, jossa ei pitänyt mitään tappotahtia pitää, tupakkitaukoja koska haluaa, välilä tulee kavereita jutelemaan, voi mennä tunti tai kaksi ja sitten taas jatkuu homma...
MInä sisällä hoidan koko huushollin ja vauvan yksin.

No, vuoden aikana sain sentään kerran mennä ruokakauppaan ostoksille 2 tunniksi (matkat mukaan lukien) ja yhden kerran hammaslääkäriin niin että mies oli kotona, juu anteeksi unohdin, että myös ristiäisten jälkeen sain viedä yhden kummin Helsinkiin, jotne olin noin 1,5 tuntia poissa kotoa silloinkin.

Mies ei osallistu lastenhoitoon työpäivän päätteeksi. Ei vieläkäään, vaikka nyt olen itsekin töissä. Tekee jotain remonttihommia ja korja autoa iltaisin. Saanut mennä harrastuksiinsa (toisella paikakunnalla ja kausiluonteinen harrastus) kolme kertaa 3 - 4 päivän reissulle.

Minä olen ollut kerran yhden päivän harrasteessa. Lapsi omalla äidilläni hoidossa.

Että tällaisiakin ääripäitä.

hilma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2004 klo 13:21 Syksy kirjoitti:
Nyt olen töissä, mutta yksivuotiaaksi asti olin kotona. Minulla oli vauvanhoitovuoro 24 h, miehellä 0 h. Kävi töissä (normaali 8 h päivä), mutta työpäivä venyi joka päivä, mitään ylityökorvauksia ei ole tähän päivään mennessä tullut (=nössö mies), sitten kunmies tuli kotiin, hän halusi vähän aikaa rentoutua lukemalla lehden, syömällä valmiin ruuan jne jne. sitten lähti talonrakennushommiin, jossa ei pitänyt mitään tappotahtia pitää, tupakkitaukoja koska haluaa, välilä tulee kavereita jutelemaan, voi mennä tunti tai kaksi ja sitten taas jatkuu homma...
MInä sisällä hoidan koko huushollin ja vauvan yksin.

No, vuoden aikana sain sentään kerran mennä ruokakauppaan ostoksille 2 tunniksi (matkat mukaan lukien) ja yhden kerran hammaslääkäriin niin että mies oli kotona, juu anteeksi unohdin, että myös ristiäisten jälkeen sain viedä yhden kummin Helsinkiin, jotne olin noin 1,5 tuntia poissa kotoa silloinkin.

Mies ei osallistu lastenhoitoon työpäivän päätteeksi. Ei vieläkäään, vaikka nyt olen itsekin töissä. Tekee jotain remonttihommia ja korja autoa iltaisin. Saanut mennä harrastuksiinsa (toisella paikakunnalla ja kausiluonteinen harrastus) kolme kertaa 3 - 4 päivän reissulle.

Minä olen ollut kerran yhden päivän harrasteessa. Lapsi omalla äidilläni hoidossa.

Että tällaisiakin ääripäitä.
HERÄÄ VAIN KYSYMYS:KUINKA OLET MENNYT SUOSTUMAAN TÄMMÖISEEN?tuohan kuullostaa ihan sanalla sanoen "älyttömältä",oletko joku kumman "marttyyri"sitten?pistäkää akat ukkonne jakamaan töitä.Eihän kenenkään pidä tuommoiseen mukisematta suostua?oma aika on erittäin tärkeä asia arjessa jaksamisen kannalta ja ihan mielenterveydellekin!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2004 klo 15:01 hilma kirjoitti:
Silkkaa tyhmyyttä jos antaa miehen käyttää itseään kynnysmattona.Yhdessä se lapsi on tehty ,yhdessä sitä pitäisi pyrkiä pitkälle hoitamaan... :D
Tai ehkä kun yhdessä on perhe perustettu, yhdessä sovittava on myös pelisäännöt jotka molemmille sopivat tässäkin asiassa: olkoonkin sitten että isi tekee pitkää päivää ja äiti hoitaa lapsen lähes yksin? Ei se välttämättä kynnysmattoa siitä lapsen kanssa enemmän aikaa viettävästä silti tee. :whistle:

Yhteistyössä