Paljonko on sopiva summa ystäväperheen lapsen rippilahjaksi?

Eli mennään sieltä mistä aita on matalin ja sujautetaan rahaa kortin väliin. En jaksa lähtä katselemaan lahjaa enkä oikein tytön mieltymyksiäkään tunne (esim. että pitääkö koruista, ottaisko lahjakorttia). Ja muistan, että itse tykkäsin tuossa iässä enemmän rahalahjoista.

Mutta siis, paljonko olisi sopiva summa? Ajattelin 30-40 euroa ja ruusu mukaan. Ja ollaan siis menossa juhliin.
 
"vieras"
Mä olen sitä mieltä, että omien varojenkin mukaan. Ja tietty vähän senkin mukaan, kuinka hyvä ystävä ja onko paljon tekemisissä jne. Hyvä summa voi olla ihan mitä tahansa alkaen jostain 10€. Ystävien lapsille me ollaan yleensä laitettu 70€, mutta nuo on ollut tosi läheisiä ystäviä ja lapsetkin ovat olleet läheisiä.

Me laitettiin siskon tyttärelle (ei kummilapsi) 150€. Ja sama annetaan kaikille siskojen ja veljien lapsille tasapuolisesti. Ehkä kummilapsille voi laittaa lisäksi jonkin pysyvämmän muiston.
 
Ok, eli vaikuttaa ihan sopivalle tuo 30-40 euroa. Kiitos vastauksista :) Kummityttö pääsi ripiltä viime kesänä ja hänelle ostettiin kalliimpi koru lahjaksi. Muita rippijuhlia ei olekaan ollut vuosiin niin en sitten osannut ajatella paljonko olisi sopiva summa.
 
qäl
Noin nuoret ihmiset eivät välttämättä ymmärrä lahjan saamisen/antamisen oikeaa merkitystä, joten enemmän on aina parempi heidän silmissään. 100€ on kuitenkin liikaa, sillä se on mielestäni sitten se YO -lahjan minimi. Ripariksi kelpaa vähempikin. Itse antaisin 50€. Kummille tosin antaisin vähintään 300€ ja varmasti annankin silloin14 vuoden kuluttua.
 

Yhteistyössä