Paljonko on perus työmarkkinatuki (2 lasta ja yh) jos menen työharkoitteluun kesällä. Ei koulutusta ja ikä 24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
kesätöitä en ole löytänyt, mutta pääsisin harjoitteluun, opintotukea ei saa kesä ajalta joten saisin edes vähän enemmän, paljonko tuo työmarkkinatuki on?

Et voi saada sitä työkkäriä, jos olet opiskelija.
Opiskelija on aika heikoilla toimeentulon kanssa. Mutta kesällä voit saada toimeentulotukea niiltä kuukausilta, joilta et voisi saada opintolainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Aika vanhaan oot koulut jättäny. Itse olin sun ikäisenä maisteri. Kannattaaks viel opiskella, riittääkö rahkeet lasten kanssa?

Missä maailmassa sä oikein elät? Etkö tiedä, että nykyään moni opiskelee reilusti vanhempana ja saattaa olla kyseessä ensimmäinen koulun kautta hankittu ammatti.

Että osaa olla perseestä jos ei työmarkkinatukea saa jos harjoittelemaan menisi.. Siis mieluummin haluavat että opiskelija kinuu rahaa sossusta kun käy töissä (vaikka onkin harjoittelu)

ei voi ymmärtää

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Että osaa olla perseestä jos ei työmarkkinatukea saa jos harjoittelemaan menisi.. Siis mieluummin haluavat että opiskelija kinuu rahaa sossusta kun käy töissä (vaikka onkin harjoittelu)

ei voi ymmärtää

No et sä voi olla yhtä aikaa työtön ja opiskelija. Sun pitää olla työtön, että voit mennä työkkärin työharjoitteluun.

Tässä on vielä kesään aikaa ja vielä tulee uusia kesätyöpaikkoja hakuun, että ole tarkkana. Sen lisäksi voit itse kysellä yrityksistä, että onko tarvetta työntekijöille. Mikä sun alasi on? Onko mahdollista kysellä sen alan töitä?

Entäs lastenhoito avun tarjoaminen?

No et sinä nyt maaliskuussa voi sanoa, että varma työttömyys odottaa. Jätät vaan itsestäsi muiston moneen paikkaan niin hädässä soittavat sitten sulle, jos vaikka nyt sovittu sijainen meneekin muualle..

Yhteistyössä