Paljonko on painonvartijiden yksi PISTE?

painonvartijoista
Yksi piste on n. 50-60 kcal. Ei voi kuitenkaan laskea ihan yksi yhteen tuon kalori-ja pistemäärän mukaan, kun Painonvartijoissa on paljon "ilmaisia" 0-pisteen vihanneksia ja mausteita yms yms, joissa todellisuudessa on kaloreita.
Esim. aterialla saa syödä haluamansa määrän ruisleipää kahdella pisteellä. Jos syön esim. 4 ruisleipää niin kaloreitahan tulee tuplamäärä pisteisiin (2p.) verrattuna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_Watchers#The_POINTS_formula

Tuolta löytyy pisteiden laskukaava :D

Kaava rokottaa eri tavalla rasvaa, kuin sokeria. Rasva ikäänkuin lasketaan "tuplana". Eli jos syöt 100 kcal:n edestä sokeria, saat siitä vähemmän pisteitä kuin jos söisit 100 kcal:n edestä rasvaa.

Jännää vai mitä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2007 klo 16:29 Hyllyvä Heluna kirjoitti:
Pointseissa vissiin se juju juu, että oppii valitsemaan oikeita raaka-aineita, eli saa syödä enemmän kun ottaa niitä vähärasvaisia.

:p
Se siinä varmaan on. Mutta en käsitä, miksi ihmisiä kehoitetaan syömään "enemmän"...? Tai kannustetaan siihen. Mitä oikeaa valintaa se on, syödä paljon jotain porkkanaa.. ihan vaan sen takia kun sitä saa syödä paljon ;)

Siis mitä jännää siinä on että rasvasta tulee tuplasti pisteitä???
Rasvassahan ON puolet enemmän kaloreita kuin sokerissa!!!

Ihmettelen monesti kun laihuduttajat eivät käytä kahvissa sokeria kun se
" lihottaa ", sitten vedetään sen kahvin kanssa jotain rasvaista???

Itse käytän kahvissa hävyttömän paljon sokeria ja kahvia todella kuluu näin yöduunissa, ja olen normaali painoinen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2007 klo 02:12 vieras kirjoitti:
Siis mitä jännää siinä on että rasvasta tulee tuplasti pisteitä???
Rasvassahan ON puolet enemmän kaloreita kuin sokerissa!!!

Ihmettelen monesti kun laihuduttajat eivät käytä kahvissa sokeria kun se
" lihottaa ", sitten vedetään sen kahvin kanssa jotain rasvaista???

Itse käytän kahvissa hävyttömän paljon sokeria ja kahvia todella kuluu näin yöduunissa, ja olen normaali painoinen.

:headwall: :headwall:

Tottakai rasvassa on puolet enemmän kaloreita! Mutta jos puhutaan (kuten tuolla aiemmin!), että syö 100 kcal eestä rasvaa tai 100 kcal eestä sokeria, menee pisteitä vähemmän tuosta sokerista.

Ymmärsitkö? Eli sama kalorimäärä, eri pistemäärä?

Yhteistyössä