paljonko on kaupan myyjän palkka tes:in mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
harjottelija palkka on alle 8? olisko joku 7.4? vuoden jälkeen siitä nousee 8.7 ja siitä kai vasta 2v päästä lisää... et ei kovin kummosia...mut toimeen sillä kyllä tulee jos osaa elää niukasti :|

http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/102166/file/Kaupanpalkkataulukot_011007_300408.pdf

Jos oot ihan vaan tavallinen myyjä, niin katso siitä kakkosriviltä, sitten nuo 1,3,5,8 on vuosia, montako olet ollut alalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu paikkakunnasta ja työkokemuksesta :) Mulla n.9,80/h ja ikälisissä jo siellä huipulla.

Minun mielestä on tosi epistä,kun tyttäreni saa 8e/h.OK.Harjoittelijan palkaksi,
mutta hän hoitaa liikkeen yksin.Tekee tilaukset,siivoo jne.Myynti kasvanut kassakirjan mukaan yli 2000e/kk .Eli minusta hän EI OLE HARJOITTELIJA,vaan
MYYMÄLÄNHOITAJA.eikö niin.?

Mikä olisi kohtuullinen palkka.Asumme Turuuuuuuuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Riitta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu paikkakunnasta ja työkokemuksesta :) Mulla n.9,80/h ja ikälisissä jo siellä huipulla.

Minun mielestä on tosi epistä,kun tyttäreni saa 8e/h.OK.Harjoittelijan palkaksi,
mutta hän hoitaa liikkeen yksin.Tekee tilaukset,siivoo jne.Myynti kasvanut kassakirjan mukaan yli 2000e/kk .Eli minusta hän EI OLE HARJOITTELIJA,vaan
MYYMÄLÄNHOITAJA.eikö niin.?

Mikä olisi kohtuullinen palkka.Asumme Turuuuuuuuus.

Kuinka kauan hän on toiminut harjoittelijana?

Epistä on maailmassa moni muukin asia. Harjoittelijan nimike tulee siitä, että ei ole kokemusta tai koulutusta alkuvaiheessa uraa. Kyllä harjoittelijan nimike sisältää myös siivousta ja ehkä täydennysten tilausta myymälään. Paljon riippuu myös alasta, kuinka vaativaa työ on. Siinähän sitä juuri harjoitellaan. Ei kai myymälänhoitajan nimikkeellä ensisijaisesti siivotakaan. Kyllä se on sen alempipalkkaisen ja harjoittelijan tehtävä.

harjottelija palkka on alle 8? olisko joku 7.4? vuoden jälkeen siitä nousee 8.7 ja siitä kai vasta 2v päästä lisää... et ei kovin kummosia...mut toimeen sillä kyllä tulee jos osaa elää niukasti :|

Jos tienaa noin vähän kannattaa paremminkin olla työtön, jos ei nyt satu olemaan työnarkomaani ja ei piittaa, että palkka on liian alhainen. Tuollaisella palkalla tienaa suurin piirtein yhtä paljon kuin työttömyyspäivärahalla.
Olen ollut vaateliikkeessä töissä, ja sain 8,70 (muistaakseni) tunnissa ekan vuoden aikana. Sitten palkka nousi 9,52:een, tai jotain sen tapaista. Tämä, plus kieli-, ilta- ja viikonloppulisät. Eli siis melko hyvä kun vielä opiskeli työn ohella ja sai opiskelutuet.