Paljonko nuohoojan käynti maksaa?

• Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
-
Hinta määräytyy hormien ja tulipesien mukaan. Eri hinta on myös esim. puuhellalla, kiukaalla ja takalla. Lisäksi eri kunnissa hinta vaihtelee. Esim. meillä puuhella ja kakluuni, hormeja neljä. Muistaakseni viimeksi vajaa 60?

Jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin no mistä te sen tilaatte kun en ainakaan keltaisilta sivuilta löytänyt...?
Joka kunnasta löytyy oma piirinuohooja tai pari. Eli nuohooja on tavallaan yksityisyrityksen ja kunnallisen virkamiehen välissä oleva heppu.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Niin no mistä te sen tilaatte kun en ainakaan keltaisilta sivuilta löytänyt...?
Joka kunnasta löytyy oma piirinuohooja tai pari. Eli nuohooja on tavallaan yksityisyrityksen ja kunnallisen virkamiehen välissä oleva heppu.
Joo katson siis kunnan omilta sivuilta, thanks.

Jepjep
Ainakin meillä tuo nuohooja käy tiputtamassa postilaatikkoon viestin viikkoa tai paria ennen nuohousta, että olis tulossa silloin ja silloin. Jos ajankohta ei sitten sovi, niin soitellaan ja sovitaan toinen päivä. Eli nuohooja pitää itse huolen siitä että homma tulee hoidetuksi.

ap
Ainakin meillä tuo nuohooja käy tiputtamassa postilaatikkoon viestin viikkoa tai paria ennen nuohousta, että olis tulossa silloin ja silloin. Jos ajankohta ei sitten sovi, niin soitellaan ja sovitaan toinen päivä. Eli nuohooja pitää itse huolen siitä että homma tulee hoidetuksi.
No, me ollaan asuttu tässä uudessa talossa 1v 2kk, ja ei ole nuohoojasta kuulunut...

Jepjep
No, me ollaan asuttu tässä uudessa talossa 1v 2kk, ja ei ole nuohoojasta kuulunut...
Hän ei vaan tiedä teistä vielä, joten eiköhän homma ala rullaamaan ensimmäisen kerran jälkeen. Lain mukaan nuohoojan kutsuminen on kyllä teidän vastuulla, eikä hänen. Tuota piirinuohousjärjestelmää hallinnoi kait pelastuslaitokset, joten jos ette muualta tietoa saa niin sitten sieltä. Lisäksi maasta taitaa löytyä vielä muutama kunta, jossa nuohoojat on ihan oikeasti kunnan työntekijöitä, suurin osa yrittäjäpohjalta.

Jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
En tiedä mutta se voi SÄÄSTÄÄ sun henkesi :D
Ja paitsi että se voi säästää hengen, se voi säästään myös omaisuuden. Vakuutusyhtiöt ei nimittäin tuppaa korvaamaan tulipalovahinkoja jos nuohous on tekemättä...

vieras
Meillä toimi noin ensimmäiset kuusi vuotta. Tänä vuonna nuohoojasta ei kuulunut mitään, aikaisemmin kävi kevättalvella, nyt soitimme itse ajan.

Yhteistyössä