paljonko noin rv 31 kohdunkaulan mitta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvilinna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilvilinna

Vieras
Mulla oli tänään tasan rv 31 kohdunkaulaa jäljellä ultralla 29mm, aiemmin ollut 40mm. Odotan toista ja ekasta tällä viikolla kohdunkaulan mitta oli ultralla 34mm ja siis synnytin samana päivänä. Olen sairaslomalla kotosalla, mutta ei lääkäri ihmeitä sanonut. Puhui vaan ennenaikaisuuden uhasta kun esikoinenkin syntynyt ennenaikaisesti. Kohdunsisäsuu lähtee painaen aukeamaan, sama homma kaksi viikkoa sitten. Siitä asti olen huiliskellut. Edelleen supistaa, on menkkamaista kipua ja ns. sukkapuikko tuntemuksia. Mä en nyt oikein ymmärtänyt, että pitääkö tosta 29mm kaulasta olla huolissaan?!

Maira: No onpa outoa jos ei sulle 2.5cm mitasta noilla viikoilla sanottu mitään, sehän täyttää jo ihan vuodelevon kriteerit. Ja siis oli ultralla mitattu eikä käsin?
Eikä siis ulkosuun aukeamisella ole oikeastaan mitään väliä vaan juuri sillä sisäsuulla.

Maira:
Siis todella outoa koska 2.5cm ultralla vastaa noin 1.5cm käsin ja siitä kyllä jo noin pienillä viikoilla kuuluisi huolestua! Menikö kaikki silti raskaudessa hyvin ja lapsi syntyi ajallaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kardemumma:
Maira:
Siis todella outoa koska 2.5cm ultralla vastaa noin 1.5cm käsin ja siitä kyllä jo noin pienillä viikoilla kuuluisi huolestua! Menikö kaikki silti raskaudessa hyvin ja lapsi syntyi ajallaan?

Kyllä mä vielä kasassa olen, nyt rv33+2, huomenna tarkistamaan et miltä nyt näyttää..

Alkuperäinen kirjoittaja pilvilinna:
Mulla oli tänään tasan rv 31 kohdunkaulaa jäljellä ultralla 29mm, aiemmin ollut 40mm. Odotan toista ja ekasta tällä viikolla kohdunkaulan mitta oli ultralla 34mm ja siis synnytin samana päivänä. Olen sairaslomalla kotosalla, mutta ei lääkäri ihmeitä sanonut. Puhui vaan ennenaikaisuuden uhasta kun esikoinenkin syntynyt ennenaikaisesti. Kohdunsisäsuu lähtee painaen aukeamaan, sama homma kaksi viikkoa sitten. Siitä asti olen huiliskellut. Edelleen supistaa, on menkkamaista kipua ja ns. sukkapuikko tuntemuksia. Mä en nyt oikein ymmärtänyt, että pitääkö tosta 29mm kaulasta olla huolissaan?!

Mulla on aika sama tilanne eli esikoinen on keskonen. Siksi siis kohdunkaulan lyhentymiseen puututaan koska jos taustalla on ennenaikainen synnytys niin toinenkin tulee 4x todennäköisemmin ennen aikojaan. Eli periaatteessa tilannetta ei voi verrata sellaiseen jolla ei ole ennenaikaista synnytystä taustalla tai on ensisynnyttäjä.
Mä jouduin vuodelepoon sairaalaan rv 30 kun kohdunkaulan mitta oli 2.5cm ja kohdun sisäsuu lähti painaessa aukemaan. Synnytin vuodelevota huolimatta rv 31. Jos sulle on lepoa määrätty niin lepäile, ei se pahitteeksi ainakaan ole.

Maira: No onpa outoa jos ei sulle 2.5cm mitasta noilla viikoilla sanottu mitään, sehän täyttää jo ihan vuodelevon kriteerit. Ja siis oli ultralla mitattu eikä käsin?
Eikä siis ulkosuun aukeamisella ole oikeastaan mitään väliä vaan juuri sillä sisäsuulla.

No mulla ultralla kans katottu ja 2,5cm ollut rakenneultran aikaan rv 20+3. Eikä oo sen kummemmi siitä sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Maira:

Kyllä mä vielä kasassa olen, nyt rv33+2, huomenna tarkistamaan et miltä nyt näyttää..

Niin eli et vielä tiedä synnytätkö ennenaikaisesti, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja onnea loppuodotukseen! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mulla ultralla kans katottu ja 2,5cm ollut rakenneultran aikaan rv 20+3. Eikä oo sen kummemmi siitä sanottu.

Niin ja lukee vielä et kohdun suu kiinteä ja kiinni. Nyt rv 36 ja ens viikolla ultra. Et ihan hyvin tässä ollaan yhdessä kasassa vielä.

Kaivoin vanhat äkortit ja esikoista odottaessa kohdunsuun mitat rv13 3cm, rv 25 2,5cm ja rv 36 2cm (kaikki käsin mitattu), toisestarv 12 2cm ja rv 36 2cm ja kolmannesta rv 12 3cm ja 36 3cm. Noi kaikki käsin mitattu.

Yhteistyössä