Paljonko miehenne siivoavat/tekevät kotitöitä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Itse en oikein enää tiedä, mitä tehdä parisuhteemme kanssa.
Mies pesee pyykkiä(omia vaatteitaan) ehkä kerran 2 pvässä, järjestelee omien sanojensa mukaan päivittäin mutta minä en kyllä näe mitään erityistä, oikein patisteltuna ja muistuteltuna mies saattaa siivota parikin tuntia mutta silloinkin hän korkeintaan imuroi,pyyhkii pölyt ja järjestelee vaikka pitäisi tehdä lisäksi paljonpaljon muutakin.
Jos joku hajoaa ja kaipaa korjausta, tai joku kaappi pitäisi siivota, hommata eteiseen hyllyt kengille ja muille ulkovaatteille, viedä pulloja keräykseen, viedä pahviroskia,h'än ei saa aikaiseksi.
Kaikki mitä ei ole äärimmäinen pakko tehdä JUST NYT, jää taatusti tekemättä.
Koskaan en voi olla vaikka päivää tekemättä ja siivoamatta ja luottaa siihen että toinen siivoaa ja tekee kotityöt,en koskaan.
Tuntuu niin mielettömän rasittavalta kun toinen ei itsenäisesti siivoa niin paljon kuin minä.

"..."
Hah sullahan on hyvin asiat,itse eronnut lasten isästä ja uusi mies nyt tässä ja mitä hän tekee ei yhtään mitään sanomatta,päivät pitkät sohvalla tuijottaa telkkaria ja mukamas hirveesti on tehnyt sillä aikaa kun mä olen töissä,hah sama paska jäljellä,itse työttömänä 8kk ollut,lapseni hoidan itse,paras oli et nuuh kulta tolla on paskat housussa. Ei voinut persettä nostaa ja pestä niitä.no tänään räjähdin lopullisesti ja kohta riittää jos ei muutu miksikään,en tarvitse kolmatta lasta...jos seksin puute tulee ni sormet vielä toimii????

[QUOTE="vieras";28942272]Itse en oikein enää tiedä, mitä tehdä parisuhteemme kanssa.
Mies pesee pyykkiä(omia vaatteitaan) ehkä kerran 2 pvässä, järjestelee omien sanojensa mukaan päivittäin mutta minä en kyllä näe mitään erityistä, oikein patisteltuna ja muistuteltuna mies saattaa siivota parikin tuntia mutta silloinkin hän korkeintaan imuroi,pyyhkii pölyt ja järjestelee vaikka pitäisi tehdä lisäksi paljonpaljon muutakin.
Jos joku hajoaa ja kaipaa korjausta, tai joku kaappi pitäisi siivota, hommata eteiseen hyllyt kengille ja muille ulkovaatteille, viedä pulloja keräykseen, viedä pahviroskia,h'än ei saa aikaiseksi.
Kaikki mitä ei ole äärimmäinen pakko tehdä JUST NYT, jää taatusti tekemättä.
Koskaan en voi olla vaikka päivää tekemättä ja siivoamatta ja luottaa siihen että toinen siivoaa ja tekee kotityöt,en koskaan.
Tuntuu niin mielettömän rasittavalta kun toinen ei itsenäisesti siivoa niin paljon kuin minä.[/QUOTE]

Mitä paljonpaljon muuta tuohon enää tarvitsee? Mun mielestä kuulostaa siltä, että miehesi kyllä tekee ja yrittää mutta sulle ei kelpaa. Jospa mies ei viitsi edes yrittää kun tietää että sanomista tulee, tekee tai ei?

Niin ja siis mun mies tekee kaiken muun paitsi pesee ikkunoita. Ihan joka asia ei mene niinkuin minä haluaisin, mutta onko sit välttämättä se minunkaan tapa ainoa oikea. Hänellä on vaan erilainen tapa hoitaa asioita. Onhan tää myös miehen koti, tehköön hän niinku tykkää ja minä teen sit omalla tavallani toisella kertaa.

• Tykkää
Reactions: Zarppa
"justadreamer"
Huonosti täällä tekee, patistamalla joskus tai noh, ruokapuolen pääsääntöisesti hoitaa mies, mutta onhan sitä täällä muutakin... ja jos on penskan kanssa kotona niin tuskin mitään tapahtuu. Lapsi kahtoo telkkaria ja iskä on netissä.

kyllä
Tekee kyllä, paljonkin. Ja vieläpä oma-aloitteisesti. Mutta hänellä on mennyt into vähän siivoushullun puolelle, mäkättää mulle jostain minkä olen tehnyt huolimattomasti. Jos esim.imuroin, hän sanoo sen jälkeen että kato, et imuroinu kunnolla vaikkapa keittiötä. Ja sekös rassaa. Joka asiasta saa kuulla. Olenkin miettinyt että hän hoitaisi huushollin, minä lapset, kun se tuntuu käyvän järkevämmin. Mutta en oikeasti haluaisi sellaiseenkaan ryhtyä, kuulostaa idiootilta.

jghf
Minusta olisi outoa, jos mies astuisi naisen reviirille noissa koti hommissa. Itse hoidan naisten hommat, ja mies miesten. Suurin piirtein siis näin. Autamme toki puolin ja toisin, jos toinen tarvitsee apua jossain.

"piipi"
mies tekee enimmät pihahommat, mutta kyllä minäkin osallistun. Itse hoidan enimmät sisähommt, paitsi että pyykki on pääosin miehen vastuulla. Eli kyllä meillä menee kotityöt tasan ja automaattisesti patistelematta.

No tuolla se on parhaillaan vessoja pesemässä. Ja pyykkikoneen oli pistänyt päälle. Mä tosin pyysin näitä molempia asioita. Oma-aloitteellisuudessa olisi parantamisen varaa, mutta toisaalta mies kyllä aina tekee, kun pyydän, joten en viitsi valittaa.

Me nähdään sotkuisuus vähän erillä tapaa. Mies saattaa kävellä 10 kertaa päivässä jonkun lattialle jätetyn, ylimääräisen tavaran ohi, eikä hän "huomaa" sitä siinä lainkaan. Joten sen olemassaolo ei häntä häiritse. Mua sen sijaan häiritsee ihan suunnattomasti. Niinpä mies sitten vaan kävelee siitä ohi sen sata kertaa, kunnes siitä mainitsen, jonka jälkeen hän sen "huomaa" ja sen siitä paikoilleen siirtää.

Hyvin harvoin ja silloinkin metelin kanssa. Joskus omatoimisesti saattaa tuon lokeron järjestää, missä on meijän tärkeitä papereita. Kesälomalla kun oli, niin hoiti tyttären ja jopa kerran oli tiskannu. Mä yleensä teen, niin ei tarvii sillon kenenkään kiukuta. Jätän välillä tekemättä jos tuntuu, etten jaksa. Mä olin kesän töissä ja työpäivän jälkeen siistin miehen ja tyttären leikit pois.

Mulla mies tekee kaikki kotityöt niinä päivinä, kun ei ole töissä. Siis imuroi, pesee pyykin yms. Työpäivinä tulee kolmeksi tunniksi kotiapu ja tekee välttämättömimmät. Näillä mennään vielä muutama viikko. Sitten kun saan, teen taas itse lähes kaiken (tietty, minähän olen kotona).

"vieras"
Ei tee juuri ollenkaan, paitsi laittaa välillä ruokaa. Mutta se tekee kolmivuorotyötä ja paljon ylitöitäkin, ja hoitaa kesällä ruohonleikkuut ja talvella lumityöt. Kuljettaa myös lapsia harrastuksiin.
Minä olen kotona, en ole siis ollenkaan töissä ja kummatkin meidän lapset ovat jo koulussa. Minä teen kaikki kotityöt ja kesällä pihatyöt, paitsi ruohonleikkuut. Tää sopii mulle.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28942445]Ei tee juuri ollenkaan, paitsi laittaa välillä ruokaa. Mutta se tekee kolmivuorotyötä ja paljon ylitöitäkin, ja hoitaa kesällä ruohonleikkuut ja talvella lumityöt. Kuljettaa myös lapsia harrastuksiin.
Minä olen kotona, en ole siis ollenkaan töissä ja kummatkin meidän lapset ovat jo koulussa. Minä teen kaikki kotityöt ja kesällä pihatyöt, paitsi ruohonleikkuut. Tää sopii mulle.[/QUOTE]

Ei tee mitään ja sitten tekeekin kaikki mihin menee oikeasti aikaa ja vaivaa? Jos vähänkään on pihaa/pihatietä niin lumien luomiseen menee helposti se aika mitä viikossa tiskaamiseen ja imurointiin. Nurmikon kanssa sama juttu.

"vieras"
pesee pyykkiä(omia vaatteitaan) ehkä kerran 2 pvässä, järjestelee omien sanojensa mukaan päivittäin mutta minä en kyllä näe mitään erityistä, oikein patisteltuna ja muistuteltuna mies saattaa siivota parikin tuntia mutta silloinkin hän korkeintaan imuroi,pyyhkii pölyt ja järjestelee

> Tuohan on paljon!

"vieras"
Mitä paljonpaljon muuta tuohon enää tarvitsee? Mun mielestä kuulostaa siltä, että miehesi kyllä tekee ja yrittää mutta sulle ei kelpaa. Jospa mies ei viitsi edes yrittää kun tietää että sanomista tulee, tekee tai ei?

Niin ja siis mun mies tekee kaiken muun paitsi pesee ikkunoita. Ihan joka asia ei mene niinkuin minä haluaisin, mutta onko sit välttämättä se minunkaan tapa ainoa oikea. Hänellä on vaan erilainen tapa hoitaa asioita. Onhan tää myös miehen koti, tehköön hän niinku tykkää ja minä teen sit omalla tavallani toisella kertaa.

Jos mies imuroi ja pyyhkii pölyt(tätä tapahtuu siis kerran 1-2 vkossa), minulle jää tiskaus(käsin),pyykinpesu,kylpyhuoneen ja wc.n pesu, kissanhiekkalaatikko,parvekkeen siivous, kuivien pyykkien kaappiin viikkaus, kaappien järjestely(kaikki on aina hujan hajan), rikkinäisen tavaran ja roskien poisvienti, lakanoiden vaihto, mattojen tuuletus ja tamppaus, jääkaapin pesu,mikron pesu,kaappien pyyhintä,laskujen ym.papereiden läpikäynti, rikkinäisten huonekalujen korjaaminen, viemäreiden avaus, oikeastaan ihan kaikki muu mitä koskaan kuvitella saattaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28942492]pesee pyykkiä(omia vaatteitaan) ehkä kerran 2 pvässä, järjestelee omien sanojensa mukaan päivittäin mutta minä en kyllä näe mitään erityistä, oikein patisteltuna ja muistuteltuna mies saattaa siivota parikin tuntia mutta silloinkin hän korkeintaan imuroi,pyyhkii pölyt ja järjestelee

> Tuohan on paljon![/QUOTE]

No ei kyllä minusta.
Minä pesen omat ja lapsen pyykit sekä lakanapyykit,imuroin, tiskaan käsin, vien roskat, laitan kuivat pyykit kaappiin, pikasiivoan kylpyhuoneen ja lapsen huoneen sekä järjestelen koko asunnon päivittäin.
Mies joskus järjestelee vähän(ei koskaan niin että yleisilme olisi siisti vaan esim.yhdestä huoneesta) ja jos innostuu pesemään pyykkiä niin tosiaan pelkästään omansa.
Tiskaa n. kerran 1-2 viikossa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28942466]Ei tee mitään ja sitten tekeekin kaikki mihin menee oikeasti aikaa ja vaivaa? Jos vähänkään on pihaa/pihatietä niin lumien luomiseen menee helposti se aika mitä viikossa tiskaamiseen ja imurointiin. Nurmikon kanssa sama juttu.[/QUOTE]

Siis varsinaisesti "kotitöiksi" luokiteltavia töitä ei tee. Ei imuroi, pese lattioita, pyyhi pölyjä, ei laita ruokaa (paitsi joskus), ei pese pyykkejä, silitä, eikä vie niitä kaappeihin, ei pese ikunoita, ei pese saunaa, ei käy ostamassa ruokia kaupasta ym.

Tätähän tässä kai kysyttiin?

"vieras"
Sun mies kyllä tekee aika paljon verrattuna moneen muuhun. Ei voi olettaa, että toisen aivotoiminta on samanlaista kuin itsellä. Usein naisilla on tarve koko ajan järjestellä ja miettiä, että mitäs sitten ja saada siivouspuuskia. Ei voi olettaa toiselta samanlaista luonnetta. Miehesti kun näyttää tosiaan tekevän paljon asioita, meillä ei voisi kuvitellakaan että mies siivoisi pari tuntia, edes tuntia. Vie kyllä pahvit pois, jos tungen käteen eteisessä ja joskus roskikset muistaa omatoimisesti tehdä. Itse nautin imuroimisesta ja mies ei tosiaan tee sitä koskaan. Pyykkinsä pesee kyllä pääosin itse, mitä nyt heitän myös miehen pyykkejä välillä koneeseen.

Tyhjentää tiskikoneenkin ainoastaan pyynnöstä ja tietysti omat astiansa sinne laittaa, mutta itse sitten korjailen järjestystä, kun on ihan älyttömästä järjestetty. Kun mies on täyttänyt koko koneen, on kone ollut tosi vajaa ja astioita ei välttämättä ole edes esihuuhdeltu. Sanoo vaan, että pestään sitten uudestaan, jos jää likaiseksi.

Eikä tosiaan ole saanut aikaiseksi korjata monia asioita, mitä pitäisi. En nalkuta tai jaksa niistä sanoa. itse tykkään järjestelystä.

Yhteistyössä