Paljonko maksoit silmälaiseista? ym kysymyksiä laseista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jessica
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jessica

Vieras
Hankin lasit nyt ensimmäistä kertaa ja olen siis jo käynyt näön tarkastuksessa. Ihan pienillä vahvuuksilla olevat 1- teholasit tarvitsen. Optikko suositteli heijastamatonta pintaa, kannattaisiko se ottaa?Mitä se tarkoittaa ja miten haittaa jos sitä ei ole? Mitä se yleensä erikseen maksaa? Tuolla specsaversilla sanottiin että 50e. Sen lisäksi linssit maksavat myös. Kehykset olivat 179e ja saan toiset kaupan päälle mutta nyt olen kuullut kavereilta että tuo heijastuspinta tosi hintava, minkä hintaista yleensä? Mitä olette muut yleensä maksaneet laseista pienillä vahvuuksilla ja mistä kannattaisi hankkia? Kiitos tuhannesti :)

Kannattaa ottaa heijastamaton pinta! Ilkeä ajaa vaikka syyssateella autoa kun lasit heijastaa. Mä maksoin mun yksitehoista 120e aikoinaan, liikkeessä jossa oli loppuunmyynti. Viime syksynä ajattelin että voisi olla piristävää ostaa uudet ja olipa ne hinnat kallistuneet :kieh:

Ennen olen ostanut n.100-150e laseja ja olen ollut ihan tyytyväinen niihin. Nyt ostin viime kesänä lasit jotka maksoivat 400e ja eron kyllä huomaa. Ja aluksi oli outoa kun kaupan kassakin huomautti et sul on hyvännäköiset lasit:)

ostin halpisketjusta ja maksoi 150? (ohennetut linssit ja käsitellyt) ja pari viikkoo sitten ihan optikkoliikkeestä uudet lasit 407? linssit ohennetut ja pinnoitetut ja oli vielä joku tarjous että sai linsseistä 98? alennusta.
molempiin olen ollut tyytyväinen,myös nuo halpisketjun lasit toiminu tosi hyvin jo useamman vuoden,mutta täällä käpykylässä ei oo enää kysestä liikettä!!!

Nonnii pääsihän tää kirjautumaan vihdoin :) Kyllä mä hyvän näköisiä noista löysin tosiaan että se ei ole ongelma, ihmetyttää vaan se linssien hinta kun kavereilta olen kuullut että heijastamattomuus ei lisää hintaa kuin parisen kymppiä yleensä, ja mulla tulisi yhteensä hinnaksi 100e.. :o Tuntuu kummalta.

mulla on Emporio Armanin kehykset ja linssit ilman heijastamatonta pintaa niin 339e

Heijastuskalvomikälie olis maksanu 100e

ja ton kalvon tarpeellisuudesta.. no mä oon pärjänny 5v ilman.. ei se musta ole tarpeellinen, ehkä kosmeettinen juttu, ettei linssit heijasta.

Mä maksoin Nissenillä omistani 6e toisista ja 9e toisista :D
Oli alekehyksiä molemmat ja kummistakin sain vielä alennuskupongeilla alennukset päälle. Noihin kuulu siis molempiin kehykset ja linssit töineen ja näöntarkistuksineen.

Linssi, jossa on heijastuksenesto, läpäisee valoa paremmin, poistaa hajaheijastuksia joten silmä erottuu linssintakaa paremmin. Ohennettu linssi tarvitsee aina heijastuksenestopinnan, sillä ohennetun materiaalin pinnalla oleva kovapinnoite hilseilee uv:n vaikutuksesta ajanmyötä pois.
Hinta ja laatu menee yleensä käsikädessä näissäkin asioissa.

Kyllähän sieltä specksiltä saa yhdeksällä eurolla lasit, toinen asia on vaan millaiset.... se yhdeksän euron tarjous on sisäänheittohoukutus. Harva varmastikkaan sellaisia laseja ostaa.
Toisaalta, tarpeet on niin erilaiset ihmisillä. Toiselle riittää se että näkee, toisille ei pelkkä näkeminen riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heijastamaton pinta:
Heijastamaton pinta on perseestä. Linssin täytyy aina olla täysin puhdas, ettei kiusaannu linssien paskaisuudesta.

Pinnotteitakin on erilaisia. Uusimmissa heijastuksenestopinnoissa on lisänä vielä likaahylkivä pintakäsittely. Näitä ominaisuuksia ei luonnollisesti yhdeksällä eurolla saa.

Yhteistyössä