Paljonko maksoi teidän avaimet käteen-koti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmoija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N. 150000e sisältäen

Kastellin suursuosikki-paketin (121 neliötä), ihan perusjutuilla sisustettuna, perustukset, sähköt ja lvi oli teetettyjä, muut tehtiin itse.

Hintaan kuuluu myös autokatos-varasto, yht. pinta-ala n. 50 neliöö sekä takapihalle nurmi ja istutukset ja n. 30 neliön terassi=)

Hieman sekava sepustus mutta... :D

Niin sori,en kässänny että mitä te teitte sitten itse kun laitoit että muut teitte itse?
Kun meillä just se ettei paljon ole aikaa olla kummankaan rakennuksilla.

Niin ja kun laitoit että perusjutuilla sisustettuna niin olikos tällä firmalla muovimatto vai laminaatti?Entäs millaset keittiökodinkoneet?

Tuhannesti kiitoksia jos viitsit vielä vastata :flower:

Siis kastellihan tehään precuttina,ei ns.valmiina. Ja jos haluaa kastellin avaimet käteen,niin täytyy ottaa paketti ja sitte rakennusliikkeellä teettää lopuun. Materiaalit saa itse valita...antavat(rkl) jonku hinnan minkä sisään täytyy osua minkäkin tavaran hinta että budjetti pitää......

Meillä Design-talojen Elina, 131 m2 asuinpinta-ala, 5h+k+khh+s, valmistui talvella. Avaimet käteen -pakettina tuli, itse emme siis rakentamiseen osallistuneet lainkaan. Hinta reilu 150 000 euroa maatöineen ja liittymismaksuineen. Tontti lievä rinnetontti, hyvää kangasmaata. Pohjoisessa asutaan ja hinta on edullisempi kuin etelämpänä.

Talo on hyvä 1-kerroksinen perustalo, hintaansa nähden laadukas. Tyytyväisiä olemme olleet. Muutoksia tehtiin ehkä n. 10 000 eurolla, sähkömuutoksia, kaapistomuutoksia, takka vaihdettiin isompaan, muotolauteet, valkolakattu paneeli kattoon ym.

Kiva lukea näitä, kiinnostaa kanssa !
olen yh-äiti ja perheeseeni kuuluu myös pikkuinen poika. Haaveilen pienestä sievästä omasta talosta ja olen kans ajatellut sellaista 150: n budjettia ( mulla on rivitalo-osake josta saisin ainakin 120...joten raha ei este ) .
Ongelmana on kuitenkin se, että talon pitäis olla todellakin olla millllilleen valmis. En osaa tehdä mitään itse, eikä ole kiinnostustakaan saati sitten aikaa...ei sukua, ei tuttuja auttamassa.
Yhden naisen unelma-urakka vain...Mahdoton haaveko lie ?

meillä myös tulossa toi design-talojen elina. meillä talon hinta pienin muutoksin n.140000. siihen lisäksi tontti,liittymät,maatyöt,salaojat,routaeristeet,kivijalan täyttösora,sadevesiputket,valokuitu ym.kaapelit,talon maalaus... lisäksi lisähintaa voi vielä tulla keittiökaapistojen ym.lisäyksestä ja takan vaihdosta isompaan (ne meillä vielä tekemättä) ja sitten on vielä pihatyöt ensi kesälle...joten kyllä hintaa kertyy,hyvä jos 50000 näihin riittää. lisäksi oli yllätys miten paljon kaupunki veloittaa joka paperista ja esim. talon paikan merkitseminen maksoi useita satoja! itseltä on mennyt monta tuntia pohjatöihin...on kerätty risuja,kaadettu puita (kaupunki vei puut,vain reunoille jäi) laitettu salaojaputket,tiivistetty täryllä maata ym. tekeehän firmat näitä perustuksiakin ettei itse tarvi tehdä yhtään mitään,mutta sitten taas budjetti nousee ja paljon. hinta tulee varmasti jo silloin samoihin kuin mitä välitystoimistot myyvät uusia taloja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 23:36 vilpertti kirjoitti:
Meille tulee avaimetkäteen noin 200m2 340000 (ei sisällä tonttia , joka 120000). Helsinki.

Tsiisus! Omakotitalo avaimet käteen 460 000? Millä maksatte talonne, oletteko perijöitä vai lottovoittajia?

Meille tulossa muurametalo 1.5kerros, 121neliön alakerta, yläkertavalmius. Puustellin keittiö +kaapit, laminaattilattia (märkätilat, eteinen, khh, vessa laattaa), uuniseppien varaava takka. Aika paljon tehtiin muutoksia, mm. lisättiin kaappeja, vaatehuone, ilmalämpöpumppu, koristeristikot ikkunoihin, sälekaihtimet, laattaa vessan seinään, pari ovea lisää (terassille ja parvekkeelle) ym. Talo tulee pohjoiseen, joten hinta edullisempi kuin etelässä. Tontti oli omasta takaa ja budjetti 160 000, ja ainakin toistaiseksi näyttää että hyvin pysytään budjetissa vielä pihatöidenkin osalta. Itse teemme siis tontin raivauksen, autotallin, terassin, parvekkeen, talon maalauksen, pihatyöt ja joskus tulevaisuudessa yläkerran.

Lisään näin jälkikäteen vielä, että autotalli ja yläkerta ei siis sisälly tuohon 160 000 budjettiin.

Nyt ollaan rahaavievät pohjatyöt tehty, ja hyvin on pysytty budjetissa. Osa maksuista on mennyt vähän yli, mutta osa taas jäänyt huomattavasti alle budjetoidun. Joten näyttää todellakin siltä että selviämme tuolla mielestäni kohtalaisen pienellä budjetilla. Vaikkakin meillekin käynyt niin kuin monelle, että nälkä kasvanut syödessä, ja kaikkea pientä kivaa on haluttu vielä lisää, esim. erilaisia ovia, yksi terassi lisää jne.<br><br>

Yhteistyössä