Paljonko maksan palkkaa sukulaistytölle lapsenhoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitooos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitooos

Vieras
Siis tyttö on 12v ja tulisi hoitamaan meidän 1v ja 3v lapsiamme muutamaksi tunniksi nyt ensin,ja nyt mietin paljonko maksan palkkaa.
Sillä jotain hänelle on maksettava,riittääkö 5? vai pitääkö olla 10?
Tosin meillä hän saa syödä,ja lapset laitamme ensin itse nukkumaan,joten hänelle jää vahtiminen eli olla se tuki ja turva :)
Toki kokoajan pidämme puhelimen auki jos jokin hätä tulee mutta luulisin että tuo nyt yhden yöleffan pärjää niiden kanssa.
Tyttö on siis meillä kuitenkin aamuun asti vaikkakin vahtii lapsia vain muutaman tunnin,eli kysymys,paljonko maksan? vai ptääkö maksaa se aamuun asti vaiko muutamasta tunnista?

15euroa ja jotain hyvää iltanaposteltavaa, mistä tyttö tykkää. sipsiä, karkkia??

5euroa on niin pieni raha nykyään, että sitä ei kehtaa antaa kuin katusoittajalle.
Eihän sillä edes saa kaupasta mitään. Toista oli markka-aikana

maksaisin ihan reilusti sen 10e. ei se nykykursseilla ole oikein mikään raha edes, ja varsinkaan kahden pienen lapsen hoidosta. miten uskallat jättää muuten noin pienet 12-vuotiaalle? :o

12v :o :o anteeks vaa, mutta yhtälö 12v hoitamassa 1v ja 3v muutamia tunteja ja vielä et aluks?? On siis suunnitelmissa pidemmätki keikat :o Joo ehkä tunti pari menis, mut ei yhtään enempää tai oikeesti ees sitä tolla ikäyhtälöllä :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
:( siihen siten kaatui meidän yhdessä olo hetki,ei meillä ole varaa maksaa 15? ja vielä iltanaposteltavana herkkuja.

Oikeesti? :/

No mutta maksa sitten maksukykysi mukaan, äläkä meidän mielipiteen vuoksi iltaasi pilaa. Eiköhän se sukulaistyttö ymmärrä vähän teidän rahatilannetta, ainakin vähän eri tavalla kuin me... Itse meinasin ensin sanoa 20 euroa, mutta olen aika leveäperäinen rahankäyttäjä... Mun mielestä sekin on niin pieni raha nykyään... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kake:
maksaisin ihan reilusti sen 10e. ei se nykykursseilla ole oikein mikään raha edes, ja varsinkaan kahden pienen lapsen hoidosta. miten uskallat jättää muuten noin pienet 12-vuotiaalle? :o

Itsekin hoidin saman ikäsenä lapsia jopa useampaakin :)
Mistä moinen ihmetys? Kyllä 12v pärjää jos ajatellaan että lapset kuitenkin nukkuu.

hmm, mä olen itse vahtinut 12-vuotiaana 1-vuotiasta, päivälläkin sekä illalla kun hän on mennyt nukkumaan.. ja hyvin pärjäsin! osa 12-vuotiaista on paljon tunnollisempia kuin 15vuotiaat teinit- että että.. mutta mun mielestä toi 10? on sopiva raha, koska ei 12-vuotiaalla ole paljon varmastikkaan menoja =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
12v :o :o anteeks vaa, mutta yhtälö 12v hoitamassa 1v ja 3v muutamia tunteja ja vielä et aluks?? On siis suunnitelmissa pidemmätki keikat :o Joo ehkä tunti pari menis, mut ei yhtään enempää tai oikeesti ees sitä tolla ikäyhtälöllä :o

Siis arvoimme että olisimme leffasta noin vajaassa 2h pois ja kotona :) ja lapset siis nukkuu :)

katsoin MLL sivuja ja sieltäkin saa alle 10? hoitajan joten taidan ehdottaa sitä summaa tytölle tai palkkaan koulutetun hoitsun meille :)

Niin siis tunnissa 8,20e! Ja maksettava minimissään 2 tuntia per hoito...

Alkuperäinen kirjoittaja Liliana:
:( siihen siten kaatui meidän yhdessä olo hetki,ei meillä ole varaa maksaa 15? ja vielä iltanaposteltavana herkkuja.

No mutta maksa sitten maksukykysi mukaan, äläkä meidän mielipiteen vuoksi iltaasi pilaa. Eiköhän se sukulaistyttö ymmärrä vähän teidän rahatilannetta, ainakin vähän eri tavalla kuin me... Itse meinasin ensin sanoa 20 euroa, mutta olen aika leveäperäinen rahankäyttäjä... Mun mielestä sekin on niin pieni raha nykyään... :ashamed:

Kotihoidontuella ei siitä noin 300?/kk
maksella ihan noin vaan 20? tuntipalkkoja :(

Yö-hoidosta antaisin 30eur/koko yö.
Muuten 5eur/tunti.
MUTTA .. en jättäisi tuon ikäisiä lapsia 12-vuotiaalle ikipäivänä.
En kyllä jättäisi esikoistani 7v edes 12v kanssa kaksin yöksi ...
Miettikää vielä jos saisitte vanhemman hoitajan.. lienee laitontakin jättää noin nuorelle..

Yö-hoidosta antaisin 30eur/koko yö.
Muuten 5eur/tunti.
MUTTA .. en jättäisi tuon ikäisiä lapsia 12-vuotiaalle ikipäivänä.
En kyllä jättäisi esikoistani 7v edes 12v kanssa kaksin yöksi ...
Miettikää vielä jos saisitte vanhemman hoitajan.. lienee laitontakin jättää noin nuorelle..

huh? 12vlapsi ja ilmaiseksi ajattelitte? ja kaksi noin pientä lasta? hoitajahan on suunnilleen samanikäinen kuin sun lapset? Jos teillä ei ole varaa antaa kuin karkkipussi niin sitten ette tietenkään mene. jos menette palkkaatte oikealla rahalla täysi-ikäisen hoitajan. esim MLL.
Minusta alle 15 v ei ole vastuussa kuin itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Liliana:

Kotihoidontuella ei siitä noin 300?/kk
maksella ihan noin vaan 20? tuntipalkkoja :(

Niin siis tarkoitin kyllä, että olisin itse maksanut 20e illasta! Ei 20e tunnissa...

Alkuperäinen kirjoittaja luitko kunnolla?:
katsoin MLL sivuja ja sieltäkin saa alle 10? hoitajan joten taidan ehdottaa sitä summaa tytölle tai palkkaan koulutetun hoitsun meille :)

Niin siis tunnissa 8,20e! Ja maksettava minimissään 2 tuntia per hoito...

Luitkohan itse kunnolla? leffa/ matka kestää noin 2h eli 2h olisimme maksamassa :)

Voi hyvänen aika mitä urpoja maa päällään kantaa taas tänään :o maksat mielummin 12 vuotiaalle isomman summan kuin aikuiselle koulutetulle lasten hoitamisesta?? Kai käsität ettei 12v ole missään vastuussa jos jotaki sattuu?
tässä vaan miettii, et mikä ihmisille on tärkeetä ei näköjään ainakaan lapset edes omat :o Yksi laittaa eskarin linkiin yksin ja toinen jättää pienet lapset pienelle lapselle :/

niin siis tuntihinta 8 euroa. ja elokuvissa menee matkoineen non 2,5 tuntia jolloin kolmesat tunnista tulee maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
huh? 12vlapsi ja ilmaiseksi ajattelitte? ja kaksi noin pientä lasta? hoitajahan on suunnilleen samanikäinen kuin sun lapset? Jos teillä ei ole varaa antaa kuin karkkipussi niin sitten ette tietenkään mene. jos menette palkkaatte oikealla rahalla täysi-ikäisen hoitajan. esim MLL.
Minusta alle 15 v ei ole vastuussa kuin itsestään.

ja mikähän karkkipussi maksaa sen 10? ?Tai paljonko sinusta pitää alaikäiselle maksaa? Olisikohan 50? sinusta hyvä?

Yhteistyössä