Paljonko maksan lastenvahdille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa mamma

Vieras
Mikä on mielestänne sopiva korvaus lastenvahdille n. 3 h ajasta? Meidän last.vahti tulis meille arki-iltana kotiin katsomaan lapsia, lapset 4-v. ja 8-v.

Itse ajattelin 20 ?. Hänellä on meille matkaa reilut 10km, aattelin siis bensakulujakin. Paljonko MLL:n hoitajat veloittavat tunnilta?!
Paljonko maksatte esim. sukulaistytöille tms. vahtihommista?!

Samaa kysyisin minäkin, eli 17v serkkutyttö tulisi vahtimaan meille lapsia ja jäisi sitten yöksi, vaikkei yöllä hoitajaa tarvitakkaan. Paljonkohan olisi sopiva palkka?

Meillä ei ole koskaan ollut lapsilla "palkattua" hoitajaa ,joten harmaata maammaa en valitettavasti osaa auttaa.

Uudenmaan alueella MLL:n lastenhoitaja maksaa 8.20 e tunnilta. Säännöllisemmästä lastenhoitotyöstä täytyy maksaa lisäksi myös lakisääteiset vakuutusmaksut.

MLL:n korvaussuositukset ovat muistaakseni 6-8e paikkakunnasta riippuen + matkakorvaus. Itse maksan lapsenvahdillemme (3 kouluikäistä "hoidettavana") 6e/tunti, 16v tyttö tyytyväinen korvaukseen ja tulee mielellään pelaamaan lasten kanssa.

Heh, näillä hinnoilla meillä ei ole kyllä varaa palkata lasten hoitajaa :whistle:
Mun mielestä oli jo paljon jos lastenhoitokeikasta sai aikoinaan 100mk ja nyt euroina 20e tuntuu muka pieneltä summalta vaikka on reilusti enemmän kuin tuo 100mk.
Vaikkei markkoja ja euroja pysty vertaamaan keskenään niin silti.

Itse maksan yhden helpon vauvan hoidosta 7 euroa tunnilta + ruuat + matkat. Mielestäni ei paljon tuon alle kehtaisi maksaa. Jos useampia lapsia niin sitten jo huomattavasti enemmän, ehkä noin 10 euroa tunnilta.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Heh, näillä hinnoilla meillä ei ole kyllä varaa palkata lasten hoitajaa :whistle:
Mun mielestä oli jo paljon jos lastenhoitokeikasta sai aikoinaan 100mk ja nyt euroina 20e tuntuu muka pieneltä summalta vaikka on reilusti enemmän kuin tuo 100mk.
Vaikkei markkoja ja euroja pysty vertaamaan keskenään niin silti.

Ihan oon samaa mieltä kanssasi. Joku ehdotti, että illasta vois maksaa 50 egee. Jos itse aikoinaan nuorena olisin saanut illasta 300 markkaa, olisin varmasti pyörtynyt ihmetyksestä!!! Tiedän minäkin, että euroja ja markkoja ei voi verrata, mutta nykyään hinnat karkaa käsistä.
Nykynuoret on tietty hintatietoisempia kuin minä silloin 20 vuotta sitten...
Itse aattelin maksaa 2-kymppiselle lastenvahdille 20 ?, hän on n. 3 h lasten kanssa. Tiedossa suht. helppo "keikka", lapset (4-v, 8-v.) ovat aika tottelevaisia, omatoimisia jne.

Aika huikeita summia maksatte lastenlikalle...
Itse saatoin joskus olla koko päivän hoitamassa lapsia ja sain 10 euroa.. no tuo oli tietysti itsestänikin aivan liian vähän.. Minä maksaisin 5 ekeä tunnilta. Ja joku mainitsi että jos useampi lapsi niin vielä enemmän maksaa,mutta kokemuksen vakaalla rintaäänellä voin sanoa ,että hoitaminen on paljon helpompaa jos lapsia on useita. He itse leikkivät keskenään ja ovat paljon toimeliaampia..

6,20 e/h on MLL:n hoitajat täällä Uudenmaan ulkopuolella.

Mun mielestä 20 euroa 3 tunnista on jo hyvin, lapsetkin on jo sen verran "isoja" että pääsee helpommallakin.