Paljonko maksaa kylpyhuoneremontti, jos ei tee mitään osuutta itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Meillä on pieni kylppäri-wc, joka tarvisi pikaista remonttia. Meillä on noin kymppitonni säästöjä, mutta osan haluaisimme käyttää muuhunkin kuin remonttiin. Suositelkaa viisaammat, miten pääsisimme remontista mahdollisimman huokealla mutta saisimme kuitenkin hyvää jälkeä. Mistä materiaalit ym.?

Me uusittiin sauna, kylppäri, vessa ja kodinhoitohuone kokonaan.
kaikki purettiin ja laitettiin uusiksi ammattilainen teki kaiken, itse oltiin reissussa 2 viikkoa
Kokonaiskustannus työ + tarvikkeet noin 8500e josta työn osuus noin 3000e

[QUOTE="vieras";25598926]Me uusittiin sauna, kylppäri, vessa ja kodinhoitohuone kokonaan.
kaikki purettiin ja laitettiin uusiksi ammattilainen teki kaiken, itse oltiin reissussa 2 viikkoa
Kokonaiskustannus työ + tarvikkeet noin 8500e josta työn osuus noin 3000e[/QUOTE]

Mistä hankitte materiaalit? Missä asioissa voi säästää? Varmaankin kaakeleissa ja muissa kalusteissa jonkin verran?

Materiaalit maksaa mutta kannattaa miettiä myös että pitkällä tähtäimellä ei varmaankaan kannata ottaa niitä kaikkein halvimpia laattoja .
Luotettava remonttimies kyselkää kokemuksia muilta jotka ovat tehneet kylppäriremontin.
Sieltä mistä ostatte matskut voitte myös saada remonttimiehistä listaa.
Sitova sopimus jossa on myös ehdottomasti hyvitykset jos remontti pitkittyy. Säästäkää mieluummin materiaaleissa kuin että otatte kaikkein halvimman tarjouksen työstä.
Halvalla ei saa hyvää mutta halvallakin voi tehdä remontin :)

[QUOTE="a.p";25598932]Mistä hankitte materiaalit? Missä asioissa voi säästää? Varmaankin kaakeleissa ja muissa kalusteissa jonkin verran?[/QUOTE]

Starkilta suurinpiirtein kaikki. Säästöä tuli siinä että ostettiin tän remonttimiehen kortilla eli saatiin hyvät alennukset.
Saunaan ja kylppärin kattoon tavallista kuusipanelia joka sävytetiin itse (sen maalauksen muuten tein minä), lauteet teki remonttimies kun valmiit muotolauteet olis ollu tuplahintaisia ja toimitusaika monta viikkoa.
Kaakelit eivät olleet halvinta mutta eivät kalleintakaan just sellaisia kuin haluttiin. Perus 10x10 lattiassa ja iso laatta seinässä, joukossa lasimosaiikkilaattaa.
Kiuasta vertailtiin netin kautta ja päädyttiin vuoluksin pyöreään (taas ei halvin mutta ei kalleinkaan).
Kodinhoitohuoneen kalusteet ostettiin Kalustetukusta ja remonttimies kasasi ne.
Hyörysulut ja kosteuseristeet tulivat remonttimiehen kautta kun hän ostaa isoja eriä niin tulivat suhteessa edullisemmaksi etenkin kun hän ei ottanut mitään siitä välistä.

Halvimmat kaakelit löytyy rautakaupoista, kaakelikaupoissa on hieman kalliimpaa. Tosin niissäkin voi olla poistoeriä. Loppujen lopuksi se kaakelien hinta ei kuitenkaan ole niin ratkaiseva, maksaako halpiksista 15€ neliö tai vähän nätimmistä 30€ neliö. Vesieristeet, sauma-aineet jne maksaa kuitenkin yli kympin neliö nekin ja oikeasti kylppärirempassa se on työ, joka maksaa. Kuitenkin luotettavan tekijän löytäminen on ihan kaiken aa ja oo. Mieluummin joku, jota joku tuttunne suosittelee, eikä mikään kaupan ehdottama. Hanoissa, pöntöissä ja pyyhekoukuissa yms tilpehöörissä on muuten myös ihan hirveät hintaeroa ja siinä on lähinnä oma maku määrääjänä. Hanoja ja pyttyjä saa kohtuuhinnoin netraudasta. Koukut on samanhintaisia joka paikassa.

Eli se hinta kyllä määräytyy enemmän teidän maun mukaan kuin kauppja kiertämällä. Tietenkin alekampanjat kannattaa käyttää hyväksi, mutta muuten ei niissä suuria eroja ole perushinnoiltaan kaupasta toiseen. Aina kannattaa kysyä kaupasta pientä alennusta, siis sen osaston myyjiltä, ennen kuin menee kassalle maksamaan.

[QUOTE="vieras";25598962]Starkilta suurinpiirtein kaikki. Säästöä tuli siinä että ostettiin tän remonttimiehen kortilla eli saatiin hyvät alennukset.
Saunaan ja kylppärin kattoon tavallista kuusipanelia joka sävytetiin itse (sen maalauksen muuten tein minä), lauteet teki remonttimies kun valmiit muotolauteet olis ollu tuplahintaisia ja toimitusaika monta viikkoa.
Kaakelit eivät olleet halvinta mutta eivät kalleintakaan just sellaisia kuin haluttiin. Perus 10x10 lattiassa ja iso laatta seinässä, joukossa lasimosaiikkilaattaa.
Kiuasta vertailtiin netin kautta ja päädyttiin vuoluksin pyöreään (taas ei halvin mutta ei kalleinkaan).
Kodinhoitohuoneen kalusteet ostettiin Kalustetukusta ja remonttimies kasasi ne.
Hyörysulut ja kosteuseristeet tulivat remonttimiehen kautta kun hän ostaa isoja eriä niin tulivat suhteessa edullisemmaksi etenkin kun hän ei ottanut mitään siitä välistä.[/QUOTE]

Etsimme parhaillaan osaavaa remonttimiestä vastaavaan remonttiin. Haluatko kertoa oman osaavan remonttimiehenne nimen?

Meillä maksoi kylppärin teko n. 5000 e. Siitä taisi olla työn osuus noin 3000 e tai jotain ja siitähän saa kotitalousvähennyksen. Kaikki materiaalit ostettiin remonttimiehen kautta. Laattaliikeestä saatiin joku -60% alennus ja tosi hyvälaatuiset laatat! Eli kannattaa kysyä remontin tekijältä, ennen kuin alatte ostaa aletavaraa jostain. Kosteussuojaus maksoin n. 700 e ja sen maksoi taloyhtiö.

Kannattaa pyytää urakkatarjouksia useammalta. Ja suosituksia. Me pyydettiin urakkatarjous kolmelta tekijältä. Kallein taisi olla lähellä 9000 e...!

Sellainen vinkki, että työn tekijöiden osaamisessa ei kannata säästää. Itse en ainakaan palkkaisi ketä tahansa, joka pystyy siihen, vaan jonkun joka osaa ja on kunnollista työtä tekevä.

Käsittääkseni saneeraus- hommia tekevät ovat siihen työhön parempia kuin pelkät maalari-remonttireiskat.

Mun kerrostalokaksion n. 6-7 m2 kylpyhuoneremontti maksaa noin 8500-9000 euroa.

Hyvää tietoa liittyen aiheeseen liittyy www.tiedox.fi sivustolta:

http://www.tiedox.fi/Kylpyhuoneremontti-/Kylpyhuoneremontti

Lisäksi sivulla voi kilpailuttaa urakoita:

http://www.tiedox.fi/site/otaYhteysAsiantuntijaan?type=2

Yhteistyössä