Paljonko mahtais tämmöselle työttömälle nuorelle jäädä rahaa jos muuttais yksi asumaan ?

• Viestiketjun aloittaja tytön nuori
  • Ensimmäinen viesti
tytön nuori
Paljonko mahtaisin saada/jäädä rahaa eri tuilla jos asuisin yksin ja mitä tukia saisin.

Kela näyttäis että saisin työmarkkina tukea 32,66 e/pv eli kuukaudessa noin 980e josta veroihin menis joku 300e vai paljonko ?

Sitte laskin netissä olevalla laskurilla asumistukea paljonko sitä saisin Alla ilmoitetuilla tiedoilla ARVIOITU ASUMISTUKI 01.10.2014 alkaen 249,60 e/kk ja tuosta vielä verot paljonko menis ?

Jos tiedätte paljonko saisin rahaa verottamana kuukausittain kun on verot otettu tuista pois niin voitteko kertoa, mietin vain paljonko rahaa jäis elämiseen sekä paljonko rahaa olis käytettävis päivittäi..

tietoinen
Olen kans työtön ja saan tuon päivärahan, ei todellakaan ole mitään 980e :D vaan päälle 600e ja siitä verot niin jää 520e/kk käteen. Laskeppa sitten asumistuki uudestaan.

Viereas
Ota huomioon että jos ei ole ammattia niin et saa työmarkkinatukea jossetole koulutuksessa tai työharjoittelussa.
Toimeentulotuen perusosa on 480e/kk eli tuon verran pitää vähintään jäädä käteen kohtuullisen vuokran+sähkön jälkeen. Jos saat työmarkkinatukea niin käteen voi jäädä pikkuisen enemmän.

tytön nuori
Ota huomioon että jos ei ole ammattia niin et saa työmarkkinatukea jossetole koulutuksessa tai työharjoittelussa.
Toimeentulotuen perusosa on 480e/kk eli tuon verran pitää vähintään jäädä käteen kohtuullisen vuokran+sähkön jälkeen. Jos saat työmarkkinatukea niin käteen voi jäädä pikkuisen enemmän.
Eikö muka työttömyys tukea saa jos ei ole amattia ? tiedän yhden jolla ei ole ja hän saa

Itselläni on kyllä ammatti eli noin asumistuki olis joku 100e ?

Retret
Mene töihin niinkuin vastuulliset ihmiset tekevät. Äläkä väitä ettei töitä ole, niitä on.

Tämän yhteiskunnan sosiaalinen turvaverkko ei kestä enää enempää siinä roikkuvia loisia ja pummeja joita tämäkin palsta kuhisee ja suuri osa vielä kehtaa lisääntyä tuilla.

tytön nuori
Mene töihin niinkuin vastuulliset ihmiset tekevät. Äläkä väitä ettei töitä ole, niitä on.

Tämän yhteiskunnan sosiaalinen turvaverkko ei kestä enää enempää siinä roikkuvia loisia ja pummeja joita tämäkin palsta kuhisee ja suuri osa vielä kehtaa lisääntyä tuilla.
Helppo se on sanoa, ei töihin vain mennä sormia napsauttamalla. Ilman tukia olisi suomessa kadulla asuvia nuoria, aikuisia.

Alkuperäinen kirjoittaja tytön nuori;30382896:
Helppo se on sanoa, ei töihin vain mennä sormia napsauttamalla. Ilman tukia olisi suomessa kadulla asuvia nuoria, aikuisia.
Eikö sulla tosiaankaan ole mitään suunnitelmia tulevaisuuden varalle? Koulua? Töitä et tuolla menolla saa.

vierassss
Minkä ikäinen olet? Tiettyyn ikään asti vaikuttaa vanhempien tulot asumistuessakin. Eikä nuori saa työmarkkinatukea ilman ammattia. Minulla jää lapsikorotuksen kanssa ja verojen jälkeen työttömyystuesta käteen 606€, asumistukea saan noin 400€. Laskujen jälkeen (niin, otapa nekin huomioon, omillaan kun asut, maksat ihan itse ruuan, puhelimen, netin, yms) ollaan tosi tiukoilla.

Jos voisin mennä ajassa taaksepäin, en olisi pitänyt niin kiirettä kotoa muuton kanssa. Ei se ole niin hohdokasta.

"Maarikka"
Minkä ikäinen olet? Tiettyyn ikään asti vaikuttaa vanhempien tulot asumistuessakin. Eikä nuori saa työmarkkinatukea ilman ammattia. Minulla jää lapsikorotuksen kanssa ja verojen jälkeen työttömyystuesta käteen 606€, asumistukea saan noin 400€. Laskujen jälkeen (niin, otapa nekin huomioon, omillaan kun asut, maksat ihan itse ruuan, puhelimen, netin, yms) ollaan tosi tiukoilla.

Jos voisin mennä ajassa taaksepäin, en olisi pitänyt niin kiirettä kotoa muuton kanssa. Ei se ole niin hohdokasta.
Ei yleiseen asumistukeen vaikuta vanhempien tulot jos on täysikäinen. Ja oletan ap:n olevan täysikäinen kun hänellä jo ammattikin on.

Yhteistyössä