Paljonko lyhennätte asuntolainaa ?

  • Viestiketjun aloittaja Velkainen mamma
  • Ensimmäinen viesti
Velkainen mamma
Mulle on mussutettu että liian vähän lyhennän kun vain 600/ kk
sillä lyhenee 550, koron osuus 50.
Mielestäni tuo on ihan okei yksinhuoltajalla jolla on paaaaljon muitakin menoja mm pitkä työmatka autokuluineen.
Jäin oikein miettimään...kuinkas paljon ihmisillä on sitten tapana lyhennyserää maksaa ? Varaa olis mullakin kiristää, mutta haluan myös ELÄÄ= sisustaa, pukeutua, matkustaa ja hemmotella lasta.
..vai pitäiskö vyötä sittenkin kiristää ja nostaa erää satasella.
Kertokaas, kiitos.
 
380egee, sis. korot

meille laskettiin ihan maksimiajalle tuo lyhennys, saa nostaa sit jos siltä tuntuu, mut ei tunnu. tulot on sen verran pienet että tämä on ihan hyvä summa meille

ja vielä muoks että lainaa otettiin n. 60000
 
vieras
No sehän riippuu ihan lainan määrästä - me lyhennetään tällä hetkellä n150 000e lainaa 700e. Aikaisemmin 1000e, oli liian tiukkaa kun mies vain töissä. Mut josko sit kun/jos molemmat on töissä taas nostais määrää..
 
Velkainen mamma
OHO !!! Vastaukset on "me" ja noin pieniä summia !!
Aattelinkin, että mulle "yksinäiselle" toi summa on okei, jopa liikaakin.
Lainaakin kun on jäljellä vain 27 000.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Velkainen mamma:
OHO !!! Vastaukset on "me" ja noin pieniä summia !!
Aattelinkin, että mulle "yksinäiselle" toi summa on okei, jopa liikaakin.
Lainaakin kun on jäljellä vain 27 000.
Siis kuka siitä alunalkaenkaan sulle on valittanu, että olis liian vähän? Pankkiko?
 
auts... Niin sehän toki riippuu lainan määrästä. meillä on vajaa 200 000e lainaa ja me lyhennetään sitä 1300e/kk
Mutta siis ap.lle, minusta tuo sinun lyhennys kuulostaa ihan järkevältä. Tsemppiä!
 
Velkainen mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Lara-77:
auts... Niin sehän toki riippuu lainan määrästä. meillä on vajaa 200 000e lainaa ja me lyhennetään sitä 1300e/kk
Mutta siis ap.lle, minusta tuo sinun lyhennys kuulostaa ihan järkevältä. Tsemppiä!
Niin miustakin, kiitti !
 
=
Alkuperäinen kirjoittaja Velkainen mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja i:
kuka sulle ap mussuttaa? hyvinhän sinä velkaasi lyhennät!
Ei pankki tietenkään. Ystävät ( naimisissa, 2 tienaajaa perheessä )
Vai potuttaakohan niitä kun hyvin pärjään itseksenikin ?
mitäpä sinun raha-asiat heille kuuluvat? ja tuolla kertomallasi maksuaikataululla saat asuntosi maksettua muutamassa vuodessa. monella on suurempi käyttöluotto tai autolaina...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja =:
Alkuperäinen kirjoittaja Velkainen mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja i:
kuka sulle ap mussuttaa? hyvinhän sinä velkaasi lyhennät!
Ei pankki tietenkään. Ystävät ( naimisissa, 2 tienaajaa perheessä )
Vai potuttaakohan niitä kun hyvin pärjään itseksenikin ?
mitäpä sinun raha-asiat heille kuuluvat? ja tuolla kertomallasi maksuaikataululla saat asuntosi maksettua muutamassa vuodessa. monella on suurempi käyttöluotto tai autolaina...
Tuntuu vaan niin pahalta niiden ainainen vähättely !
Ajattelevat että yh=surkea kurja köyhä, alinta kastia.
Tää on vaivannut mua niin siksi tein pientä galluppia. Kiitos kun viitsitte vastata.
 
vieras
Lainaa hiukan alle 150 000?, nyt kesän loppuun asti maksetaan vain korot eli noin 400?/kk.
Sen jälkeen lyhennys korkojen kanssa 1000?/kk.

Itse ollaan sitä mieltä, että omassa on parempi asua, koska sitä maksaa itselleen, mutta sen maksamisenkaan kanssa ei pidä elää liian tiukilla. Eli meilläkin jää lainan jälkeen vielä ihan hyvin elämiseen ja päästään matkustelemaan yms. Lainaa todennäköisesti on aika kauan kuitenkin, joten ei haluta nyt elää kirvistellen kun sitä maksettavaa kuitenkin riittää vielä..
 

Yhteistyössä