Paljonko lapsillanne oli tänään ulkona päällä vaatetta?...anopista murinaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä poika on ollut mummolla hoidossa muutaman päivän viikossa kun olen töissä. Mummo ylipukee lapsen niin sisällä kun ulkonakin, sisällä on 1,5 v liikkuvalla lapsella päällä pitkähihainen paita+huppari ja pitkätkalsarit+päällyhousut. Ja tänään kun hain hoidosta olivat pihalla ja tämän kaiken päälle oli vielä laitettu villapuku ja toppapuku...
Ulkona oli nollassa asteet.
Olen yrittänyt niiiin monesti tästä sanoa, mutta hän on mielestänsä oikeassa vaatetus asiassa.

Miten teidän mielestä?

Meillä on ihan sama. Jumalaton rutina alkaa heti kun on asteenkin miinuksella. Heti pitää olla villapuku! Ei haittaa vaikka autolla olisi tultu, niin villapuku, villapuku...

Syksyllä olikin kätevää kun saattoi nollakeliin laittaa välikausihaalarin JA villapuvun. ;)

Meillä on näillä alle -10C pakkasilla pitkät kalsarit/sukkahousut, pitkähihainen t-paita/body, sukat ja collegepaita ja -housut/verkkarit. Toppahaalari näiden päälle. Villapuku toppahaalarin alle sitten kun on yli -10C pakkasta. Sisällä riittää vain nuo alimmaiset eli kalsarit/sukkikset ja paita ja sukat.

Anna mummon hoitaa poikaa, ei se niin vaarallista ole, jos on liikaa vaatteita. Rikot suotta lapsen ja mummon välit sekä omat välisi mummoon. Hyvää se mummo vain ajattelee.

Anna mummon tehdä tavallaan jos lapset on tyytyväisiä. Tietysti jos ovat hikisiä, niin vaatetta on liikaa, mutta eikös hänen luulis siinä tapauksessa huomaavan itsekin että vaatetta on ollut liikaa?

Sukkahousut+ohut neuletunika, villahaalari ja toppavaatteet 4veellä. 1veellä sukkahousut+body, niiden päällä paksu collegeasu ja toppahaalari. Pari astetta pakkasta. Yli kympissä se yksi kerros lisää tuonne. Ratasikäisellä aina vähän lämpimämmin.

Jos ei mummo tajua että hikinen lapsi=liikaa vaatetta, tyhmähän se on.

meillä 5v:lla on pitkät kalsarit,aluspaita, gollegeasu ja sen päällä toppahaalari ym vermeet. 2v:lle oon pannu em lisäksi villatakin haalarin alle plus villasukat kun se on kovin viluinen ja valittaa 15 min ulkonaolon jälkeen että on kylmä, jos ei oo villatakkia.Eikä oo ikinä ollu hikinen vaikka oliski nollakeli.Pakkasella sit laitan villahaalarin.

Yhteistyössä