Paljonko laihdun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Olen syönyt aina valtavasti makeaa, en oikeastaan edes siksi, että pitäisin siitä niin kovin -vaan enemmän tottumuksesta. Ylipainoa minulla on 20kg ja nyt olen päättänyt jättää totaalisesti kaikki sokerilällyt pois! Olen siis tähän asti syönyt päivittäin, useammankin kerran päivässä jotain ja nyt tuli muutos. Tiedän, etten edes hinkua sitä makeaa ihan kamalasti, se on vaan sellainen lapsena opittu tapa, joka on jäänyt päälle. Paljonko veikkaatte, että pelkästään tämä muutos veisi kiloja? Makeansyönti on luultavasti 90%sti ylipainoni syy. En syö perusruokaa normaalia enempää ja syön monipuolisesti noin muuten, paljon hedelmiä ja vihanneksia.

Mä jätin vuoden alusta herkut pois ja olen laihtunut 4 kiloa. Eli kovin tuottoisa tapa tuo ei ole ollut. Nyt kevään tullen olen yrittänyt lisätä liikuntaa. Kokeile sinäkin lisätä,niin saavat läskit nopeammin kyytiä. Tsempiä!

[QUOTE="vieras";23653772]Riippuu ihan siitä korvaatko makean jollain muulla, kuten vaikka leivällä. Kyse on kokonaisuudesta, siksi laihduttaminen on vaikeaa.[/QUOTE]

En ainakaan leivällä. Jos tekee mieli jotain ylimääräistä, syön silloin hedelmän tai jotain kevyttä rahkaa.

Harrastatko miten liikuntaa?

Itselläni samanmoinen tilanne ku sulla, mut tiedostan kyl senki etten liiku tarpeeks.
Siksipä olenkin vähentänyt herkkuja, ja lisännyt liikuntaa.
Mä en kestäis kokonaan pois menetelmää.

[QUOTE="vaimo";23653781]En ainakaan leivällä. Jos tekee mieli jotain ylimääräistä, syön silloin hedelmän tai jotain kevyttä rahkaa.[/QUOTE]

Hedelmät (ei banaani) ja kasvikset ovatkin hyviä. Rahkasta en valitsisi kevytversiota, kun se ei täytä niin hyvin kuin normaalirasvaiset.

[QUOTE="vieras";23653785]Harrastatko miten liikuntaa?

Itselläni samanmoinen tilanne ku sulla, mut tiedostan kyl senki etten liiku tarpeeks.
Siksipä olenkin vähentänyt herkkuja, ja lisännyt liikuntaa.
Mä en kestäis kokonaan pois menetelmää.[/QUOTE]

Hyötyliikuntaa harrastan päivittäin, mitään salia en edes halua harrastaa, ei ole minun juttu.:) Lenkkeillä voisin kyllä enemmän, teen sitä tosi vähän. En voi sanoa, etten liikkuisi ollenkaan, sillä hyötyliikuntakin on hyvää liikuntaa ja lähes päivittäin hikoilen, ettei se ihan turhaa ole.:)

Yhteistyössä