Paljonko lähihoitajan on opiskeltava sairaanhoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja "kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ihan samat setit kuin muillekin. Eihän lähärikoulussa opetetakaan kuin ihan perushuolenpitoa, opiskelun haastavimmat jutut taitaa olla jotku lääkelaskut ja anatomiajutut...

"Muurarin Vaimo"
Mulle on väitetty, että kun lh on ollut pari vuotta työelämässä niin sh opinnoista saisi hyväksilukua niin, että koulu menee 2,5vuodessa. En tiedä onko totta.

lh + sh
[QUOTE="Muurarin Vaimo";23305277]Mulle on väitetty, että kun lh on ollut pari vuotta työelämässä niin sh opinnoista saisi hyväksilukua niin, että koulu menee 2,5vuodessa. En tiedä onko totta.[/QUOTE]

Mä oon kuullu samaa, aikuiskoulutuksena ja sun pitäis olla eka työtön.
Ite kävin norm. lähärikoulun täyspitkänä ja sama sairaanhoitajaksi, yhteisaika 6 vuotta opiskelua. 2½V lähäri ja 3½v sairaanhoitaja

"vieras"
[QUOTE="Muurarin Vaimo";23305277]Mulle on väitetty, että kun lh on ollut pari vuotta työelämässä niin sh opinnoista saisi hyväksilukua niin, että koulu menee 2,5vuodessa. En tiedä onko totta.[/QUOTE]

No ei todellakaan mene noin! Mietipä nyt lähärin koulutusta ja hommia, eihän noita harjoittelujakaan yksinkertaisesti vaan VOI hyväksyä ekan harjoittelun puolikasta enempää koska lähärit tekee juttuja ihan eri mittakaavassa kuin sairaanhoitajat!

"Muurarin Vaimo"
[QUOTE="vieras";23305309]No ei todellakaan mene noin! Mietipä nyt lähärin koulutusta ja hommia, eihän noita harjoittelujakaan yksinkertaisesti vaan VOI hyväksyä ekan harjoittelun puolikasta enempää koska lähärit tekee juttuja ihan eri mittakaavassa kuin sairaanhoitajat![/QUOTE]

No miksikös sitten ne sh opinnot kuulema alkaa sillä samalla tieto-taito opetuksella kuin lh-opinnot?? Jos ne kerran on niin vähäpätöisiä juttuja, niin eihän niitä sitten pitäis opiskellakaan?

...

Aikuiskoulutuksena pystyy opiskelemaan 2½vuodessa, mutta vaatii siis paljon hommia opiskelijaltakin! :) Ja työkokemusta pitää olla viisi vuotta.

sh
[QUOTE="Muurarin Vaimo";23305324]No miksikös sitten ne sh opinnot kuulema alkaa sillä samalla tieto-taito opetuksella kuin lh-opinnot?? Jos ne kerran on niin vähäpätöisiä juttuja, niin eihän niitä sitten pitäis opiskellakaan?[/QUOTE]

No yhtä lailla YO-pohjalta sairaanhoitajaksi opiskeleva joutuu käymään kaikenmaailman kielioppikursseja ja pilkkusääntöjä...et silleen.

[QUOTE="vieras";23305309]No ei todellakaan mene noin! Mietipä nyt lähärin koulutusta ja hommia, eihän noita harjoittelujakaan yksinkertaisesti vaan VOI hyväksyä ekan harjoittelun puolikasta enempää koska lähärit tekee juttuja ihan eri mittakaavassa kuin sairaanhoitajat![/QUOTE]

No kyllä se nyt on vaan koulukohtaista miten hyväksilukuja saa, ja toisekseen voithan sä sh-opinnotkin rutistaa ihan ilman lh-tutkintoakin lyhyemmässä ajassa kuin 3,5v joten kyllä toi mahdollista on.

"Mia"
No itse olen lähihoitaja ja työkokemusta n.5 vuotta. Eipä sitä hyväksilukua siltikään älyttömyyksiä saa, ekan kolmen viikon harjottelun sain ja toka harjottelusta myös kolme viikkoa. Muutenpa melkein kaikki pitää käydä, joiltain alotus kursseilta sai hiukan vapautusta, mutta monesta opintoviikosta ei tosiaan ole kyse.

Yhteistyössä