Paljonko hormonikierukka maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linnea75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ja missäköhän tää on? täällä joutuu ihan apteekista hakeen, n.170e ja ei enää nykyään lääkäri voi määrätä sitä esim runsaiden kuukautisten hoitoon.. siis Turussa tää...

Mulle gynekologini kirjotti mirenan reseptin tällä viikolla "runsaiden kuukautisten hoitoon". Ei mulla oo runsaat kuukautiset, mutta kirjotti siks, että saan kelakorvauksen kierukasta. Se maksaa sillon 85-90e, en muista ihan tarkkaa summaa. Oon Nokialta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 13:02 nomorebabies kirjoitti:
ja missäköhän tää on? täällä joutuu ihan apteekista hakeen, n.170e ja ei enää nykyään lääkäri voi määrätä sitä esim runsaiden kuukautisten hoitoon.. siis Turussa tää...

Mulle gynekologini kirjotti mirenan reseptin tällä viikolla "runsaiden kuukautisten hoitoon". Ei mulla oo runsaat kuukautiset, mutta kirjotti siks, että saan kelakorvauksen kierukasta. Se maksaa sillon 85-90e, en muista ihan tarkkaa summaa. Oon Nokialta.

Minä asun Turun seudulla ja mulle kans lääkäri kirjoitti kierukkareseptin runsaiden kuukautisten hoitoon, että sain kelakorvaukset...

Terveyskeskuslääkärin määräämä kierukka maksaa n.170 euroa. Mikäli käyt yksityisellä lääkärillä. joka määrää kierukan runsaiden kuukautisten takia (="sairauden" hoitona), maksaa Kela hinnasta puolet.

no niin, ja eikun patistelemaan terveyskeskuksen omalääkäriä :kieh: :kieh: mulla on vielä ihan oikeasti ne runsaat kuukautiset, mutta sanoi, ettei millään voi sellaista reseptiä kirjoittaa, kun niistä on tullut niin paljon valituksia!!! en kestä.. ja sit aattelin sitäkin, että jos tästä nyt menen yksityiselle, niin siihenhän se säästökin sitten menee....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2005 klo 20:32 nytkypylly kirjoitti:
no niin, ja eikun patistelemaan terveyskeskuksen omalääkäriä :kieh: :kieh: mulla on vielä ihan oikeasti ne runsaat kuukautiset, mutta sanoi, ettei millään voi sellaista reseptiä kirjoittaa, kun niistä on tullut niin paljon valituksia!!! en kestä.. ja sit aattelin sitäkin, että jos tästä nyt menen yksityiselle, niin siihenhän se säästökin sitten menee....

Minä saan vakuutuksesta kaiken takaisin (matkakuluja myöden), jos reseptissä on vaan joku diagnoosi ja ehkäisyneuvolassa puhelimeen vastanneelle tämän asian sanoin, ja hän ainakin lupasi, että kertoo lääkärille tämän, jotta tietää kirjoittaa reseptiin oikein. Ensi viikolla menen reseptin apteekista hakemaan, niin nään sitten.

Tääläkin on eka kierukka ilmanen tk:ssa. Itse asiassa joka puolella suomea pitäs ensimmäinen ehkäsymuoto, oli ne pillerit tms. niin olla ilmanen. sitten seuraavista täytyy maksaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2005 klo 20:32 nytkypylly kirjoitti:

KELAN SÄÄNNÖT: vaikka terveyskeskuslääkäri kirjoittaa reseptin runsaisiin vuotoihin ei apteekki saa antaa kelakorvausta. Vain jos yksityislääkäri kirjoitaa. Tämä koskee kaikkia "lääkkeitä" mihin lääkäriä tarvitaan (eli lääkärin pitää asentaa tai pistää). Esim. myös nivelrikkoon käytettäviä pistettäviä lääkkeitä. Eli jos kelakorvauksen haluaa kierrukasta on mentävä yksityiselle lääkärille hakemaan resepti ja siinä pitää lukea "runasisiin kuukautisiin".
Nämä säännöt olleet muutaman vuoden.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 19:54 anky kirjoitti:
Hei! Olemmeko erityisasemassa täällä keski-suomessa. Sillä nykyään ensimmäinen hormoonikierukka ilmainen!!!!

täällä sama, ensimmäinen kierukka ns. "koekierukka", hormoni/kupari:ilmainen!

Eipä mulle oo ikuna mikään ehkäisy tullut ilmatteeks, ei myöskään eka hormonikierukka. Sain sen runsaiden kuukautisten hoitoon, tais maksaa vajaa 90 euroo... Silti siitä tuli pirun kallis vehje, toimi reilu kuukauden ja tuloksen voi katso profiilista... =)

Sterilisaatio tuli mulle maksamaan sairaalan poliklinikkakäynnin ja toimenpidemaksun (n.75e). Jotain siis alle 100e. Loppuiäksi on ehkäisy hoidettu. Eipä tarvii miettiä, sopiiko kierukka vai ei.

Yhteistyössä