Paljonko hampaita reilu 1 v:llasi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minä vaan

Jäsen
29.05.2004
883
0
16
Meidän pitää varmaan pojalle 1 v ja kohta 3 kk ostaa tekarit kun näyttää jäävän lähes ilman hampaita :D. Pojalla ylhäällä 5 hammasta ja alhaalla 2. Hankalaa on kaikki pureskelu, joten saisi niitä legoja tulla jokunen lisääkin.

Mun kohta 1v5kk pojalla on kaikki muut hampaat tullu, paitsi takaposkihampaat, jotka tuleekin vasta myöhemmin. Aikas paljon vaihtelee hampaiden tulo eri lapsilla ja myös se kuinka kipeää puhkeaminen tekee.

Poitsulla kohta ikää 1v.ja 2kk ja hampaita on suussa kaikki paitsi viimeiset poskihampaat. Poitsulle tuli aika aikaisin hampaat ja niitä on tullut siitä lähtien kuin sieniä sateella.

Pojalla (1 v 1kk) on hampaita 9. Juuri muutama päivä sitten puhkesi viimeisin- viimeinen alaetuhammas. Pihtasi sitä ihmeen pitkään ja ehti tekemään muiden etuhampaiden perään yhden poskihampaankin ennenkuin viimeinen etuhammas putkahti esiin.

Mutta älkääpä kanssasisaret huolehtiko turhaan- kyllä ne hampaat sieltä jokaiselle puhkeavat ennemmin tai myöhemmin!

Meidän neidillä 1v on yhdeksän hammasta. kahdeksan tuli 3.5 kk:n aikana (4kk-7.5kk) sitten olikin pitkä tauko ja muutama viikko sitten putkahti viimeisin tähän mennessä. Lisää lienee tulossa kun suuta kaivellaan koko ajan ja joka tavara eksyy sinne... :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2005 klo 13:59 Miskan äiskä kirjoitti:
Mun kohta 1v5kk pojalla on kaikki muut hampaat tullu, paitsi takaposkihampaat, jotka tuleekin vasta myöhemmin. Aikas paljon vaihtelee hampaiden tulo eri lapsilla ja myös se kuinka kipeää puhkeaminen tekee.
meillä on yhtä paljon hampaita saman ikäisellä tytöllä.

Yhteistyössä