Paljonko häät maksoivat? Kuinka monta vierasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vuonna 1998 maksoi 28 000mk hinta sisälsi kalastajantorpan paikkana, ruat,juomat, esiintyjän, asut ja hääyön hotellissa....ja illalla baari auki ...
ei otettu lainaa; pappa betala. taitaa hinnat olla euron myötä nousseet.

reilu 100 vierasta, ruokineen, juomineen, esiintyjineen (1000egeä pelkästään bändi) veikkaisin n.5000euroa. Äiti teki kaikki ruuat ja osa tarjoilijoista oli "lahjana" työssä. Ite maksettiin, lainaa otettiin, mut se maksettiin pois kun myytiin asunto. Pyrittiin tekemään mahdollisimman paljon ite ja siinä säästettiin kyl todella paljon.

Noin 130 vierasta vuonna 2006, maksoivat n.8000e ja maksettiin itse. Ei otettu lainaa, mutta luottokorttia jouduttiin käyttämään. Tuohon hintaan ei sisältynyt häämatka.

Häät olivat pienet. Paikkana ravintola (Tampereen keskustassa), tarjoilut pitopalvelusta, koristelut jne itse, kuvaaja oli halpa. Kustannuksia tuli ehkä n.3000e. +Tietty häämatkan kustannnukset. Otettiin laina, vaikka tosin mun porukat häät maksoivatkin (mutta kun ei viitsitty pyytää mitään maksuja niin ajattelimme itse varautua).

1500 mk: maistraatissa, kaksi todistajaa. Tarjottiin sitten ystäville + sukulaisille myöhemmin pojan ristiäisten yhteydessä vihkijäiskahvit.

Niin ja ei otettu lainaa :whistle:

Alle 10000mk, vieraita reippaat 100. Tehtiin kaikki talkootyönä (kuten suvussamme on tapana aina isojen juhlien ollessa kyseessä). Riista, perunat, kasvikset ym. omasta maasta, kala ostettiin edullisesti tuttavan lohialtailta, marjat itse poimittuja, leivottiin kaikki itse jne.
Maksettiin osaksi itse ja osaksi maksoi vanhemmat. Juhlissamme ei tarjottu alkoholia eikä ollu bändiä eli siitä myös iso säästö.

Viime kesänä oli pienet häät, joten aika tuorees muistis :). Hääpuku + kengät noin 400 euroa, studiokuvat +kuvaukset kirkossa ja paikan päällä tuli maksaan useita satoja euroja, en muista tarkkaa hintaa, ruokailu rantaravintolassa noin 1000 euroa, kukat jotain 100 euroa, pari viulistia 0 euroa (tuttuja), vieraita noin 25-30. Noin vähän päälle 2500 euroa...

Pitopalvelu 1000 e
Puku 500 e
Ruokiin 800 e
Juhlapaikan vuokra 70 e
Koristeet yms. 60 e
Kutsut 60 e
Kuvaus+kiitoskortit 1000 e
Hääyö 100 e
Sormukset 70 e (!)
Muita juoksevia menoja ehkä 200 e

Vieraita oli noin 80, lainaa ei otettu. Itse maksoimme suurimmaksi osaksi, äitini osti minulle hääpuvun.

Yhteistyössä