Riippuu lapsen elatuksen tarpeesta ja myös sinun maksukykysi vaikuttaa. Ei lasketa suoraan kenenkään tuloista.Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2007 klo 13:45 Ammuu kirjoitti:entä kun nettopalkka on 1800. Onko 200 ok ?
Ei ole olemassa mitään prosentuaalista osuutta palkasta vaan on kyse LAPSEN elatuksesta.oikeusministeriö on julkaissut ohjeen jolla elatusmaksuja yhden mukaistettiin.Sen mukaan allekouluikäisten lasten yleisten kustannusten määrä on 250? per lapsi 7-12 vuotiaiden osalta 290 ja 13-17 vuotiaiden 390? kk.Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 12:49 nöppönen kirjoitti:sen voi laskea tosi monella tavalla.. 10% nettopalkasta/ per lapsi, niin et jaetaan lapsen menot vanhempien kesken (keskimäärin lapsea kohti menee noin 450e/kk) tai jotenkin muuten.. sovittelukysymys. mulla kaksi lasta ja mies maksaa elatusta 300e/kk.
no tälläisilla ohjeilla meidän sosiaalitoimistossa toimittiin.. ja tälläisilla ohjeilla.Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 13:29 peuhu kirjoitti:\Ei ole olemassa mitään prosentuaalista osuutta palkasta vaan on kyse LAPSEN elatuksesta.oikeusministeriö on julkaissut ohjeen jolla elatusmaksuja yhden mukaistettiin.Sen mukaan allekouluikäisten lasten yleisten kustannusten määrä on 250? per lapsi 7-12 vuotiaiden osalta 290 ja 13-17 vuotiaiden 390? kk.Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 12:49 nöppönen kirjoitti:sen voi laskea tosi monella tavalla.. 10% nettopalkasta/ per lapsi, niin et jaetaan lapsen menot vanhempien kesken (keskimäärin lapsea kohti menee noin 450e/kk) tai jotenkin muuten.. sovittelukysymys. mulla kaksi lasta ja mies maksaa elatusta 300e/kk.
Tän hetken ongelma on jut se että lastenvalvojissa on turhan paljon ammattitaidotonta porukkaa ja sitten vanhemmat joutuu turhaan menemään kalliisiin oikeuden käynteihin sen takia että ovat saaneet väärää informaatiota lastenvalvojan luona . www.oikeusministerio.fi sivuilta löytyy lisä tietoa.Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 14:06 nöppönen kirjoitti:\no tälläisilla ohjeilla meidän sosiaalitoimistossa toimittiin.. ja tälläisilla ohjeilla.Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 13:29 peuhu kirjoitti:\Ei ole olemassa mitään prosentuaalista osuutta palkasta vaan on kyse LAPSEN elatuksesta.oikeusministeriö on julkaissut ohjeen jolla elatusmaksuja yhden mukaistettiin.Sen mukaan allekouluikäisten lasten yleisten kustannusten määrä on 250? per lapsi 7-12 vuotiaiden osalta 290 ja 13-17 vuotiaiden 390? kk.Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 12:49 nöppönen kirjoitti:sen voi laskea tosi monella tavalla.. 10% nettopalkasta/ per lapsi, niin et jaetaan lapsen menot vanhempien kesken (keskimäärin lapsea kohti menee noin 450e/kk) tai jotenkin muuten.. sovittelukysymys. mulla kaksi lasta ja mies maksaa elatusta 300e/kk.
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 00:16 Kunnari kirjoitti:Oikeasti onko minimi noussu 124euroon? viimeksi kun tarkistin niin se oli sen jotain 118euroa.
Varsin hauskaa kun tuosta ei ole mielestäni mistään informoituna.
Itse olen yh ja muksu on 7vuotias, elän minimillä työmarkkina tuella ja juuri saanut diagnoosin ikävästä sairaudesta jonka takia rahaa menee lääkärikäynteihin ja lääkkeisiin. Hyvä että on ruokaan rahaa ja sossustakaan ei pahemmin irtoa mitään. Ja vielä pitäisi vanha ammattihylätä ja uusi ammatti lukea sairauden takia.
Exä porskuttelee hyvällä tuntipalkalla duunissaan ja valittaa 118euron kk maksusta että se olisi hänelle liikaa!! Ei edes noudata tapaamissopimusta ja maksattaa minulla lapsen viemiset ja hakemiset (yli 100km matka). Jos en vie ja hae niin sitten lapsi on näkemättä isäänsä. Tai isän sukutulee apuun ja näin jälleen hänen pussista ei mene rahaa. Muutenkin maksattaa kaiken mahdollisen lapsen kohdalla sukulaisillaan kun on ainoa lapsenlapsi.
elämä on välillä julmaa voi voi!! kirjoituksessasi paistaa oikeen kateus ja katkeruus!! taisi viedä exä mennessään sulta elintason!!onko exän vika jos tienaa ja sinä et eipä taida olla!! eikä hänen kuulu sinua elättää hän maksaa sen mitä on katsottu riittävän!! ja anna sukulaisten ostaa mitä se sinulle kuuluu mistä tulevat olisit tyytyväinen että ostavat. eikö vaan!! ja on ihan omaa tyhmyyttäsi jos kuljetat yksin, ja on totta yli 100 km on pitkä matka ajattavaksi koko ajan!! ei oo noiden isien tarkotus kaikkea maksaa!! kattokaas maksaa se hakeminen viikonlopu pitäminen ym.. eipä näitä kukaan ajattella! rahaa vaan ettei itte tarvii mitän maksaa!! ja tulee ne lapsilisätkin korotuksineen lisäksi luusisi nyt riittävän sen ja lisänä isän 124 ja äidin 124 kulujen kattamiseen. tiedän jo valmiiksi että nyt tulee #&%?$!* niskaan ja vihat vielä päälle!!kun joku uskaltaa sanoa eriävää mielipidettä