Paljonhan maksaa auton starttimoottin korjaaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Voi vitun vittu. Huoltamolta oli jätetty viesti että autosta on startti paskana ja se on vaihdettu. Hintaa ei sanonut. Vein korjaamolle, kun ei lähtenyt aina käyntiin.
Kaveri arveli että siitä olisi hiilet mennyt, mutta olikin koko starttimoottori sökö.
Paljonkohan maksaa korjaaminen? En saa huoltomiestä enää kiinni.
Kyseessä Renault vm.2000

Korjaaminen ei pajoo maksa, mutta kannattaa laittaa ukkos koittamaan saako sen korjattua. Mutta jos ukko ei saa korjattuu ja pitää uus vaihtaa, ni se on sitten 200-300e.

[QUOTE="Erin";26959315]Korjaaminen ei pajoo maksa, mutta kannattaa laittaa ukkos koittamaan saako sen korjattua. Mutta jos ukko ei saa korjattuu ja pitää uus vaihtaa, ni se on sitten 200-300e.[/QUOTE]

No jos 200-300 euroa maksaa niin ei kai kannata ite edes yrittää. Ja kuka nykyään edes korjailee autoa itse. Jossain maalla ehkä korkeintaan.

[QUOTE="vieras";26959375]No jos 200-300 euroa maksaa niin ei kai kannata ite edes yrittää. Ja kuka nykyään edes korjailee autoa itse. Jossain maalla ehkä korkeintaan.[/QUOTE]

:D Varmaankin maalla ja sitten minä, joka en siis asu maalla. Teen lähes kaikki huollot ja korjaukset sekä autoon että moottoripyörään itse. Osin pihiyttäni, mutta suurimmaksi osaksi ikäänkuin harrastusmielessä.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
[QUOTE="vieras";26959375]No jos 200-300 euroa maksaa niin ei kai kannata ite edes yrittää. Ja kuka nykyään edes korjailee autoa itse. Jossain maalla ehkä korkeintaan.[/QUOTE]

Joo mun mies on töissä merkkikorjaamolla ja se käyttää sen sitten kalliissa korjauksissa kun ei itse viitsi tehdä ettei leimata maalaiseksi :xmas:

[QUOTE="vieras";26959654]Joo mun mies on töissä merkkikorjaamolla ja se käyttää sen sitten kalliissa korjauksissa kun ei itse viitsi tehdä ettei leimata maalaiseksi :xmas:[/QUOTE]

Tietysti jos ei ole rahaa niin sitten. Köyhällä ei ole paljon valinnanvaraa.

[QUOTE="vieras";26959712]Tietysti jos ei ole rahaa niin sitten. Köyhällä ei ole paljon valinnanvaraa.[/QUOTE]

Sä ihan tosissaan meinaat että rakennusmiehet rakennuttaa talonsa ulkopuolisilla, putkimiehet palkkaa putkimiehet ja automekaanikot vie korjaamolle. Ei sillä ole rahan kanssa tekemistä vaan silkan tyhmyden.

[QUOTE="vieras";26960210]Sä ihan tosissaan meinaat että rakennusmiehet rakennuttaa talonsa ulkopuolisilla, putkimiehet palkkaa putkimiehet ja automekaanikot vie korjaamolle. Ei sillä ole rahan kanssa tekemistä vaan silkan tyhmyden.[/QUOTE]

tyhmyyden. Ja oikeasti melkein sääliksi käy kun keskituloiset vie autojaan korjattavaksi merkkikorjaamoihin. 70 euroa tunti kiitos :laugh:

NE HOITAA ITE JOTKA PYSTYY! -Muut vikisee täällä, kyselee typeriä ja pillittää taas täällä huolloista ja hinnoista.

Muuten, toi sun homma, hiilten vaihto, olisi kotona noin vartin homma (relluun), tietysti osan (about kymppi e) ostominen. Eli yhteensä tunnin projekti, kotona omaan aikatauluun.

Mutta vie sä uusavuton korjaamolle, jännitä eka viikko kuuluuko mitään, toinen tehdäänkö, kolmas paljonko maksaa ja neljäntenä saitkin rahat kasaan, loppulaskusi lienee kuitenkin lähempänä viittäsataa, kuin kymppiä..

ps "Jossain maalla ehkä korkeintaan". Ihan kuin erään herra Käteisen:
"Me tienataan tällä".

Maalaiset kai ne sitten niitä idioottia, uusavutonta ovat.. heh!

ps 2 En ole maalta, enkä maksaisi turhasta vain typeryyttäni.

Kannattaako sitä autoa edes korjata? Uusi autohan on NIIN ympäristöystävällinen, eli kun vanhasta renkaat kuluu, on uuden aika!

NE HOITAA ITE JOTKA PYSTYY! -Muut vikisee täällä, kyselee typeriä ja pillittää taas täällä huolloista ja hinnoista.

Muuten, toi sun homma, hiilten vaihto, olisi kotona noin vartin homma (relluun), tietysti osan (about kymppi e) ostominen. Eli yhteensä tunnin projekti, kotona omaan aikatauluun.

Mutta vie sä uusavuton korjaamolle, jännitä eka viikko kuuluuko mitään, toinen tehdäänkö, kolmas paljonko maksaa ja neljäntenä saitkin rahat kasaan, loppulaskusi lienee kuitenkin lähempänä viittäsataa, kuin kymppiä..

ps "Jossain maalla ehkä korkeintaan". Ihan kuin erään herra Käteisen:
"Me tienataan tällä".

Maalaiset kai ne sitten niitä idioottia, uusavutonta ovat.. heh!

ps 2 En ole maalta, enkä maksaisi turhasta vain typeryyttäni.

Ei ikinä ole minkään huollon takia auto seissyt korjaamolla neljää viikkoa. Ehkä timpureita kusetetaan näissä asioissa. Ja 500 euroa on taskurahaa.

Meidän autosta se hajosi muutama vuosi sitten ja jotain 300 euron luokkaa lasku oli. Nykyautoissa on niin paljon elektroniikkaa, että itsetekeminen ei ole aina mahdollista. Jos taitoa olisikin, niin ei ole tiloja. Korjaamollakin lyövät ensin piuhoihin kiinni ja katsovat vian tietokoneelta.

[QUOTE="vieras";26960453]Ei ikinä ole minkään huollon takia auto seissyt korjaamolla neljää viikkoa. Ehkä timpureita kusetetaan näissä asioissa. Ja 500 euroa on taskurahaa.[/QUOTE]

Mutta täällä kirjoittelet ja kyselet hintoja????

ps silti se sun viisisataa plus sinä plus korjaamo plus sen lafkan pomot, jne ette pysty tekeen sitä homma tunnissa kympillä.

MINÄ pystyn. Ja laitan sen taskurahan takaisin taskuun.

Idiootit maksaa turhasta, odottelee sitten toisten armoilla, ja lopulta kun joku viitsii asiasi hoitaa puoliksi kuntoon, olet menettänyt päiviä elämästäsi ja järkesi. Taksilla ajelet huoltoihin ja takaisin, olet varmastikin ylpeä taidoistasi, herra TASKURAHA?

Hei taas. Huoltamolta soittivat mulle takaisin ja vaihto osineen ja töineen maksaa 250e. Onneksi ei sen enempää :) Aamulla auton vein ja iltapäivällä se oli valmis haettaevaksi. Huomenna käyn sen sit hakemassa kun nyt ei ollut kyytiä.

[QUOTE="vieras";26960453]Ei ikinä ole minkään huollon takia auto seissyt korjaamolla neljää viikkoa. Ehkä timpureita kusetetaan näissä asioissa. Ja 500 euroa on taskurahaa.[/QUOTE]

Sehän sano laittavansa itse, ei sitä voi kusettaa. Sulle sen sijaan, et edes tiedä, milloin sua kusetetaan, nehän voi korjaamolla sanoa tollaselle Uunolle mitä vain (ja sanookin, lompakkoa esiin vaan herra Taskuraha), ja lasku sen mukaan!

Idiootit vaan maksaa enemmän.

Knowhow maksaa, sä maksat!

Hei taas. Huoltamolta soittivat mulle takaisin ja vaihto osineen ja töineen maksaa 250e. Onneksi ei sen enempää :) Aamulla auton vein ja iltapäivällä se oli valmis haettaevaksi. Huomenna käyn sen sit hakemassa kun nyt ei ollut kyytiä.

Eli ne on hakeneet varaosaliikkestä uuden starttimoottorin n. satasella ja ottavat kahdenkymmenen minuutin työstä 150€

Yhteistyössä