Paljon voi vaatia?

• Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti
mä vaan
Paljonko voi vaatia perheeltään ja itseltään?
Taapero ja vauva, reissutyö ja opiskelu. Yhtälö on mielestäni liikaa. Jo ilman vauvaa tuo oli vaativaa. Miehen työ ja opiskelu vievät niin paljon aikaa.
Pitäisikö tässä tosiaan pystyä tukemaan toista vielä tossa opiskelussa vai mitä?!?

samanlainen
Meillä oli sama tilanne..
Itse en saanut puolisoltani juurikaan tukea opiskeluuni, vaan suurimman osan, oikeastaan koko perhe-elämän hoidin siinä samalla kun opiskelin. Ja mies oli toisaalla töissä.
Välillä (useimmiten) oli todella rankkaa, mutta oli ihanaa kun oli pari hyvää opiskelukaveria jotka ihmettelivät ääneen miten jaksan jne.. Tuo jotenkin auttoi aika paljon.
Kaiken kaikkiaan opiskeluaikani oli hienoa näin jälkeenpäin ajatellen.
Muista välillä, vaikka saattaa tod. harvoin onnistua, mutta välillä kuitenkin lähteä yksiksesi jonnekin, mikä itsellesi sitten lieneekään terapeuttista... kauppaan, metsään, lenkille, parturiin tai jotain.
Se aina auttaa hetkeksi eteenpäin.
Et tokikaan ole ainut joka on noiden asioiden kanssa painiskellut.. :\|
Muistakaa silti miehesi kanssa säilyttää kunnioitus ja toistenne huomioiminen. Kovassa kiireessä ja työn touhussa se usein saattaa unohtua, ja siitä ei seuraa muutakuin mielipahaa ja jaksamattomuutta...

Meillä oli sama tilanne. Ymmärrän tilanteesi, kyllähän se rankalta tuntuu. Saatko lastenhoitoapua joltain sukulaiselta tms.? Voiko opiskeluja lykätä esim. vuodella tai tahtia hidastaa?

Onhan se yhtälö tietysti rankka vauva-ajan jälkeenkin kun vauva rupeaa liikkumaan ja päiväunet jäävät vähemälle. Juttele miehesi kanssa ja koittakaa keksiä helpotusta esim. lastenhoitoapua tms.

Meilläkin mies on opiskellut lähes koko ajan kun meillä on ollut lapsia(3). Muistan kyllä kuinka tympäsi, kun mies tuli töistä ja sanoi, et täytyy kattoa kouluhommia. Nyt tilanne on toinen lapset vähän isompia nuorin kohta 3v ja opiskelemme molemmat. Mielestäni parempi ratkaisu. Ymmärämme toistemme opiskeluja paremmin kun molemmat opiskelemme ja hoidamme vuorotellen lapsia. Mieheni työskentelee vaativissa töissä. Itse palailen kuukauden päästä työelämään ja opinnot loppusuoralla.

Yhteistyössä