paljon teillä on auntolainaa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lainaa vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lainaa vailla

Vieras
siinähä se jo tulikin... kyssäri siis:)

saitteko sen verran ku tarvitsitte ja kysyittekö monesta pankista???
minkalaiset takuut ym tarvitsitte???

olenko utelias??? :) olen!!! ajattelin vaa, ku se olis meilläki edessä pian :/

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kyllä saatiin. Kysyttiin kolmesta, ois saatu kaikista, mutta otettiin itsellemme edullisin tarjous. :)

Otettiin alunperin 150 000, jäljellä n. 140 kai..

ainii nuo takuut, maksettiin säästöillä heti reilu 20 000, joten ei tarvittu mitään muita takuita enää. :)

asunto- ja autolainaa miehellä 55.000? nordea
ollaan ottamassa 117.000? Handelsbanken ( mikä se on suomeks, who knows... ) käytiin hakemassa tarjoukset handelsbankenista ja osuuspankista... että vielä ei olla haettu ku pitäs vielä odotella vähän että saako ne jotka meille myy talonsa lainaa :) takuuta tarvittiin 40 000 euron edestä...

Ihan omiksi tarpeiksi ja vaikka vähän muidenkin, luulen summan olevan jotain 350te, en ole ihan varma mutta paljon ei heitä....en uskalla edes ajatella paljonko maksetaan korkoja/kk/vuosi, mutta maksettuahan nuo ovat tulleet ja pankki antaisi vielä lisääkin velkaa, kun kysyttiin tässä....

ei yhtään penniä oo asunto eikä autolainaa =) ja asutaan omassa,mut ei siis oo koskaa ollukkaa asuntolainaa!!tuskin ees saatais ku mulla ei luottotiedot kunnos ja miehel huono palkka =(

saatiin sen verran kun tarvittiin. ei kysytty kun yhdestä pankista. lainaa on 130 000e.henkilö takaajina oli vanhempani,mutta heidän osuus on jo lainasta maksettu,eli he eivät enää ole sidoksissa lainaamme.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
saatiin sen verran kun tarvittiin. ei kysytty kun yhdestä pankista. lainaa on 130 000e.henkilö takaajina oli vanhempani,mutta heidän osuus on jo lainasta maksettu,eli he eivät enää ole sidoksissa lainaamme.

eli... siis voitko kertoa, miten vanhempasi osuus on maksettu??? en vissii ihan nyt tajunnu :/

Meillä asuntolainaa n. 110 000, vakuutena pääosin itse asunto ja lopulle lainalle pankki myöntänyt meille molemmille oman takauksen. Henkilötakauksia, omaisuutta tai säästöjä meillä ei ollut lainaa myönnettäessä. Molemmilla vakityö ja luottotiedot kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja lainaa vailla:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

eli... siis voitko kertoa, miten vanhempasi osuus on maksettu??? en vissii ihan nyt tajunnu :/

Tuo tarkoittaa sitä, että kun lainaa on lyhennetty tietyn verran, tavallaan se takausosuus on maksettu, jolloin takaajien velvollisuus päättyy. :)

98 000 on jäljellä. Saatiin ensimmäisestä pankista josta kysyttiin. Meillä on takaajina minun äitini ja miehen vanhemmat. Maksetaan niiden osuus ensin pois, onneksi sitä ei ole enää paljoa jäljellä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Tai niin kuin meillä, että on 2 erillistä lainaa joista toinen valtiontakauksella ja toinen henkilötakauksella. Eli tarvittiin 15% henkilötakaus kun talo takaa 70% ja valtiontakaus 15%. Ja kaikenkaikkiaan summa yhteensä alle 100 000 ihan reilusti.

Kilpailutettiin kolme pankkia. Osa vaati molemmilta vakituisen työpaikan. Osalle summaa tarvi takaajan. Velkaa on nyt rakennetussa talossa 130 000 ja pari kymppiä vielä haetaan lisää. Muitakin velkoja on, tosin yrityksen vuoksi pakko ja ei takaajia. Mua ei hirvitä ollenkaan asuntolainan maksu, ennemmin maksan omaa asuntoa kuin vuokrakämppää.

Ollaan kerran vaihdettu pankkia, kun saatiin korot alemmas. Kun kilpailutettiin alkuun pankkeja, yhdessä pankissa oli tosi mielenkiintoinen pankinjohtaja. Oltiin ostamassa taloa ukon kans ja siihen lainaa haettiin. Pankinjohtaja kyseli vanhempien nimet, ammatit, siviilisäädyn, mitä teemme niin isolla talolla, kun ei lapsia, onko molempien vanhemmat nähneet talon, myös sisältä, mitä mieltä he siitä,tarkisteli molempien vanhempien omaisuustiedot, meidän omaisuustiedot jnet. Tässä vaiheessa jo hiukan ihmettelin näitä osin ihme kysymyksiä. Ei oltu nimittäin miehen vanhempia takaajiksi pyytämässä. Tämä pankinjohtaja kävi toisessa huoneessa tarkistelemassa vanhempien tietoja. Sanoi sitten, ettei myönnä lainaa, kun omistuksessa olevat osakkeet ei ole nousussa ja eivät tule koskaan nousemaankaan. Tiedä kenen osakkeita ukkeli tarkoitti, mutta nousussa on kovasti osakkeet olleet nyttemmin. Sitten sanoi vielä, että kun pääomaakaan ole kauheasti kertynyt. Mun vanhemmat olis tullu takaajiksi ja ei niillä kyllä pikkurahan puutetta ole. Sanoi, että palataan myöhemmin asiaan.Oltiin sillon ukon kans parikymppisiä.

Sanoin, että jos olis omaisuutta tarpeeksi, niin en lainoja kyseliskään ja korkoja makselis. Sanoin, ettei palata asiaan millonkaan, koska en halua asioida tuollaisessa pankissa, jossa käytös on näin kummallista. Nyttemmin tuosta pankista soittelevat ja lähettävät mainosta, että tulla pyytämään asuntolainatarjouksia :o .

Muista pankeista ei ole ollut ongelmia saada lainaa.

Yhteistyössä