Paljon teidän reilu 1 vuotiaat juo maitoa?

  • Viestiketjun aloittaja "Muisku"
  • Ensimmäinen viesti
"Muisku"
Neuvolassa oli kyllä puhe, että maidon juominen vähentyy kun siirrytään tavalliseen maitoon. Meillä siis saanut korviketta nyt viimeiset 4 kk kun en voinut enää imettää/ maidon tulo loppui. Mutta maitoa menee nykyisin niin, että 2,5 dl purkki kestää ehkä noin 4 päivää ja siitäkin on ehkä 1/3 vähintään ruokalapussa, pöydllä ja lattialla.

aika vähän juo mielestäni vuorokaudessa. Aikaisempaa kokemusta ei ole kun esikoinen on kyseessä niin olisi kiva kuulla paljonko muilla reilu 1 vuotiaat juovat päivässä. Ikää löytyy nyt tasan 1v ja 1 kk eli kuukauden on juonut tavallista maitoa. Lisäksi olen tarjonnut vettä. Vettä juo aina muutaman kulauksen kerrallaan ja suurimpiirtein 3 kertaa vuorokaudessa huolii vesilasista jotain.
 
Vierras
Puoli litraa kai sitä pitäis saada eri muodoissa menemään ettei tartte ottaa kalkkilisää käyttöön. Ei meidänkään muksut oo maidosta juur välittäneet vaan sitä on menny joku puol desiä aterialla. Oon tehny sitten puurot maitoon kun se on kuiteski makstunu. Jos syö 2dl puuroa aamuin illoin niin siinä on jo 4dl maitoa. Sitte jugurttia, raejuustoa jne. Vettä voipi tarjoilla atetioiden välillä jos tuntuu että ei saa nesteitä tarpeeksi.
 
Meni reilusti yli puolilitraa pullosta ja vettä oli aina saatavilla taikamukista joka kulki mukana leikeissä. Ei ollu kiirettä siirtyä mukeihin, tärkein oli antaa nestettä ja sitä maitoa lapsen ehdoilla.
 
"Muisku"
Tuttipullosta kun olen tarjonnut aina välillä vielä korviketta niin juo melkein poikkeuksettavkerrallaan 140 ml. Olen vielä tarjonnut ruuanpäälle eli en tyhjään mahaan.

Nyt mietin, ettäpitäisikö tuota korviketta kuitenkin antaa esim. Kolmekertaa päivässä tuttipullosta niin joisi paremmin. Muuten sitten joisi tavallisesta mukista. Viiliä ja jogurttia kyllä syö mutta olisiko nyt välipalakla mennyt desiäkään jogurttia.
 
"Muisku"
Vierass: kiitos, en olekkaan asiaa ajatellut noin kun itse en tykkää maidosta eli en juo koskaan maitoa tai laita sitä kahvin sekaan yms. Voisihan sitä tavallistakin maitoa laittaa tuttipulloon varmaan vielä hetken vaikka tiedän kyllä, että tuttipullot ja nokkamukit olisi pitänyt jo unohtaa kaapinperälle. Mutta minun mielestäni tärkeintä on, että juo edes jostain vaikka pullosta jos ei muusta mene vielä paljoa.
 
meillä
Saa joka ruualla nokkamukin ja 2dl maitoa ja yleensä sen tyhjentää ja saa vielä lisääkin. Syö ruuan ihan normaalisti. Eli tuosta tulee 10dl maitoa. Puoli litraa vähintään pitäs mennä vuorokaudessa maitotuotteita ja se sisältää siis puurossa olevan maidon, jugurtin yms.
 
"mmm"
Meillä menee aika vähän. Tai no nykyään juo kauramaitoa, mutta kuitenkin. Mitä sitä arvioisi... aterialla ½-1 dl. Sitten annetaan kyllä myös joskus vain vettä, kun minusta siihenkin on hyvä oppia.
Meillä syö myös välipalaksi yleensä viiliä tai jugurttia.
Mutta saa 1 kalkkitabletin päivässä.
 

Yhteistyössä