Paljon te ootte saanu opikelijoina kuussa rahaa?

Mut teillä on varmaan siellä taloudessa se toinenkin osapuoli joka todennäkösesti tienaa jotain? Meinaan vaan kun ite tässä yh:na opiskelen ja todennäkösesti mulla ei vaan oo varaa opiskella :/
Toki mä oon opintolainaa miettiny mutta kun en todellakaan haluis mitään lainoja ottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkukultasiipi:
Mut teillä on varmaan siellä taloudessa se toinenkin osapuoli joka todennäkösesti tienaa jotain? Meinaan vaan kun ite tässä yh:na opiskelen ja todennäkösesti mulla ei vaan oo varaa opiskella :/
Toki mä oon opintolainaa miettiny mutta kun en todellakaan haluis mitään lainoja ottaa.
Opintolaina kannattaa ottaa, siitä saa sitten takaisin maksettaessa verovähennykset myös lyhennyseristä...
Sossu tukee myös jos on tarvetta.
 
Zoe-F
Olisko ollu noin 420-440?/kk
220?/kk opintolaina
200-220?/kk opintotuki

Opintotukeen ei puolison tulot vaikuttaneet.
Saman määrän sain aikaisemminkin kun asuin yksin (plus tietty asumislisä silloin)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkukultasiipi:
Mut teillä on varmaan siellä taloudessa se toinenkin osapuoli joka todennäkösesti tienaa jotain? Meinaan vaan kun ite tässä yh:na opiskelen ja todennäkösesti mulla ei vaan oo varaa opiskella :/
Toki mä oon opintolainaa miettiny mutta kun en todellakaan haluis mitään lainoja ottaa.
opiskelin samk:ssa kun olin yh, 3,5vuotta. Sä saat ilmaisen päiväkodin jossa lapsi saa ruuan. Vain iltapala ja yksi ruoka sun laitettava. Koulussa saat myös ruuan. Kirjat kirjastosta. Kyllä sä pärjäät. Mutta nyt kun en ole yh niin mulla ei oo varaa opiskella koska mies ei tienaa hirmu suuria, mutta sen verran että päivähoitoon menisi jo vaikka mitä...

ja mä otin kyllä opintolainaa huonekaluja varten...
 
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
mun tulot on n.260? opintotuki, asumistuki, elatustuki 129?, lapsilisä yh-korotuksella 140? + opintolaina.. niillä me likan kanssa kahdestaan elellään.
No mun kuukaustulot on about saman verran ja kerta tyhmyydestä sakotetaan niin mulla menee laskuihin kuussa melkein 400e.
Eli mulla jäis kuussa semmonen pikkasen päälle 100e ja sillähän 2ihmistä ei elä.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkukultasiipi:
Mut teillä on varmaan siellä taloudessa se toinenkin osapuoli joka todennäkösesti tienaa jotain? Meinaan vaan kun ite tässä yh:na opiskelen ja todennäkösesti mulla ei vaan oo varaa opiskella :/
Toki mä oon opintolainaa miettiny mutta kun en todellakaan haluis mitään lainoja ottaa.
No joo, mutta sä tulet saamaan elatusavun, yh-korotuksen, asumistuen..
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkukultasiipi:
Mut teillä on varmaan siellä taloudessa se toinenkin osapuoli joka todennäkösesti tienaa jotain? Meinaan vaan kun ite tässä yh:na opiskelen ja todennäkösesti mulla ei vaan oo varaa opiskella :/
Toki mä oon opintolainaa miettiny mutta kun en todellakaan haluis mitään lainoja ottaa.
No joo, mutta sä tulet saamaan elatusavun, yh-korotuksen, asumistuen..
Ilmaisen hoitomaksun
 
Juh
No kannattaisko kuitenkin harkita sitä opintolainaa..? Saisit opiskeltua ja jos ois semmonen ala jolta sit sais töitäkin niin kyllähän sen opintolainan maksaa pois.. Ainakin jos vaihtoehtona on jäädä ilman koulutusta/huonommalle koulutukselle..
 

Yhteistyössä