Paljon rahaa yhtäkkiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusrikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusrikas

Vieras
Oma yritys joka tuottaa erittäin hyvin. Lapset on tarhassa aamupäivät, itse olen kotona lopun päivää heidän kanssaan. Pari autoa, talo ja mökki, elämme siis ihan normaalia elämää. En osta kalliita merkkivaatteita, meillä ei käy siivooja tai puutarhuri, teen itse siis kotityöt. Tuttavat ihmettelevät, että kun on niin paljon rahaa miksen anna muuten raataa ja itse vaan nauttia elämästä luksustalossa, huvijahdilla tai vaan matkusta viikosta toiseen... Ehkei vain osaa, kun rahat tuli niin yllättäen, olen kuitenkin lähtöisin keskiluokkaisesta perheestä, jossa ei rahalla pröystäillä...toki matkustamme varmaan normaalia enemmän, mutta käymme kuitenkin töissä, lapset tarhassa jne, eli vain lomilla jonnekin kauemmas, pitkä viikonloppu euroopassa tai joten ihan vaan mökille sienestämään...

Onni löytyy tavallisimmin arkisesta uurastuksesta+huolettomuudesta. Pettämätön yhdistelmä. Siksi ylimääräinen raha ei loppujen lopuksi monellakaan merkitse muuta kuin jännitysmomentttia; se mahdollistaa monia asioita, joita ei kuitenkaan ihminen loppujen lopuksi elämäänsä varsinaisesti kaipaa ja halua.

Vaikka saisin jonkun ison rahasumman yhtäkkiä, tuskin se meidänkään elämää mihinkään muuttaisi. Ehkä olis sähköauto :) Töissä käytäisiin kun kumpikin rakastavat työtään.

Ja toisaalta, mikä on iso summa rahaa? Meillä menis esim. puoli miljoonaa aika huomaamattomasti, kun maksettais lainat, tehtäis remontit viimesen päälle, ostettais isompi vene ja se sähköauto ;). Ehkä vähän jäis korkoa kasvamaan ja ehkä vähän enemmän olis vara reissata. Mutta eipä juuri arjessa näkyisi tuokaan summa.

Kuulostaa ihanalta =) Eikös sitä pidä elää kuten itsestä hyvältä tuntuu, mitäs siinä tuttavat ihmettelemään.

Saako udella, minkä alan yritys teillä on? Ja minkäkokoisista vuosituloista kyse?

Firma on pienyritys (6 työntekijää meidän lisäksi), ja vuositulot on useita satoja tuhansia, oikeastaan näin ajattelemalla sitähän voisikin vähän tuhlata kun ei ole kertajuttu ( perintö, lottovoitto tms), mutta toki teemme myös töitä sen rahan eteen!!!

Tuodaan ulkomailta tavaraa joka myydään eteenpäin suomessa, ruotsissa ja tanskassa. Töiden puolesta jonkun verran matkustamista euroopassa, mutta muuten ihan toimistotyötä.

Ettekö ole ajatelleet parantaa Afrikan maiden tilannetta tai lahjoittaa suurta summaa vaikka Intian lastenkodeille? Sillon tuntis tekevänsä elämässä jotain tärkeetä ja se tuntuis varmaan tosi hyvältä. Menisitte vaikka itse paikanpäälle varmistamaan että rahat menee varmasti siihen tarkoitukseen mihin haluatte. Mieti jos TE voisitte olla parantamassa köyhien ja kärsivien lasten elämää.

Yrityksen rahat ei toki ole meidän rahoja, nostamme palkkaa ja maksamme veroja ihan normaalisti. Hyväntekeväisyyttä jonkun verran kansainvälisten organisaattorien välityksellä tehty, mutta hyvä idea olisi tehdä jotain mikä menisi suoraan avuksi, ilman välikäsiä! Pitääpä ihan miettiä mitä ja missä!

[QUOTE="maire";27111993]Ettekö ole ajatelleet parantaa Afrikan maiden tilannetta tai lahjoittaa suurta summaa vaikka Intian lastenkodeille? Sillon tuntis tekevänsä elämässä jotain tärkeetä ja se tuntuis varmaan tosi hyvältä. Menisitte vaikka itse paikanpäälle varmistamaan että rahat menee varmasti siihen tarkoitukseen mihin haluatte. Mieti jos TE voisitte olla parantamassa köyhien ja kärsivien lasten elämää.[/QUOTE]

Ja mites tämä käytännössä toimii? Pyydät kuittia jokaisesta ostetusta tuotteesta? Olen itse ollut tekemässä ruokaa venäläisessä lastenkodissa hyväntekeväisyytenä. Siellä johtaja oli varastanut lahjoitetut rahat, hienot lelut ja paremmat ruoat omalle perheelleen.

[QUOTE="Kokki";27112098]Ja mites tämä käytännössä toimii? Pyydät kuittia jokaisesta ostetusta tuotteesta? Olen itse ollut tekemässä ruokaa venäläisessä lastenkodissa hyväntekeväisyytenä. Siellä johtaja oli varastanut lahjoitetut rahat, hienot lelut ja paremmat ruoat omalle perheelleen.[/QUOTE]

Juu, kaverilla samanlaisia kokemuksia Kambodzasta, hoitajat varasti kaiken arvokkaan omalle perheelleen.

Typeriä ideoita nämä hyväntekeväisyysjutut, sama kun valtamereen kusisi että kalat saisivat ravinteita.

täällä kanssa, mieheni ja minä olemme köyhustä perheistä, nyt mies on yritykselläänn osunut kultasuneen ja sitä rahaa vaan on ja paljon! on hankitty pari autoa,omakotitalo yms. ei tähän oo vielläkään tottunut ollenkaan ja ei varmaa kannata hirveesti hyvä pitää jalat maassa

Kuulostaa semmoiselle elämälle mitä itsekin haluaisin viettää. Tavallista, suht. helppoa arkea jossa on aikaa lapsille, itselle, harrastuksille ja työ on vain rytmittämässä arkea, ei koko arjen keskipiste. Helppoa siksi, että ei tarvitse laskea joka senttiä mutta ei vielä niin paljon rahaa että nousisi pissa päähän ja saisi aina miettiä uusien tuttavuuksien motiiveja olla kavereita ja pelätä että vanhat kaverit on kateellisia.

Good for you! Olen onnellinen puolestasi!

Sama tilanne meillä, rahaa on lyhyessä ajassa tullut yrityksen myynnin kautta niin paljon että oikeasti kaikkea tuskin saadaan edes elinaikana tuhlattua ellei nyt sitten mennä aivan älyttömyyksiin. Kaikki on ostettu ja maksettu mitä tarvitaan, talot, mökit, sijoitusasunnot, lomaosakkeet, autot sun muut. Tekisi mieli lahjoittaa rahaa muille mutta pelottaa että toiset tulevat kateellisiksi ja toiset saattavat ajatella että miksemme lahjoittaneet enempää. Pitäisi varmaan alkaa lahjoitella anonyyminä tuntemattomille.

Yhteistyössä