Paljon rahaa lastenvaatteisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaaaatteita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis tietääkö joku tosissaan, että paljonko niihin lapsille hankittuihin vaatteisiin on rahaa mennyt? Oikeasti?

Mulla ei ole mitään hajua siitä, että paljonko olen muksujen sisävaatteisiin rahaa syytänyt. Kyllä mä taidan lähes joka viikko jollekin lapselle jonkun vaatteen ostaa, monasti useammankin ja joukossa on monesti myös seuraavaa kokoa tai seuraavalle kaudelle tarkoitettua vaatetta, joten ei tosiaan niin pienintäkään hajua siitä, että paljonko rahaa on mennyt yhden koon tai kauden sisävaatteisiin per lapsi.

Ostan pääsääntöisesti kirppikseltä, alejen aikaan tulee kierrettyä myös Lindex ja H&M. Kirppikseltäkin taidan pääsääntöisesti ko. merkkejä ostella, kun ne silmää tuntuvat miellyttävän.

Koitan tässä nyt tosissani pinnistellä ja ponnistella, mutten osaa antaa mitään vastausta siihen rahamäärään. Joitakin satasia per lapsi se on, mutta sen tarkemmin en tiedä.

Eniten tuntuu rahaa juuri nyt menevän kankaisiin, joista teen lapsille vaatteita itse. Tai ainakin suunnittelen tekeväni :D

Useita satasia vuodessa per lapsi. Kaikille viidelle meni kesävaatteisiin ja kenkiin joku 200 euroa. Vauva, kuudes lapsi, on vielä edullinen tässä suhteessa. En ole ostanut juuri mitään, kun olen saanut niin paljon käytettynä. Kirpparit kumisevat tyhjyyttään kouluikäisten ja teinien vaatteiden kohdalla.

Sanoisin, että karkeasti ottaen sisävaatteet 300€, ulkovaatteet 200€ ja kengät 200€. Tällä varustetaan kaksi tyttöä niin, että kuopus perii suurimman osan vaatteistaan esikoiselta. Tosi ison osan ostan kirpparilta, lähinnä ulkovaatteita ja muutama satunnainen sisävaate uutena, nekin yleensä alesta. Varmaan pari sataa euroa saan sitten takaisinpäin tuositasolla kirppiksellä ja huutiksessa myynneistä. Noin ylipäänsä meillä on paljon vaatteita. Merkkivaatteista en perusta paitsi ulkovaatteiden kohdalla. PoP:t ja Ticketit ostan aleista.

Meillä on varmaan aikalailla sisävaatteet 150 euroa, ulkovaatteet 60 euroa ja kengät 50 euroa per koko/kausi. Puolet ostan ehkä käytettynä, puolet uusina. Sisävaatteissa yleisimmin Lindex, HM, Maxomorra, Meandi ja ulkovaatteissa on sitten yleisin merkki ollut varmaan Jonathan, Ticket ja Reima.

Mulla menee ulkovaatteisiin, asusteisiin ja kenkiin useita satoja vuodessa. Sisävaatteita en hamstraa ja ostan näistä ketjuliikkeistä ja vain tarpeeseen eli niihin ei mene paljoa. Sanoisinko 200 euroa per muksu.

En kyllä yhtään osaa sanoa, paljonko menee... käyn paljon kirpputoreilla ja ostan alesta. Hoidan vaatteita hyvin ja meillä on niitä paljon, joten saan kierrätettyä paljon näistä. Eli vaikka rahaa menee, sitä tulee myös takaisin.

Lindexillä kierrän aletangot ja muutenkin pyrin ostamaan aleista, harvemmin ostan normaalihintaisia, juuri tilasin puman vaatteita isommalle neitille 70e 3 tuotetta, ostan mistä millonkin.

Yhteistyössä