Paljon pitää näköjään käyttää rahaa että voi elää halvalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

Pitää olla asunto Helsingissä ja ostaa toinen, arkkitehdin suunnittelema uusi asunto Juvalta luonnonmukaisen elämän kommuunista biopolttoaineineen ja reissata kahden kodin väliä, että lopulta voi pärjätä 500 eurolla kuussa...

Eikö voisi vaan ostaa mummonmökkiä maalta ulkohuusseineen ja perunapeltoineen, ja alkaa saman tien sitä luonnonmukaista elämää viettämään? Kaikki tuollaiset erikoisjärjestelyt jättää ison hiilijalanjäljen, joka syö monta vuotta sen luonnonmukaisen elämän hyödyistä. Ja hyvinhän yksi ihminen pärjää 500 eurolla kuussa, jos on etukäteen hankkinut vaatevaraston, asunnon, kännykän ja läppärin. Ihme vouhotusta taas.

T. Omatarveviljelijä maalta

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Kannattaa lukea juttu tarkemmin. Kirsin toinen poika on pian 18. Toinen poika noin 3 vuotta nuorempi.
He asuvat ja käyvät koulua Helsingissä.
Luen Kirsi-jutut hymy huulilla. Minusta on mukavaa, että löytyy vielä hörhömpiä tyyppejä kuin itse olen.
Ei tarvitse muuttaa maalle elääkseen luontoa lähellä. Harvalla on varaa lentää Kolumbiaan hyvinvointimatkalle.
Hyvä olo löytyy omien korvien välistä.
Elin aikoinaan 7 vuoden kauden mökkielämää kesät talvet kiinteistö kakkosasuntona.
Sen jälkeen en ole kaivannut maaseudulle.

• Tykkää
Reactions: todarad
Ihan hyvältä tuo Kirsin suunnitelma vaikuttaa. Metsästystä, kalastusta ja pientä viljelyä, niillä pärjää jo aika pitkälle ja jos ei tartte autoa niin kulut ovat hyvin pienet.

• Tykkää
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Minusta vaikuttaa siltä, että talouslukutaito on varhaisesta lapsuudesta lähtien erittäin tärkeä osa kasvatusta. Talouslukutaitoa on juurrutettava ja opetettava siitä koulussa, korkeakoulussa, yliopistossa sekä vanhemmille että opettajille. On erittäin tärkeää säästää viisaasti. Siksi käyn ostoksilla useimmiten sivustolla https://promo-codes.fi/, josta löydän erilaisia kampanjoita, kuponkeja tai tarjouksia, jotka voivat tehdä palvelun tietyn tuotteen ostamisesta huomattavasti halvempaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Ap tässä on se joka vouhottaa. Kukaanhan ei ole sanonut että se pitäisi juuri noin toteuttaa. Tottakai ap voi elää juuri niin kuin itse parhaaksi kokee. Ap on nolo.

Vuosivuokramökki jostain parilla tonnilla, luonnonantimien hyödyntämistä ja avot. Pienellä rahalla kiinni edulliseen ja vaatimattomaan elämään. Tai voihan sitä aina kodittomaksikin jäädä jolloin ei tarvitse asumisesta maksaa mitään. Tai ryhtyä kiertolaiseksi ja asumista ja/tai ruokaa vastaan tehdä pikkuhommia jne. Vaihtoehtoja on monia.

Erittäin mielenkiintoinen ilmaisu! Olen samaa mieltä tästä lausumasta. Rahoitus on minulle hyvin tärkeä aihe, erityisesti sijoitukset. Uskon, että monet ovat samaa mieltä siitä, että här on yksi maailman vakaimmista pörsseistä, ja tämän vahvistaa oma kokemukseni. Se tarjoaa sijoittajille kasvumahdollisuuksia, mikä on minusta erittäin houkuttelevaa!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä