Paljon oireita alusta alkaen? + Mistä helpotusta niihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tipsukka-85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tipsukka-85

Uusi jäsen
06.01.2011
16
0
1
Tein plussan rv 3+5. Tänään on tasan 5. Jo plussaushetkestä lähtien (siksi oikeastaan tein testinkin, menkathan ei ollu vielä ees myöhässä) olen ollut pahoinvoiva, kaikki ruoka/juoma on närästänyt, väsynyt ja kärsinyt migreenikohtauksista. Eilen huomasin, että nyt on rinnatkin kipeät ja nännit jo muuttuneet :O

Onko joku saanut jostain helpotusta pahoinvointiin ja närästykseen (Rennie ei auta)? Jotenkin masentaa ajatella, että tää voi jatkua vielä kuukausia :'(

En tiedä mistä helpotusta, mutta itse oon ollut hämillään kun nyt rv 5+1, testit tein tällä viikolla ti ja to, minäkin siksi koska väsymys ollut aivan järjetöntä ja rinnat niin kipeinä ettei niiden kanssa tunnu toimeen tulevan. Mulla on yksi lapsi, 6v ja en muista häntä odottaessani olleen ollenkaan tällaista. Siksi pelottaa onko kaikki normaalia?

Täytyy muistaa, että jokainen raskaus on erilainen. Kyllä ihan varmasti on normaalia ja lääkärille vaan soittoa ja kysymyksiä esittämään. Eiköhän siellä osata neuvoa mitä helpotusta voitte saada. Täällä kärsitään pahoinvoinnista (kaikki tulee ylös mitä syön) aamusta iltaan (joskus myös öisin), enkä muuta helpotusta ole keksinyt, kuin pahoinvointirannekkeet, jotka nekin auttaa vaan osittain, jos sitäkään. Kyllä näin ihanan asian takia jaksan myös kärsiä :)

Mä tein testin muistaakseni rv4 tai 5 ja silloin oli nännit kokoajan kipeät, ihan kuin ennen kuukautisia, mutta kipu ei tällä kertaa helpottanutkaan.

Viikolla 7 alkoi pahoinvointi ja samalla oli helteet, joten olin täysin vuoteen oma. Mies teki ruuat ja mä söin mitä pystyin. Hedelmät maistuivat yhtenä päivänä ja toisena en voinut niitä taas sietää. Kanaa yhtenä ja taas toisenä päivänä sitä inhosin. Syöminen oli yhtä tuskaa. Rasvaa ei voinut olla leivän päällä ku ihan vähän...
Jossain vaiheessa oli vielä raudan makua suussa.
Pahoinvointi kesti rv17 saakka, jonka jälkeen alkoi iskiaskivut ja sitten 25 tietämillä vissiin vielä liitoskivut. Iskias on nyt helpottanut, mutta öisin tuntuu liitoskivut.

En ole kauheasti tästä raskaudesta ole nauttinut. Nyt nautin kun vauva oikein kunnolla myllertää mahassa , taitaa olla melkoinen rymy-Iita :D

Silvia rv31+4

Silvia Logo samaa vikaa. Yhtenä päivänä pystyy syömään tota, seuraavana päivänä sen näkeminenkin saa mahan ympäri. Eilen söin mandariineja, tänään ajatuskin yököttää. Eilen teki mieli suolaista ja kun mies kaupasta haki, en loppujen lopuksi saanut syötyä... Yks yö teki mieli muusia ja kalapuikkoja - ja niitähän sitten syötiin :D Pitsaa teki äsken mieli, mutta sitten kun alkoi ajattelemaan sitä, niin yök...ei sittenkään ehkä. Mä en oo oksentanut kertaakaan, mutta läsnä on koko ajan semmonen etova olo. Lisäks närästää, alaselkää juilii, mahallaan on huono nukkua, tissejä särkee, migreeni sentään on helpottanut 3,5 päivän jälkeen...

tää nyt ei ehkä lohduta mut kerron kuitenki. itellä alko pahoinvointi noin rv7 tietämillä ja se oliki sitte sitä laatua et oksat pois. pystyssä ei voinu olla juur lainkaan, mikään ei menny alas tai ei pysyny sisällä ja oli päiviä et elin pelkällä jäävedellä. tätä ihanuutta kesti jonnekki vkolle 12 tjn mutta edelleen joka päivä etoo ja satunnaisesti myös oksentelen. paha olo siis seurana evri dei :| ja vkoja tänään 18+1...

:eek:

Mä en onneks *koputtaa puuta* oo oksennellu yhtään, mut jatkuva etova olo takaa kyllä sen, ettei ruoka tahdo maistua ollenkaan. Ja tosiaan toi etova olo on ollu rv 3+5 lähtien (jollon siis plussasin), tänään on rv 5+1... Muut söi Hesessä, mä napsin pari ranskalaista ja siinä mun tän päivän ruuat. Tuoremehulla oon menny - varmaan parempaakin ravintoa ois, jolla vauvaa kasvattaa, mut minkäs teet, kun yököttää ajatuskin ruoasta :| Edelliset raskaudet oli tähän nähden TOSI helppoja - vasta loppuajasta tuli selkä-/liitoskipuja, ekassa raskaudessa oli alussa väsymystä, tokassa ei sitäkään - ja nyt vois nukkua vaikka 25h vuorokaudessa :D Itseasiassa just nukuin 12h yöunet (22-10)...

Hei, mulla oli kans sama vaiva, pahoinvointi, närästys ja heikotus alkoi ennen plussaamista.

Minun oli pakko syödä pieniä annoksia usein, ennen kuin pahoinvointi pääsi kehittymään liian voimakkaaksi. Mukanani oli ruisleipäpalasia pienessä muovirasiassa, joita nappailin aina muutaman tunnin välein muiden aterioiden lisäksi. Jotkut ruoat edesauttoivat pahaa oloa, tuorekurkusta piti poistaa kuori ja tomaatti ei ollut alkuun hyvä valinta, tarkkaile siis mitä syöt.

Tämä ei kuitenkaan yksin riittänyt, vaan olo oli välissä melko hirveä. Luin netistä B6-vitamiinistä, joista jotkut olivat saaneet apua. Kävin itse ostamassa apteekista tätä:

Vitabalans - Vita-B6 200 mg tabletti

ja nappailin sitä alkuaikoina 1/4 osaa tablettia aamuisin ja se kyllä auttoi yhdessä tarkan syömisen kanssa. Kertaakaan ei ole tarvinnut oksentaa, vaikka jonkun kerran se on kyllä lähellä ollut.

Yhteistyössä